خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دولت برنامه ای برای حل مشکلات معیشتی مردم ندارد»

یحیی کمالی پور، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیات رئیسه مجلس هر چه سریعتر نشست با مسئولین سازمان برنامه و بودجه را برگزار کند و پرونده افزایش حقوق کارمندان را ببندند و این نگرانی و دغدغه خاطر را در جامعه از بین ببرند که به مصلحت جامعه هم نیست. این مسئله موجب دو قطبی شدن جامعه می شود. در اجرای قانونی که تصویب شده باید تصمیم گرفته شود تا شاهد این گرفتاری ها در جامعه نباشیم.

نماینده جیرفت و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با اعتدال با اشاره به عدم افزایش حقوق برخی از کارمندان، گفت: مجلس قانونی را تصویب کرد و به نظر نمی رسد که این قانون نیاز به تفسیر داشته باشد. اما در حال حاضر این قانون دغدغه ای را در جامعه ایجاد کرده است و بیانات متعارض برخی نمایندگان و دولتی ها نه تنها در فضای جامعه کمک نکرده بلکه این فضا را ملتهب کرده است.

وی تاکید کرد: قرار بود هیات رئیسه مجلس نشستی با سازمان برنامه بودجه داشته باشد و نهایتا پرونده افزایش حقوق کارمندان را ببندند. در هفته گذشته که بنده در حوزه انتخابیه خود بودند افزایش حقوق کارمندان یکی از سوالات متداول مردم بود. تاکنون بدین شکل نبوده که قانونی را تصویب کنیم و در اجرای قانون به این میزان اما و اگر وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: هیات رئیسه مجلس هر چه سریعتر نشست با مسئولین سازمان برنامه و بودجه را برگزار کند و پرونده افزایش حقوق کارمندان را ببندند و این نگرانی و دغدغه خاطر را در جامعه از بین ببرند که به مصلحت جامعه هم نیست. این مسئله موجب دو قطبی شدن جامعه می شود. در اجرای قانونی که تصویب شده باید تصمیم گرفته شود تا شاهد این گرفتاری ها در جامعه نباشیم.

کمالی پور با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس به منظور بررسی وضعیت بازار، گفت: این جلسات به صورت معمول اعلام می شود که غیر علنی است و در جلسات غیر علنی چیزی که مغایر با علنی بودن است بیرون نمی آید. در جلسه غیر علنی روز یکشنبه بیش از 2 دو ساعت جلسه داشتیم اما جز حرف چیز دیگری به دست نیاوردیم. حرف هایی هم که زده شد در جامعه بسیار بهتر و کارشناسی تر آن گفته می شود.

او تاکید کرد: باید جلسات غیر علنی ما خروجی داشته باشد و نتیجه آن سر و سامان دادن به بخشی از معضلات جامعه باشد. در این جلسات حداقل در جلسه غیر علنی روز یکشنیه چیزی عاید ما نشد. در بسیاری از جلسات غیر علنی مجلس متاسفانه همین مسئله وجود دارد و باید فکر اساسی بر حل مشکلات مردم کرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: اگر در جلسات غیر علنی مجلس بحث ساماندهی کالاهای اساسی که 14 هزار میلیارد به آن تخصیص داده ایم و در سفره مردم دیده نمی شود، بیرون می آمد می توانستیم بگوییم که این جلسه مفید و موثر بوده است. شاهد نوسانات سرسام آور قیمت خودرو هستیم که کسی پاسخگوی آن نیست، اگر خروجی جلسات غیر علنی ساماندهی قیمت خودرو  بیرون می آمد، مفید بود اما چیزی بدست نیاوردیم.

کمالی پور با انتقاد از بی برنامه گی دولت برای بهبود شرایط اقتصادی، گفت: در حال حاضر شاهد برنامه سازمان یافته و منسجمی از ناحیه دولت برای کنترل تورم و کاهش مشکلات معیشتی مردم نیستیم. دولت ضعیف عمل می کند و با گذشت زمان شرایط برای ما سختتر می شود. مجلس و دولت باید بنشینند و به صورت کاربردی مشکلات و معضلات را برطرف کنند. در غیر اینصورت لسه گذاشتن و حرف زدن هایی که از داخل آن چیزی بیرون نیم آید به درد نمی خورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نباید هم برنامه ای داشته باشد هیچ جا نداریم دولت باید به مردم پاسخگو باشد. این ملت هستند که همیشه باید پاسخگوی دولت و خواسته‌های او باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا