خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«اگر شریعتی زنده می‌ماند، برخی مشکلات کمتر می‌شد»

محمود صادقی، نماینده‌ی مجلس گفت: اگر دکتر شریعتی پس از انقلاب زنده بود برخی از مشکلاتی که در طول چهار دهه انقلاب با آن مواجه بودیم کمتر می‌شد.

به گزارش ایسنا، صادقی در چهل‌ودومین مراسم سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی در تالار کاشفی سبزوار وی بیان کرد: دکتر علی شریعتی معلم انقلاب و یک اسلام‌شناس بزرگ با قلم و بیان شیوا و با اندیشه‌های ژرف بود که به علوم جامعه‌شناسی و تاریخ احاطه داشت.

صادقی با تاکید بر اینکه دو عنصر بازخوانی اندیشه‌های شریعتی نگاه او به انسان و عدالت اجتماعی بود، افزود: بازخوانی تفکر دکتر شریعتی بازگشت به نگرش‌هایی است که بر مبنای آن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و یکی از این خواسته‌ها عدالت و برابری است.

صادقی تصریح کرد: شریعتی مبتکرانه از دل آیات قرآن، انسان را به ما معرفی می‌کند و بر خلیفه بودن انسان تاکید می‌کند و با رجوع به آیات قرآن، انسان را موجودی صاحب‌اختیار، الهی و مسئول معرفی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به کرامت ذاتی انسان در اسلام و منع تبعیض نژادی بر خلاف بسیاری از مکاتب و مذاهب، ادامه داد: در قانون اساسی، مذاهب و سه اقلیت را به رسمیت شناخته‌ایم و این حق در قانون اساسی داده شده که طبق آئین خود عمل کنند و اقلیت‌ها نماینده داشته باشند.

صادقی افزود: در اجرای برخی از اصول قانون اساسی مشکلاتی وجود دارد و باید در این اصول بر مبنای نگاه قرآنی عمل کنیم.

وی تصریح کرد: برای نمونه در اصول ۱۲، ۱۳ و ۱۴ قانون اساسی که بر مبنای روایات قرآنی وضع شده به فعالیت‌های قانونی و دینی دیگر مذاهب اسلامی و اقلیت‌های دینی اشاره شده اما در این موارد به درستی عمل نمی‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام،
    تردیدی نیست که ایشان اگر زنده بود – یا در حصر می رفت و یا در کنار آقای سروش بود و از رویاهای ابوذر میگفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا