خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار مرعشی به خطر ریاست جلیلی بر مجلس آتی

سیدحسین مرعشی گفت: اصلاح طلبان براى انتخابات مجلس فعال نشوند، جليلى رييس مجلس مى شود؛ ما نمى توانيم كشور را به جبهه پايدارى بسپاريم

به گزارش انصاف نیوز، موضع سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به نقل از کانال تلگرامی او در پی می‌آید:

مرجع و محور همه مسائل انتخاباتی در جریان اصلاحات شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بوده و این شورا نماد جبهه تازه تاسیس جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی و بالاترین رکن آن هم هست.

علیرغم شرایط سخت موجود برای کل سیاست‌ورزان به طور عام و برای اصلاح‌طلبان به طور خاص، این شرایط به این معنی نیست که اصلاح‌طلبان نسبت به سرنوشت کشور بی‌تفاوت باشند.

شرایط فعلی شباهتی به دهه هشتاد ندارد. هر انتخاباتی شرایط خاص خودش را دارد و با توجه به ضعف‌هایی که در نهادهای مسوول وجود دارد، مردم ایران شرایط سختی را تجربه و تمرین می‌کنند و در این شرایط سخت در حال مقاومت هستند که عزت ایران و عزت ملی ما از بین نرود.

در این شرایط خیلی سخت است که کسی بیاید در موضع مجلس قولی را به مردم بدهد که بتواند فشار عمده‌ای را از روی مردم بردارد.

از طرف دیگر خطراتی هم ایران را تهدید می‌کند و دشمنان خواب‌هایی را برای ایران دیده‌اند هر چند که آمادگی شروع جنگ را ندارند اما تهدید به جنگ می‌کنند و با اینکه احتمال وقوع آن خیلی کم است اما چون خطر خیلی مهمی است، مجلس ایران در کنار دیگر نهادها باید نقش‌آفرینی مهمی داشته باشد.

اصلاح‌طلبان راهی جز شرکت و حضور فعال در انتخابات در حد مقدوراتشان ندارند. ما نمی‌توانیم کشور را به راحتی به جبهه پایداری که اشتباهاتشان را به خوبی می‌دانیم بسپاریم. سیاست‌های غلطشان را می‌شناسیم که چه بر سر کشور خواهد آورد.

از سوی دیگر هم نمی‌توانیم مردم را از کل نظام سیاسی موجود ناامید کنیم و مردم را ارجاع بدهیم به نیروهایی که دستشان در دست دشمن بوده و نان دشمن را می‌خورند و نام ایران را بر زبان می‌رانند. حتما کشور را نمی‌شود به آنها سپرد.

شورای عالی شش ماه است تشکیل شده و ده‌ها جلسه انتخاباتی داشته و کارگروه‌ها و کمیته‌های آن هم تشکیل شده است.

کسانی که اصلاح‌طلبان را تشویق به شرکت نکردن در انتخابات می‌کنند یا فکر می‌کنند اصلاح‌طلبان نباید در این دوره فعال شوند چون شرایط سخت است، باید بدانند اگر این سیاست اعمال شود، آنها باید حاکمیت مطلق جبهه پایداری در مجلس را بپذیرند و آنهایی که اصلاح‌طلبان را از حضور در انتخابات بر حذر می‌کنند، باید بپذیرند که جلیلی رییس مجلس شود. اگر این مطلوب است باید به این سمت حرکت کرد و اگر نیست باید در انتخابات شرکت کنند.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای نحوه ورود به انتخابات مجلس تصمیم نهایی را از جانب کل اصلاح‌طلبان خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. به این رئیس جمهور مرفه کارگزارانی سپردیم و غلط کردم من یکی. هر کسی بهتر از کارگزارانی ها ولو با لباس مبدل مثل حزب اتحاد ملت و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا