خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد از نظرات برخی “دوستداران رهبری” درباره‌ی دیدار با شینزو آبه

سیدمصطفی هاشمی‌طبا معتقد است: در فضای مجازی برخی که خود را دوستدار رهبر فرزانه انقلاب می‌شمارند، نکاتی را درباره دیدار شینزو آبه و نوع حضور مقام معظم رهبری در آن مطرح کردند که نارواست و ساحت ایشان از این امر کاملا مبرا.

در یادداشت آقای هاشمی‌طبا که در روزنامه‌ی شرق می‌خوانیم: پس از سفر اخیر نخست‌وزیر ژاپن به ایران و ملاقات با رهبر معظم انقلاب، برخی از دارندگان فضای مجازی از دیدگاه خود به تجزیه‌و‌تحلیل این ملاقات و به‌ویژه رفتار مقام معظم رهبری پرداختند.ناگفته پیداست سیاست‌مداران جهان، به‌ویژه در کشورهای دقیق و نکته‌بین، همواره اطلاعات وسیعی درباره رهبران و مسئولان کشورهای دیگر در اختیار دارند و روحیه، خلق‌و‌خو، روش زندگی، وابستگی‌ها و نقاط ضعف و قوت آنان را تحلیل می‌کنند. طبیعی است هنگامی که با مسئولان دیگر کشورها با این شناخت روبه‌رو می‌شوند، رفتار، سکنات و کلام آنها تحت تأثیر اطلاعات فعلی خواهد بود. احترام، تواضع یا هر رفتار آنان و ملاقات‌ها را با این دانش می‌توان تجزیه‌و‌تحلیل کرد.

متأسفانه در فضای مجازی برخی که خود را دوستدار رهبر فرزانه انقلاب می‌شمارند، نکاتی را درباره دیدار و نوع حضور مقام معظم رهبری در آن مطرح کردند که نارواست و ساحت ایشان از این امر کاملا مبرا.

به‌عنوان فردی که قادر به شهادت در برخی از این امور هستم، برخی توضیحات را ضروری می‌دانم. بسیار به خاطر دارم هنگام تصدی دولتی، در دو یا سه باری که درباره برخی مسائل به حضور مقام معظم رهبری رسیدم، ایشان بلااستثنا مکان بالاتر و بالادست را به این‌جانب واگذار کردند (یعنی با تأکید) و خودشان فرودست‌تر نشستند و باز به خاطر دارم که در یکی از ملاقات‌های عمومی ورزشکاران، یکی از ورزشکاران دیرتر رسید و ایشان با تواضع در مقابل او به‌پا خاستند.‌ایشان نوعا و همواره در ملاقات‌ها پوششی یکسان دارند و مختص نخست‌وزیر ژاپن نبوده است.

اگر به چیدمان مبل‌ها نیز دقت شود، می‌بینیم صدر اتاق را به میهمان واگذار کرده‌اند و این مصداق «اکرم الضیف و لو کان کافرا» است و مبل دو‌نفره نیز به معنی احترام یکسان به میهمان و همراه ایرانی ایشان است و خودشان پایین‌دست میهمان اصلی و مقابل سایر میهمانان می‌نشیند. این دقت نظر و رعایت اصول میهمان‌نوازی بسیار درخور توجه است. در سال‌های گذشته، برخی رؤسای قوای خودمان هنگام رویارویی با میهمان خارجی خود، در بالادست می‌نشستند و میهمان را در پایین‌دست جای می‌دادند و نوع نشستن آنان همراه فرورفتن در مبل و درازکردن پا بود که گاهی موجب عکس‌العمل مشابه میهمان می‌شد. در‌ حالی‌ که نشستن مقام معظم رهبری کاملا رسمی است.

آن چه مهم است و باعث استحکام نظام و قدرت ملت می‌شود، سیاست‌های منطقی و عاقلانه و حفظ منافع ایران و مردم است که دشمنان آن را درک می‌کنند و همین موجب احترام آنان می‌شود. سیاست‌های اتخاذشده از سوی جمهوری اسلامی ایران و رهبری در مقابل خروج آمریکا از برجام، تحریم‌های ظالمانه، توطئه‌های انجام‌شده برای خاورمیانه جدید از قبیل خلق داعش، النصره و گروه‌های تروریستی مشابه و استقامت و مقاومت در برابر فریب و بدسگالی دشمن، موجب احترام ذاتی هرچند پنهان می‌شود. امید است دوستان دقیق‌تر و بهتر بیندیشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا