خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور شمخانی در نشست مقامات عالی امنیتی شش همسایه افغانستان

دریابان علی شمخانی در نشست مقامات عالی امنیتی شش همسایه افغانستان که امروز (سه شنبه ۲۸ خرداد) در شهر اوفا روسیه برگزار شد شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور مقامات عالی امنیتی ایران، روسیه، چین، افغانستان، هند و پاکستان با هدف بررسی روند اجرای توافقات اولین نشست همسایگان افغانستان که سال گذشته به ابتکار ایران در شهر تهران برگزار شد تشکیل شد.

در ابتدای این نشست نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه با قدردانی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای پایه گذاری نشست مسئولین عالی امنیتی کشورهای همسایه افعانستان گفت: ایجاد ثبات، صلح و مشارکت همه اقوام و طرف‌های افغانی در فرایند آشتی ملی خواست و اراده کشورهای همسایه افغانستان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در این نشست با بیان نگرانی‌های ناشی از افزایش شکاف‌های سیاسی در افغانستان بر ضرورت تداوم همکاری و مشارکت همسایگان این کشور برای تقویت ساختارهای قانونی بر اساس رای و مشارکت همگانی تاکید کرد.

شمخانی با ارایه پیشنهادات ایران در زمینه ترکیب، زمان، دستور جلسه و ساز و کارهای فعالیت اثرگذار همسایگان افغانستان در پروسه شکل گیری آشتی ملی در این کشور اظهار کرد: لازم است همسایگان افغانستان با هماهنگی دولت قانونی این کشور ضمن افزایش تماس و ارتباط با معارضین افغانی امکان مداخله کشورهای فرامنطقه‌ای در بحران این کشور را محدود سازند.

در ادامه این نشست و پس از سخنرانی نمایندگان هند، چین، پاکستان و افغانستان با موافقت اعضای نشست مقرر گردید دومین نشست مقامات عالی امنیتی همسایگان افغانستان در نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا