خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای رئیسی! اولین سوال منتظر پاسخ شماست

محمدمهدی شیخ صراف در یادداشتی در کانال تلگرامی «مکتوبات» با عنوان «آقای رئیسی! اولین سوال منتظر پاسخ شماست» به بهانه‌ی درگذشت یک زندانی به نام «علیرضا شیرمحمدی» نوشت:

🔸1️⃣«این پرونده در حال طی روال قانونی است. در مرحله تحقیقات هم حتما در این خصوص بررسی دقیق می‌شود و نتیجه به مردم عزیز اطلاع رسانی خواهد شد. اگر تخلف یا کوتاهی صورت گرفته باشد مطابق مقررات با مسببین آن برخورد قاطع خواهد شد!…» .

🔹2️⃣ امروز توی برنامه‌ی عصرانه تیتر صفحه‌ی اول دو روزنامه را توضیح دادم. درباره‌ی فراخوان آیت الله رئیسی، از مردم و نخبگان که بیایند در روند تحولات دستگاه قضایی مشارکت کنند. آن هم از طریق فضای مجازی. جوری که دو طرفه هم باشد. حرکتی که همه احزاب و جریان‌ها از آن استقبال کرده‌اند و آن را احترام به نظر مردم دانسته‌اند.

🔸3️⃣ چندین سال پیش رفیقمان مجتبی را به خاطر یک پست وبلاگ شش ماه انداختند گوشه زندان. جرم: توهین به رهبری! محتوا: نمی‌توانم بگویم چون ممکن است خودم توی هچل بیفتم! قاضی اول حکم برائت داده بود اما گویا دادستان خیلی وجدان کاری داشته و ول کن نبوده و درخواست تجدید نظر داده بود و نهایتا محکوم شد. آقازاده و وصل به جایی هم نبود که وساطت یا پروپاگاندای رسانه‌ای کنند و بزرگتری جلوی اجرای حکم را بگیرد. انداختندش زندان رجایی شهر. وسط معتاد و دزد و قاچاقچی و جانی و… بعدش هم جابجا شد به بند محکومین اقتصادی اوین! خدا را شکر سالم آمد بیرون.

🔹4️⃣ ماجرای کهریزک را که همه یادشان هست؟ و ستار بهشتی را؟ خب هیچی!

🔸5️⃣ بعد از برنامه‌ی امروز همه‌ی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از جمله میزان که متعلق به خود قوه قضائیه است را جستجو کردم. هیچ اثری از نام علیرضا شیرمحمدعلی پیدا نکردم. عجیب است که تازگی جوان ۲۱ ساله که به جرم توهین به رهبری به ۸ سال زندان محکوم شده، در زندان به قتل رسیده است و هیچ گزارش موثقی درباره‌ی آن حتی به قصد روشنگری منتشر نشده. بر خلاف رسانه‌های رسمی فضای مجازی پر از شایعه و حرف‌ها و سوالات درباره‌ی این قتل است. از جمله سوال درباره‌ی اینکه چرا این جوان با جرم سیاسی در زندان فشافویه بوده؟ چرا با وجود اعتصاب غذا و اعتراض به شرایط زندان هنوز آنجا بوده؟ اصلا مگر جای زندانی سیاسی آنجا کنار قاتلین است؟ شایعات درباره‌ی دلیل محکومیت و وثیقه که نتوانست جور کند و… بماند.

🔹6️⃣ اگر سامانه‌ی مورد نظر آقای رئیسی راه افتاده بود، اولین سوال من از آن همین بود‌. برای نظر مردم هم که شده، چرا درباره‌ی رویدادهای اینچنین که کاملا در زیر مجموعه‌ی خودتان اتفاق افتاده در زمان مناسب روشنگری نمی‌شود؟ منتظر نشست خبری بعدی سخنگو بمانیم؟ باشد. جملات ابتدای پست حدسیاتی درباره‌ی موضع احتمالی سخنگو است!

🔸7️⃣ تحولات باید در اطلاع رسانی اتفاق بیفتد. رهبر عزیز از رئیس قبلی همین را خواسته بودند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به نظرم برای بهبود قوه قضاییه یا باید رییس این دستگاه با رای مستقیم مردم از میان فقهای واجد الشرایط و مورد تایید رهبری انتخاب شود ( از قرار مسموع شهید بهشتی هم این نظر را داشت ولی به دلایلی نشد ) و یا رییس دستگاه قضا به پیشنهاد مجلس خبرگان و تایید رهبری منصوب شود تا این قوه کمی پاسخگو و کارآمد شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا