خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عدم دعوت از مسوولان اسرائیل برای حضور در کنفرانس بحرین

یک مسوول برجسته در دولت آمریکا اعلام کرد که کاخ سفید مسئولان اسرائیل را برای حضور در کنفرانس بحرین دعوت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: کاخ سفید قصد ندارد مسئولان دولت اسرائیل را به کنفرانس منامه که هدف از آن حمایت از طرح فعال‌سازی اقتصاد فلسطین است، دعوت کند و دولت آمریکا تلاش دارد تا این کنفرانس به دور از فضای سیاسی برگزار کند.

این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد: ما تاجران اسرائیلی و فلسطینی را دعوت می‌کنیم و تا حد امکان از سیاست دوری خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: پیش‌بینی می‌شود که نمایندگانی از محافل کاری فلسطین در این کنفرانس حضور داشته باشند، اما مسئولان دولت فلسطین در آن حضور نخواهند داشت چرا که آنها طرح صلح موسوم به “معامله قرن”  که جارد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آن را رهبری می‌کند، تحریم کرده‌اند.

“معامله قرن” اسم رسانه‌ای طرح صلح دولت دونالد ترامپ است و گفته می‌شود که این طرح فلسطینی‌ها را مجبور به امتیازدهی‌های ناعادلانه به نفع اسرائیل از جمله در مورد وضعیت قدس و آوارگان فلسطینی می‌کند.

آمریکا و بحرین ماه گذشته میلادی در بیانیه مشترکی از برگزاری یک “کارگاه اقتصادی” در منامه طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن جاری با هدف تشویق به سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطینی‌ خبر دادند که ناظران و کارشناسان بین‌المللی آن را اولین گام برای اجرای طرح معامله قرن دانستند.

فلسطین که مخالفت خود را با شرکت در این کنفرانس اعلام کرده از کشورهای عربی خواسته است این کنفرانس را تحریم کنند.

پیشتر، یسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل در نشست منامه شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا