خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موحدی کرمانی: خیال می‌کنند بیت‌المال صاحب ندارد

«موحدی کرمانی»، امام جمعه موقت تهران معتقد است: بعضی ها خیال می کنند بیت المال صاحب ندارد پس بدزدیم من به این ها هشدار می دهم که دزدی از بیت المال خطرناک تر از جیب مردم است. روایت داریم بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) انسان هایی که ذکات نمی دهند مجازاتشان اعدام است. اگر کسی از جیب کسی دزدی کند مجازاتش اعدام نیست. چراکه این آدم پولی را می دزد که حیات جامعه است و امت اسلامی با آن می خواهد روی پای خود بایستد.

به گزارش ایسنا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مراقب باشیم در دام شیطان نیفتیم و در مقابل خدا حالت طغیان نداشته باشیم. انسان‌هایی که سرمایه تقوا دارند موفق می شوند در زمانی که شیطان دام خود را گسترده است. زمانی که با فریب شیطان مواجه می شوند به یاد خدا،قیامت،مرگ هستند.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی که انسان های سرمایه دار که تقوا دارند با اغوای شیطان مواجه می شوند به یاد خدا خواهند بود. شیطان قسم خورده فرزندان آدم را اغوا کند. شیطان مصمم است همه ما را اغوا کند. ما در هر لحظه با شیطان مواجه می شویم. باید در این لحظات به فکر باشیم.مثلا وقتی انسان غضبناک می شود اینقدر خطرناک است که در روایات آمده وقتی غضب می آید عقل فرار می کند. وقتی که انسان غضبناک می شود باید به یاد باشد یعنی یادش باشد که با آمدن غضب عقل می رود. اگر عقل برود ممکن فرد دیوانه شود و یک نفر را بکشد.

موحدی کرمانی افزود:وقتی با انسان های گناهکار و بی بند و بار که از هیچ کار زشتی پروا ندارند و دامنشان به گناه آلوده می شود و از حدود الهی عبور می کنند روبه رو می شویم باید حواسمان را جمع کنیم. انسان باید به یاد داشته باشد که قرآن می گوید خدا نکند که انسان مورد غضب خدا قرار گیرد. می فرماید فرشته ها در صفوف منظم در قیامت حاضر می شوند و فرمان الهی هم صادر می شود و جهنم را می آورند و وقت سوزاندن گناهکاران می رسد و عذابی دامن آن ها را می گیرد که کسی باورش نمی شود کسی بتواند آن ها را مجازات کند. فردی که با فکر جوانان بازی می کند و صحنه هایی را در فضای مجازی منتشر می کند که ذهن جوانان را به هم می‌ریزد و خانواده ها را از هم می پاشد، باید با آن برخورد شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:مسئولینی که شما عهده دار دین مردم هستید در مقابل این صحنه های زننده چه می کنید و چگونه دین جوانان را نجات می دهید. به هوش باشید. در جای دیگری خداوند می گوید ای بشر ضعیف که طغیان می‌کنی و فرامین خدا را اطاعت نمی‌کنی بدان در قیامت جهنم در کمین توست باید آدم مواظب نفوذ افراد وسواس خناس باشد که انسان را گول می زنند و آن ها را منحرف می‌کنند. خدا می فرماید به من پناهده شوید از دست این انسان ها.
بعضی‌ها خیال می کنند که تا جایی که فرصت هست باید غارت و دزدی کنند، اما نمی دانند که قیامت در انتظار آن ها است. کسی که پول حرام را از هرجا جمع می کنی و از بیت المال می دزدی و فرار می کنی از دست خدا نمی توانی فرار کنی. قیامت در انتظار توست. خداوند در زمینه دزدی از بیت المال از کلمه نارالله در قرآن استفاده می کند.

وی تصریح کرد: بعضی ها خیال می کنند بیت المال صاحب ندارد پس بدزدیم من به این ها هشدار می دهم که دزدی از بیت المال خطرناک تر از جیب مردم است. روایت داریم بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) انسان هایی که ذکات نمی دهند مجازاتشان اعدام است. اگر کسی از جیب کسی دزدی کند مجازاتش اعدام نیست. چراکه این آدم پولی را می دزد که حیات جامعه است و امت اسلامی با آن می خواهد روی پای خود بایستد.

خطیب نماز جمعه موقت این هفته تهران در خطبه دوم نماز جمعه اظهار کرد: روز های سختی در پیش داریم. رحلت رسول اکرم (ص)و شهادت امام مجتبی(ع) و امام رضا (ع). مراسم اربعین را پشت سر گذاشتیم خدا را شاکریم که انسان های آزاده جهان عاشق امام حسین (ع) هستند. طبق اطلاع حدود ۱۷ میلیون انسان در اربعین شرکت کردند که حدود ۲ میلیون از ایران بود، این اربعین پیام ها دارد.

وی افزود: من در کنار تسلیت اربعین تبریک هم می گویم چراکه اربعین روز پیروزی امام حسین(ع) است. روزی است که امام حسین(ع) با یاران اندک بر استکبار پیروز شد. شعار هایی که امام حسین(ع) در روز عاشورا می گفت امروز در اربعین تجلی پیدا کرد.جنایات یزید به طور آشکار در مجامع عمومی مطرح می شد که این یعنی پیروزی و شکست ظلم. ظالم نمی تواند بماند. مرحبا به ملت آزاده ایران و سراسر جهان که با این عظمت به طرف مرقد امام حسین(ع) رفتند و در واقع جشن پیروزی امام حسین(ع) را گرفتند. امام حسین(ع) در یک مقطع دشمن و نظام طاغوتی را نابود کرد.

موحدی کرمانی ادامه داد: امام زمان(عج) غایب است ولی نایبش حضور دارد و کار هایی را انجام می‌دهد که امامش انجام می دهد و حکومت را طوری اداره می کند که امام زمان (عج) آن را اداره خواهد کرد. این جمعیت نشان می دهد هیچ مستبدی قادر نخواهد بود که به مبارزه در برابر ظلم را پایان دهد و این مقابله تا ریشه کن شدن ظلم ادامه خواهد داشت. سرنوشت ستمگران و امریکا و رژیم صهیونیستی و وهابیت و هر ستم گر به طور قطع نابودی و رسوایی است. این جریان فکر می‌کند می تواند به این مقاومت پایان دهند اما این آرزو را به گور می برند.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن ترامپ بیان کرد:دوران زورگی و قلدری روبه افول است.کشور های اروپایی و هم پیمانت هم دیگر خسته شدند.کشور آمریکا می خواهد کشور هایی هم که پایبند قانون هستند را مجازات کند.این روش دارای تبعات بدی بر نظم جهانی است. آمریکا روز به روز منفور تر و منزوی تر می شود می شود.در اجلاس سه جانبه وزرای ایران و ترکیه و جمهوری آذربایجان همه آن ها از مواضع ایران در برابر تحریم های ظالمانه حمایت کردندو تاکید کردند به همکاری خود با ایران ادامه می دهند.

موحدی کرمانی در ادامه اظهار کرد: امروز هیچ کشوری از اقدامات آمریکا به جز چند رژیم منطقه ای حمایت نمی کند. امکان اینکه آمریکا بتواند به اهداف اقتصادیش برسد بسیار ضعیف است، اما به اهداف سیاسی خود از این تحریم ها قطعا نخواهد رسید این اولین باری است که اروپایی ها علاوه بر انتشار بیانیه علیه سیاست های آمریکا، مکانیسمی هم برای اجتناب از تحریم ها و جبران تبعات آن ایجاد می کنند.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای قتل خاشقچی گفت: خدا راشاکریم که هرچه از عمر نظام کثیف عربستان سعودی می گذرد این حکومت و وهابیت رسواتر می شود.قتل خاشقچی با این وضع فجیع این رژیم سفاک را به کلی منفور کرده و آمریکا حامیش هم سردرگم شده که چه غلطی کند. از این گاو شیرده بازمیلیارد ها دلار بگیرد و به حمایت ادامه دهد که اینگونه در جهان منفور تر می شود یا برای یکبار هم که شده صدقی نشان دهد و این رژیم کودک کش را محکوم کند و در لیست سیاه آورد و از حمایتش دست بردارد و اینقدر سلاح در اختیارش قرار ندهد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مردم جنگ زده در یمن بیان کرد: تا کی بشنویم که ۱۴ میلیون یمنی از گرسنگی در خطر مرگ هستند و دنیا تماشا کند و آمریکا هم جنایت کند و از جنایتکار حمایت کند و رژیمی که به دروغ خود را خادم حرمین می داند و در راس خائنین حرمین است اینطور بی پروا به کشتار زنان و کودکان ادامه دهد.

موحدی کرمانی در ادامه گفت: این روز ها اتفاق تلخی در نیجریه افتاد. به عزاداران اربعین حمله شد و تعدادی از آن ها شهید و مجروح شدند. گویا ارتش در آنجا وارد عمل شده که این کار مربوط به ارتش نیست، بلکه مربوط به پلیس است. دلیلی ندارد مراسم مذهبی مسالمت آمیز شیعه مورد حمله قرار گیرد. بنده پیشنهاد می دهم که شیعیان با حکومت مذاکره کنند و قطعا با مذاکره تفاهم بدست می آید و این اتفاق ها رخ نخواهد داد. هم چنین علما و مراجع می توانند با ارشاد مانع بروز این حوادث شوند.

وی در ادامه با خطاب قرار دادن دولت پاکستان بیان کرد: به دولت پاکستان هشدار می دهم در مورد آزادی مرزبانان کشورمان که اخیرا توسط گروهک های تروریستی در مرز دو کشور ربوده شدند اقدام عاجل انجام دهند.مقاومت نیرو های اسلامی عراق در سایه مرجعیت و یاران مراجع به توفیقی بزرگ رسید و بینی آمریکا را به خاک مالید و با تمام تلاشی که با پول های عربستان آمریکا کرد به جایی نرسید و بحمدالله نیرو های خدوم و صالح در پست های حساس نمایندگی مجلس، ریاست مجلس، رئیس جمهوری و نخست وزیری عراق قرار گرفتند. این توفیق را به کشور عراق تبریک می گویم.

موحدی کرمانی در پایان گفت: در این روز ها در رسانه ها و فضای مجازی نسبت هایی به مسئولین داده می‌شود و اذهان عمومی را خدشه دار کرده و رابطه دولت و مردم را سست می‌کند. بالاخره باید تکلیف این امر روشن شود. مردم سوال می کنند که آیا این نسبت ها صحیح است و آیا واقعا مسئولان سطوح بالا در رفاه هستند و به دنیا وابسته هستند. من نمی گویم هرچه در فضای مجازی گفته می شود نظام پاسخش را دهد اما گاهی از مقامی شناخته شده در جایگاهی از نظام چنین نسبتی به افراد داده می شود. این ها باید روشن شود. اگر دروغ است تکلیف دروغگو روشن شود و اگر راست است تکلیف مردم چیست. اگر قانونا باید برخوردی انجام گیرد، برخورد شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا