خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لزوم تغییر بودجه با توجه به شرایط تحریم

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اعتدال به راه حل جذب نقدینگی اشاره کرد و گفت: باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم اما زمانیکه مردم می بینند همین نقدینگی در بازارهای موازی و مشابه درآمد بیشتری دارد به آن سمت می رود. زمانیکه بانک سود خوبی می دهد نقدینگی به سمت بانک ها روانه می شود.

او ادامه داد: وقتیکه بانک می بیند که تورم بیشتر از نرخ سود است، به این فکر می کند که پولش حداقل معادل تورم بازدهی داشته باشد و بتواند کاهش ارزش پولش را بپوشاند. بنابراین باید بازارهای متشکل را کنترل و نظارت کنیم.

به گفته بهمنی جذب نقدینیگی یکی از راههای کنترل نرخ تورم است.

این نماینده مجلس تاکیدکرد: کالا به میزان مورد نیاز باید در اختیار مردم باشد و در این صورت شاهد تورم نخواهیم بود. دولت اگر اختیار دارد به منظور بهبود شرایط اقتصادی مردم و مشکلات معیشتی عمل کند و اگر ندارد و نیاز به مجوز دارد از مجلس مصوبه بخواهد و مجلس این مصوبه را می دهد.

بهمنی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تحریمی باید بودجه را تغییر بدهیم. این بودجه را اواخر سال گذشته بستیم و آن زمان شرایط اقتصادی با شرایط کنونی متفاوت بود ما آن زمان بودجه را با یک میلیون 500 هزار بشکه بستیم بنابراین بودجه نیاز به اصلاح دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا