خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخشش کارلوس کی روش در کوپا آمریکا

ایرنا نوشت: «کارلوس کی روش» با آماری فوق العاده به عنوان سرمربی در عرصه‌های بین المللی، با ثبت ۲ رکورد نام خود را در تاریخ فوتبال کلمبیا و حتی کوپا آمریکا جاودان کرد.

کلمبیا با پیروزی ۲ بر صفر مقابل آرژانتین در نخستین دیدار خود در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آمریکا موسوم به کوپا آمریکا به سال‌ها حسرت خود در دوئل با آلبی سلسته پایان داد.

پیروزی قهوه کاران در سالوادور باهیا تاریخی بود و علاوه بر این نوید بخش تورنمنتی مهیج در برزیل داد. بازیکنان آرژانتین در تمامی صحنه‌ها تسلیم شده نشان می دادند و کلمبیایی‌ها با مهار مسی و دار و دسته‌اش، گل‌های مورد نیازشان را به موقع به ثمر رساندند.

آمار حاکی از برتری تیم کی روش بر تیم «لیونل اسکالونی» است و این برتری در دوئل «جیمز رودریگوئز» و «لیونل مسی» نیز محرز بود، جایی که باز هم این ستاره کلمبیایی بود، دست پیش را از مسی ربود.

اما صرف نظر از این موارد؛ برگردیم به ۲ رکورد کی روش:

۱- کی روش با این پیروزی به نخستین سرمربی خارجی تیم ملی کلمبیا بدل شد که موفق به شکست آرژانتین می‌شود؛ پیش از او، «فرانسیسکو ماتورانا»، «خاویر آلوارز» و «خورخه لوئیس پینتو» موفق به انجام چنین کاری شده بودند.

در دیدارهای دوستانه نیز «گابریل اوچوآ اوریبه» (۱۹۸۴) و «رینالدو روئدا» (۲۰۰۴) آرژانتین را شکست داده بودند.

۲- کی روش به دومین سرمربی اروپایی تبدیل شد که موفق به شکست آلبی سلسته در این تورنمنت می‌شود تا بدین ترتیب در تاریخ کوپا آمریکا جاودان شود. «یورگی اورت» سرمربی مجارستانی ۶۲ سال پیش موفق شد تا با تیم ملی پرو مقابل آرژانتین به پیروزی ۲ بر یک دست یابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا