خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سقوط خلبان | یادداشت

علی اکرمی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، در یادداشتی در کانال راهبرد درباره‌ی فراخوان اخیر محمدباقر قالیباف از جوانان برای آمادگی کاندیداتوری انتخابات مجلس نوشت:

✍️ محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران و نامزد ناکام همیشگی ریاست‌جمهوری، در استارتی زودهنگام سایتی را برای ثبت‌نام جوانان اصولگرا برای شرکت در انتخابات مجلس معرفی کرد.

✍️ اقدام قالیباف که پیروی سخنان رهبری مبنی بر لزوم حضور گسترده جوانان انقلابی در حکومت انجام شد، اما به‌جز طیفی از نزدیکان همیشگی وی هیچکدام از جناح‌های اصولگرا از آن استقبال نکردند.

✍️ قالیباف به نظر بسیاری از اصولگرایان نیرویی نامعتمد است که در بزنگاه‌ها، هیچ تعهد گفتمانی خاصی به اردوگاه اصولگرایی ندارد.

✍️ واقعیت این است که شاید در جناح اصلاح‌طلب پذیرش تکنوکرات‌هایی که در سیاست وابستگی خاصی ندارند و حسب موقعیت اصلاح‌طلب یا اعتدالگرا می‌شوند، پذیرفته شده؛ اما اقتدارگرایان چنین تساهل و تسامحی را روا نمی‌دارند.

✍️ از نظر آنها، قالیبافی که یک روز با کت و شلوار سفید و عکس‌های خلبانی و روز دیگر با ریش و محاسن و البسه تیره‌رنگ به دنبال کسب پست‌های حساس مدیریتی است؛ قابل‌اعتماد نیست.

✍️ به‌خصوص که این‌بار تلاش می‌کند تا با جذب و متشکل‌سازی جوانان اصولگرا آنها را به ابزار فشار خود برای ورود به رده‌های بالای حکومتی تبدیل کند.

✍️ این بازار مدعیان سرسختی چون علیرضا زاکانی و مهرداد بذرپاش دارد که بسیار پیش‌تر از قالیباف به دنبال گفتمان‌سازی و تشکیلات‌سازی برای جوانان اصولگرا بوده‌اند.

✍️ اگر جوانی نیز از هر دو سوی طیف جوانان اصولگرا بیرون مانده باشد؛ احتمالا دلبسته احمدی‌نژاد یا علی لاریجانی است.

✍️ قالیباف نه در میان سرداران سپاه جایگاه والایی دارد که ایشان حافظه‌ای قوی از نارفیقی‌های وی در سال‌های ۸۴ و ۸۸ و ۹۶ دارند و نه در میان شیوخ اصولگرا.

✍️ پرواضح است که قالیباف نمی‌تواند با جامعه روحانیت مبارز به دبیرکلی مصطفی پورمحمدی هم رابطه‌ای صمیمانه.تر از علی لاریجانی داشته باشد.

✍️ از سوی دیگر، پرونده هولدینگ یاس و فساد مالی قائم‌مقام و یار دیرینش، عیسی شریفی، هم مانعی شده تا احتمال ریاست وی بر بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی با مخالفت جدی روبه‌رو شود؛ عرفا، کسانی به چنین مسئولیت‌هایی منصوب می‌شوند که هیچ‌گونه شائبه مالی در مورد آنها مطرح نباشد.

✍️ انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۶ که در آن قالیباف ناگزیر به استعفا به نفع سیدابراهیم رییسی، دیگر نامزد اصولگرایان، شد؛ نشان از بازنشستگی سیاسی قالیباف داشت.

✍️ اما گویا او هم مانند بسیاری از دیگر مدیران اعتقادی به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ندارد و تلاش می‌کند به هر بهانه و دستاویزی شده در عرصه سیاست فعال بماند.

✍️ اما به‌نظر می‌رسد که این‌بار هیچ نیروی شناخته‌شده‌ای بر سردار نامعتمد و خلبان سقوط‌کرده سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اگر اين مملکت قانون درست و حسابي داشت ، بايد اين خلبان سقوط و سقط شده را بخاطر اتفاقات و تخلفات مالي در شهرداري رقم زد، به صلابه ميکشيدند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا