خرید تور تابستان ایران بوم گردی

6 گزینه برای ریاست دانشگاه تهران؛ رحیمیان در صدر

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره صبح امروز(دوشنبه) اولین جلسه شورای منتخبان ریاست دانشگاه تهران پشت درهای بسته با حضور دکتر فرجی دانا، وزیر علوم و دکتر امید، سرپرست دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش انصاف نیوز، چند خبرگزاری تاکنون خبر جلسه ی امروز را منتشر کرده اند که در این میان مهر و ایسنا صرفا از قول ریاست این شورا به وجود شش گزینه اشاره کردند. اما تسنیم نوشت که محمدحسین امید سرپرست فعلی دانشگاه تهران، رحیمیان و نیلی احمد‌آبادی از دانشکده فنی دانشگاه تهران از جمله 3 گزینه‌ مطرح شده برای ریاست دانشگاه تهران هستند. فارس نیز مانند تسنیم به همین سه نفر اشاره کرد.
[ بنا بر آخرین گزارش فارس نیز رحیمیان از دانشکده فنی، حسینی از دانشکده دامپزشکی، موسوی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، امید سرپرست دانشگاه تهران، نیلی‌احمدآبادی از دانشکده فنی و کمره‌ای نیز از دانشکده فنی دانشگاه تهران ۶ کاندیدای ریاست این دانشگاه هستند.]
بنا بر شنیده های خبرنگار انصاف نیوز، رحیمیان بیشترین آرا را در میان گزینه های موجود دارد.
در زیر، گزارش ایسنا از حواشی این جلسه می آید:
صبح امروز اولین جلسه شورای منتخبین انتخاب ریاست دانشگاه تهران در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران با حضور وزیرعلوم و دکتر امید و51 عضو این شورا برگزار و وزیرعلوم در این جلسه به بیان دیدگاه‌های خود درباره ریاست دانشگاه پرداخت و پس از آن اعضای شورا نظرات خود را مطرح کردند حضور وزیر در این جلسه تا حدود ساعت 12 ادامه داشت.
ترکیب اعضای هیئت ریسه و شورای منتخبین
در ابتدای این جلسه دکتر قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره روند تشکیل شورا توضیحاتی برای اعضا ارائه کردند. در همین باره دکتر قمصری درباره جزییات جلسه امروز که پشت درهای بسته برگزار شد گفت: صبح امروز اولین جلسه شورای منتخبین انتخاب ریاست دانشگاه تهران برای تصمیم‌گیری به منظور گزینه‌های پیشنهادی ریاست دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم برگزار شد و در ابتدای مراسم ریاست این شورا مطابق معمول براساس هیئت رییسه سنی تعیین و سه نفر از اساتید پیشکسوت به عنوان هیئت رییسه انتخاب شدند که بر همین اساس آقایان دکتر میرزایی، کیایی و خلیلی ریاست جلسه را برعهده گرفتند. از آنجایی که من فقط در ابتدای جلسه گزارشات را ارائه دادم و جلسه را ترک کردم اطلاعی از تصمیم‌گیری‌های بعدی برای ریاست جلسه ندارم.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به نحوه انتخاب اعضای این شورا می گوید: در هفته گذشته نامه‌ای به روسای دانشکده‌ها ابلاغ شد که براساس آن از میان اساتید و دانشیاران نظرسنجی به عمل آید و متناسب با جمعیت اعضای هیئت علمی نمایندگانی انتخاب شوند که بر همین اساس پردیس فنی با 9 نماینده، پردیس کشاورزی با 6 نماینده، پردیس علوم با 6 نماینده، پردیس هنرهای زیبا با 3 نماینده و دانشکده حقوق و علوم سیاسی با 3 نماینده به ترتیب بیشترین نماینده‌ها را به خود اختصاص دادند.
وی افزود: با توجه به تعداد جمعیت اعضای هیئت علمی این نمایندگان از سوی تمامی اعضای دانشکده‌ها اعم از مربی، استادیار و …صرف نظر از شکل استخدامی آنها انتخاب کرده‌اند.
وزیر علوم :امروز تصمیم قطعی برای ریاست دانشگاه تهران گرفته نمی شود
وزیر علوم پس از خروج از جلسه شورا با حضور در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز شورای منتخبین گفت : امروز اولین جلسه مقدماتی برای بحث درباره انتخاب ریاست دانشگاه با اعضای شورای منتخبین برگزار شد و بنا نیست امروز تصمیم قطعی برای ریاست دانشگاه تهران گرفته شود و انتخاب گزینه‌های پیشنهاد ریاست دانشگاه در اختیار اعضاست.
جلسه بعدی پنجشنبه 18 اردیبهشت برگزار می شود
جلسه بعد از خروج وزیرعلوم و سرپرست دانشگاه تهران، تا حوالی ساعت 14 ادامه پیدا کرد و حجت الاسلام ابراهیم کلانتری رییس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران پس از خروج از جلسه با بیان این که بناست گفت و گویی با خبرنگاران انجام نشود گفت: جلسه بعدی شورای انتخاب ریاست دانشگاه تهران روز پنجشنبه برگزار می‌شود و هنوز گزینه احتمالی نیز مطرح نیست.
6 گزینه برای انتخاب ریاست دانشگاه تهران روی میز است
پس از پایان جلسه حوالی ساعت 14 بعد ازظهر دکترخلیلی عراقی عضو هیئت رئیسه سنی شورای منتخبین انتخاب ریاست دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه تا کنون شش گزینه برای انتخاب ریاست دانشگاه تهران مطرح شده است، گفت: اسامی محرمانه است و اعلام نخواهد شد. هنوزهیچ چیز مشخص نیست و این شورا یک شورای مشورتی است که تاکنون شش گزینه برای ریاست دانشگاه تهران مطرح کرده است. جلسه بعدی با هماهنگی وزارت علوم برگزار خواهد شد و پس از تصمیم گیری‌های نهایی گزینه‌های پیشنهادی به وزارت علوم معرفی خواهد شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا