خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش اروپایی‌ها به اتهام‌زنی آمریکا علیه ایران درباره حادثه نفتکشها

برخی از مقامات کشورهای اروپا از اتهامات اخیر آمریکا علیه ایران در ارتباط با حوادث پنچ شنبه گذشته بدای نفتکشها در دریای عمان حمایت نکردند و خواستار انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه شدند .

به گزارش ایسنا، وب سایت فوکوس آنلاین صبح روز دوشنبه در مطلبی در این ارتباط نوشت: در موضوع حملات علیه نفتکش‌ها در دریای عمان، حمایتِ مسنجمی در اتحادیۀ اروپا از اتهام‌های آمریکا علیه ایران وجود ندارد، از جمله هایکُو ماس وزیرخارجه آلمان و همکارانش از لوکزامبورگ و هلند، دوشنبه در دیداری در لوکزامبورگ تاکید کردند که در مقطع زمانی کنونی نمی‌خواهند هیچ‌گونه نتیجهگیری در این زمینه انجام دهند.

ماس در این ارتباط با بیان اینکه “ما همچنان در این زمینه اطلاعات جمع می‌کنیم” افزود، اطلاعات سازمان‌های امنیتی آمریکا و بریتانیا به دست او رسیده اما خودش هنوز تصمیم قطعی نگرفته است.

ژان آسِلبُورن، وزیر خارجۀ لوکزامبورگ، نیز در سخنانی یادآوری کرد: ایالات متحده در سال ۲۰۰۳ بر مبنای اطلاعات سازمان‌های مخفی در مورد به اصطلاح سلاح‌های کشتار جمعی عراق، که آگاهانه یا ناآگاهانه غلط تفسیر شده بودند به این کشور حمله کرد.

وی از دبیرکل سازمان ملل خواست که در این زمینه تحقیقات مستقلی انجام شود.

این دیپلمات اروپایی در این زمینه افزود: من فکر می‌کنم وظیفۀاصلی وزیران خارجه جلوگیری از جنگ است و این را باید امروز انجام دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا