خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی پمپئو و موگرینی درباره ایران

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره دیدار «مایک پمپئو» با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واشنگتن، از رایزنی‌ آنها درباره ایران، روسیه و دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف خبر داده است.

به گزارش فارس طبق روایت آمریکایی‌ها «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور ضمن استقبال از «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ساختمان وزارت خارجه آمریکا، با او درباره «منافع و چالش‌های مشترک» دو سوی آتلانتیک از قبیل مسائل مرتبط با ایران و روسیه رایزنی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، پامپئو و موگرینی درباره «روابط ایالات متحده- اتحادیه اروپا و تعداد دیگری از مسائل مرتبط به منافع مشترک و چالش‌های مشترک ایالات متحده و اروئپا از قبیل دفاع و امنیت اروپا، افغانستان، کوبا، ایران، لیبی، مولداوی، غرب بالکان، روسیه، اوکراین و ونزوئلا صحبت کردند».

سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به واشنگتن در حالی صورت گرفته که رسانه‌ها خبر دادند که مسائل مرتبط با برجام و اتهام‌زنی‌های بی‌سند واشنگتن به تهران درباره حمله به دو نفتکش در دریای عمان از جمله مسائل مهم رایزنی او با مقام‌های آمریکایی  خواهد بود.

وزیر خارجه این کشور روز گذشته با گروهی متشکل از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به ایران رایزنی کرد. اعضای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا بعد از آنکه پامپئو ایران را به حمله به دو نفتکش در دریای عمان متهم کرد، دیدار با مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» را خواستار شده بودند.

هر چند جزئیاتی درباره این نشست منتشر نشده اما پیشتر دو منبع آمریکایی گفته بودند که در این جلسه به سوالاتی درباره اینکه دولت بر چه اساس ایران را به حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان متهم کرده پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا