خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای هشتگ Texit چیست

سایت عصرایران به نقل از وبگاه نیوزویک نوشت:

ماجرا از آنجایی آغاز شد که اختلافات بین دولت جو بایدن و فرماندار جمهوریخواه ایالت تگزاس بر سر برداشتن موانع مرزی بین این ایالت و کشور مکزیک به دادگاه عالی آمریکا کشیده شد و دوشنبه گذشته دادگاه عالی آمریکا با اکثریت 5 به 4 قاضی، رای به نفع دولت فدرال داد.

بنا به گزارش نیوزویک: متعاقب رای دادگاه عالی، درخواست ها برای اعلام استقلال تگزاس در حال افزایش است.

اکثریت قضات دیوان عالی، به مقامات دولت فدرال اجازه دادند تا قسمت هایی از حصار مرزی را که دولت تگزاس در امتداد مرز با مکزیک برای جلوگیری از عبور مهاجران به قلمروی این ایالت برپا کرده بود، بردارند.

تصمیم دادگاه عالی خشم بسیاری از مردم تگزاس را برانگیخته است که از اقدامات فرماندار جمهوری‌خواه “گرِگ ابوت” برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی در این ایالت حمایت می‌کنند.

از روز دوشنبه صدها پست در شبکه اجتماعی “ایکس”، (توییتر سابق)، با هشتگ “Texit” منتشر شده است که به جدایی تگزاس از ایالات متحده اشاره دارد.

یکی از کاربران ایکس که خود را یک تگزاسی نسل نهم می‌خواند، نوشت: به عنوان یک تگزاسی، من از صمیم قلب معتقدم که تنها گزینه مناسب تگزاس برای حرکت رو به جلو، رای به #TEXIT است.”

او ادامه داد: “دولت فدرال به تگزاس اعلان جنگ کرده است. ما به تحمل این غصب آشکار حاکمیت تگزاس و حق دفاع از قانون اساسی تگزاس ادامه نخواهیم داد.” وی افزود که ایالت تگزاس باید از حق قانونی خود بر اساس قوانین داخلی اش حفاظت کند.

یکی دیگر از کاربران ایکس در تگزاس نوشت: ” زمانی که یک دولت فدرال خیانتکار سعی می کند حق ما را نادیده بگیرد، تگزاس از حقوق ایالتی برای محافظت از خود، شهروندان و مرزهایمان برخوردار است، جنبش #TEXIT احتمالا اکنون قوی تر از همیشه است.”

جنبش ملی گرای تگزاس (TNM) نیز با صدور بیانیه ای حکم دادگاه عالی را محکوم کرد و گفت که معتقد است “دولت فدرال یک بار دیگر تگزاس را شکست داده است.” جنبش اکنون از ابوت می‌خواهد تا “یک جلسه ویژه فوری برای بررسی استقلال تگزاس تشکیل دهد.”

“کلی هیگینز”، نماینده جمهوریخواه از “لوئیزیانا” نیز حکم دادگاه عالی را محکوم کرد و گفت که ” دولت فدرال به دنبال یک جنگ داخلی است” و “تگزاس باید موضع خود را حفظ کند.”

سایر کاربران تگزاسی در شبکه های اجتماعی ایکس نیز سیستم قضایی ایالات متحده را محکوم کردند و گفتند که اکنون زمان “Texit” است و افزودند که امیدشان را به دولت فدرال از دست داده اند.

در حسابی به نام “تجزیه ایالت” نوشته شده است: “زمان آن رسیده است که تگزاس جدا شود و قوانین خود را وضع کند. قطعا بقیه ایالت های قرمز هم (ایالت های محافظه کار) به آن ملحق خواهند شد.”

“گرگ ابوت” فرماندار جمهوریخواه تگزاس در چند سال گذشته از زمان راه اندازی “عملیات ستاره تنها” در سال 2021، یک تلاش امنیتی به رهبری ایالت تگزاس را رهبری می کند که هزاران سرباز ایالت تگزاس و سربازان گارد ملی را در امتداد مرز این ایالت با مکزیک مستقر کرده است.

به گفته ابوت، او بارها با دولت بایدن بر سر اقداماتی که برای جلوگیری از عبور مهاجران به تگزاس اندیشیده است- از جمله نصب یک مانع شناور در رود مرزی ریو گرانده – درگیر شده است.

علیرغم افزایش درخواست‌ها برای “تکسیت”، این ایالت نمی‌تواند از نظر قانونی از ایالات متحده جدا شود، زیرا این ایالت در پرونده دعوی سال 1869 موسوم به ” تگزاس علیه وایت”، پذیرفته که ایالت ها نمی توانند به صورت منفرد و یکجانبه تصمیم به خروج از اتحادیه بگیرند.

تصمیم دادگاه عالی در روز دوشنبه پس از آخرین اختلاف بین دولت فدرال و ایالت تگزاس پس از شکایت این ایالت از دولت بایدن در ماه اکتبر گذشته به دلیل آنچه تخریب عمدی بخش‌هایی از دیوار مرزی خود با مکزیک توسط مقامات فدرال، اعلام شده است.

دولت بایدن این پرونده را به دادگاه عالی ارجاع داد که در نهایت رای دادگاه عالی به نفع دولت فدرال صادر شد و دادگاه اعلام کرد که ماموران فدرال حق دارند در صورت لزوم از سد مرزی ایجاد شده در ایالت تگزاس عبور کنند.

ابوت روز دوشنبه در ایکس نوشت: “ماجرا تمام نشده است. حائل های مرزی تگزاس یک بازدارنده موثر برای عبور غیرقانونی مهاجران از مرز است؛ عبوری که مورد تشویق بایدن است.” من به دفاع از قانون اساسی تگزاس برای امنیت مرزها و جلوگیری از تخریب اموالمان توسط بایدن ادامه خواهم داد.”

“اندرو ماالریس”، سخنگوی ابوت در بیانیه‌ای به نیوزویک گفت: “دولت بایدن مکررا سیم‌ خاردارهایی را که تگزاس برای جلوگیری از عبور غیرقانونی نصب کرده بود، قطع کرده است و دریچه‌های سیلابی را به روی مهاجران غیرقانونی باز می‌کند. نبود سیم خاردار و سایر استراتژی‌های بازدارنده، مهاجران را تشویق می‌کند تا وارد شوند…این پرونده ادامه دارد و فرماندار ابوت به مبارزه برای دفاع از دارایی تگزاس و اختیارات قانونی آن برای ایمن سازی مرز ادامه خواهد داد.”

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا