خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مرکل و مکرون به سرنگونی پهپاد آمریکا

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکا با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه خواستار مذاکره و استفاده از شیوه‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه گفت که او و دیگر رهبران اتحادیه اروپا پس دریافت اخباری مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال اجرای یک حمله نظامی به ایران بوده است، درباره وضعیت در خاورمیانه نگران هستند.

مرکل پس از نشست دور روزه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: ما درباره این وضعیت نگران بوده و خواهان مذاکرات دیپلماتیک و حل‌وفصل سیاسی برای موقعیتی بسیار متشنج هستیم.

رئیس جمهورفرانسه در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران گفت که وظیفه ما دعوت همه طرف‌ها به آرامش است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، امانوئلمکرون، رئیس جمهور فرانسه در پی افزایش تنش میان ایران و آمریکا و سرنگونی پهپاد آمریکایی صبح امروز (جمعه) در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در بروکسل در گفت وگو با خبرنگاران، خواستار کاهش تنش در منطقه شد.

وی افزود: به نظر من مسئولیت ما در منطقه دعوت به کاهش تنش است.

رئیس جمهور فرانسه در عین حال مدعی شد: توافقی در سال ۲۰۱۵ امضا شد که علیرغم خوب بودنش کافی نیست؛ توافقی که از همان ابتدا فرانسه، آلمان و انگلیس بر ضرورت احترام گذاشتن به آن تاکید می‌کند.

وی گفت: فرانسه تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا ایران در برجام بماند و اقدامی اتخاذ نکند که امنیت ما را به خطر بیندازد و ما را به عقب بازگرداند. از اظهارات اخیر ایران در هفته گذشته بسیارمتاسف شدیم.

مکرون گفت که اخیراً حقایقی مانند سرنگونی پهپاد آمریکایی رخ داده است بنابراین من همه طرف‌ها را به آرامش دعوت می‌کنم. تنش نظامی هیچ سودی برای ما به دنبال نخواهد داشت.

رئیس جمهور فرانسه در پاسخ به این سوال که در صورت سرنگونی پهپاد آمریکایی در حریم بین المللی و یا در حریم ایران چه اتفاقی رخ خواهد داد گفت: این مساله طی ساعات آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا