خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرگزاری اصولگرا گفته‌های «مادر اسیر اسرائیلی» را منتشر کرد

خبرگزاری اصولگرای فارس گفته‌های «مادر اسیر اسرائیلی» را منتشر کرد که در پی می‌آید:

«بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسیر اسرائیلی نزد نیروهای مقاومت در غزه است و ارتش این رژیم یکی از اصلی‌ترین اهداف خود را بازگرداندن آن‌ها اعلام کرده است، البته اگر خود عامل کشته شدنشان نشود، به طوریکه تاکنون چندین اسیر اسرائیلی طی بمباران‌های هوایی یا عملیات زمینی در غزه جان خود را از دست داده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی در تازه‌ترین مورد نوشته‌اند که ارتش اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه (۲۹ دی) جسد سه اسیر، دو نظامی به نام‌های «نیک بیزر» و «رون شرمن» و یک غیرنظامی به نام «ایلیا تولیدانو» را از تونلی در منطقه «جبالیا» در شمال غزه بیرون کشیدند، اما سؤالات و ابهامات زیادی درباره نحوه مرگ این سه نفر وجود دارد.

در این خصوص «معیان شرمن» مادر «رون شرمن» در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که ارتش اسرائیل داخل تونل گار سمی پرتاب کرده و عامل مرگ آن سه نفر از جمله فرزندش شده است.

او نوشت: مادر رون گفت: «پسرم واقعا کشته شد… اما نه توسط حماس و نه در یک تیراندازی تصادفی، بلکه در یک کشتار برنامه‌ریزی شده از طریق پرتاب گازهای سمی کشته شد».

او افزود: «پسرم رون به دلیل اهمال‌کاری جنایت‌آمیز مقامات ارتش و دولت فاسد اسیر شد، همان کسانی که [بعدا] دستور کشته شدنش را برای تسویه حساب با حماس صادر کردند».

اما سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ رسانه‌ها در خصوص سخنان مادر این اسیر اسرائیلی، با دادن پاسخ‌های کلی، سخنان او را تکذیب نکرد.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت:«نمی‌توان مشخص کرد که این سه زندانی بر اثر چه چیزی جان باخته‌اند و در این مرحله نمی‌توان رد یا تایید کرد که این سه زندانی بر اثر خفگی یا مسمومیت یا در پیامدهای حمله ارتش اسرائیل یا عملیات حماس کشته شده‌اند».

پس از کشته شدن این سه اسیر اسرائیلی، گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز تصاویر آن‌ها را منتشر کرد و گفت: «با وجود پافشاری ما بر حفظ جان و زندگی اسرا، نتانیاهو همچنان بر قتل و کشتن آن‌ها اصرار دارد».

«ألویة ناصر صلاح الدین» شاخه نظامی «کمیته‌های مقاومت مردمی» (لجان المقاومة الشعبیة)، روز جمعه از کشته شدن یک افسر اسیر اسرائیلی در بمباران‌های مستمر رژیم صهیونیستی خبر داد.

در 24 آذر ماه نیز مقام‌های رژیم اسرائیل خبر دادند که نظامیان این رژیم سه اسیر اسرائیلی در غزه را هنگام انجام عملیات در منطقه الشجاعیه به اشتباه «تهدید» تشخیص داده و آنها را کشته‌اند.

قتل اشتباهی اسرای اسرائیلی فشارها روی بنیامین نتانیاهو را افزایش داده است. نخست‌وزیر اسرائیل هفته‌هاست که از یک طرف به دلیل شکست امنیتی-اطلاعاتی بابت حمله ۷ اکتبر و از طرف دیگر به دلیل ناتوانی در بازگرداندن اسرا از غزه آماج انتقادات شدید قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه تاکنون که ۱۰۶ روز ازآن می‌گذرد، بارها با بمباران‌های مستمر پناهگاه‌های اسرای اسرائیلی در غزه، موجب کشته و زخمی شدن آنها شده است و به گفته سخنگوی نظامی کتائب القسام ابوعبیده تا حدود سه هفته پیش، بیش از ۶۰ اسیر اسرائیلی به همین شیوه کشته شده‌اند.

«ماریوا زانزین»، از تحلیلگران «گروه بین‌المللی بحران» حدود ۱۰ روز پیش گفته بود خانواده‌های اسرای غزه از اینکه ارتش اسرائیل قبل از تکمیل فرایند تبادل اسرا با حماس عملیات نظامی در غزه را از سر گرفته‌اند «به شدت عصبانی» هستند»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا