خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معرفی بهترین کتاب های روانشناسی

رپورتاژآگهی

کتاب های روانشناسی از آن دسته از کتاب هایی هستند که همیشه مخاطبان خاص خود را دارند . افراد برای رسیدن به حال خوب به سراغ این دسته از کتاب ها می روند . استرس ، اضطراب ، نا امیدی ، امید و ساختن یک زندگی بهتر و شادتر از عواملی می باشد که موجب علاقه ی افراد برای مطالعه ی این کتاب ها می شود .

در ادامه به بررسی چند کتاب روانشناسی می پردازیم با ما همراه باشید .

انسان در جستجوی معنا :

کتاب انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل روان پزشک ، عصب شناس است که در سال 1946 منتشر شد .

این کتاب تاکنون به 24 زبان دنیا ترجمه شده است و بیش تر از 73 بار مورد تجدید چاپ قرار گرفته است .

از این کتاب بیش تر از 9 میلیون نسخه تا زمان مرگ فرانکل در آمریکا در سال 1997 به فروش رفت .

در این کتاب نویسنده خاطرات خود را در اردوگاه آشویتز که در زمان جنگ جهانی دوم در آن جا بازدداشت شده بود بیان می کند .

ویکتور فرانکل روزهای سخت و تلخی را در این اردوگاه می گذارند به همین دلیل راه هایی را برای چگونه زندگی کردن در شرایط و موقعیت های سخت را در این کتاب ارائه می دهد ، هم چنین برای چگونه کنار آمدن بعد از حادثه نیز توصیه هایی ارائه کرده است . به انسان ها نیز برای رسیدن به معنای واقعی خودشان کمک می کند .

با وجود این که سال های زیادی از انتشار این کتاب می گذرد اما کتاب انسان در جستجوی معنا یکی از تاثیر گذار ترین کتاب ها در آمریکا می باشد .

در این کتاب تجربه های شخصی نویسنده بیان شده است که در جنگ جهانی دوم در 4 اردوگاه اسیر شد . برادر ، والدین و همسر او کشته شدند .

اما او به این اصل پایبند بود که ما نمی توانیم از رنج ها دوری کنیم اما می توانیم روش مقابله با آن را انتخاب کنیم .

فرانکل در اردوگاه دید که از هر 28 نفر یک نفر زنده می ماند و بقیه یا خودکشی می کنند یا کشته می شوند . او بعد از بررسی های گوناگون فهمید که این افرادی که زنده می مانند قوی تر و سالم تر نیستند بلکه برای زندگی خود معنایی دارند و برای رسیدن به آن بعد از جنگ زنده می مانند .

ویکتور فرانکل بعد از مشاهده ی این اتفاقات پس از پایان جنگ کتاب انسان در جستجوی معنا را نوشت و مکتب معنی درمانی را در روانشناسی ایجاد کرد .

کتاب کیمیاگر :

این کتاب نوشته ی پائولو کوئیلو نویسنده ی برزیلی است که یکی از پر طرفدار ترین کتاب ها در جهان به شمار می رود . تاکنون بیش تر از 65 میلیون نسخه از آن به فروش رفته و به بیش از 50 زبان دنیا ترجمه شده است .

این رمان در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و تا کنون ترجمه های گوناگونی از آن به بازار آمده است .

موضوع این کتاب داستان زندگی سانتیاگو است ، سانتیاگو چوپانی است که دوست دارد با گوسفندان خود به همه جا سفر کند .

پدر و مادر سانتیاگو دوست داشتند که او یک کشیش شود و تا سن 16 سالگی نیز در صومعه آموزش دید اما سانتیاگو دوست داشت که به همه جا سفر کند . در نهایت او از صومعه خارج می شود و چند گوسفند می خرد تا آرزوی خود را محقق کند .

بعد از دو سال سانتیاگو به همه ی دهکده های اندلس سفر کرد و این چیزی بود که موجب معنا بخشیدن به  زندگی او می شد اما بعد از آن یک خواب عجیبی دید که زندگی او را تغییر داد .

سانتیاگو یک پیر زن را پیدا می کند تا خواب او را تعبیر کند که پیر زن حرف هایی می زند و خواب او را تعبیر می کند اما سانتیاگو به او توجه نمی کند و زندگی عادی خود را ادامه می دهد .

اما بعد از اتفاقاتی سانتیاگو یک پیر مردی را می بیند که زندگی او را تغییر می دهد .

سانتیاگو بعد از صحبت با پیر مرد به سمت اهرام مصر می رود تا گنجی را که در خواب دیده و پسر بچه ای به آن اشاره کرده را پیدا کند .

با شروع سفر سانتیاگو به سمت اهرام مصر داستان اصلی کتاب شروع می شود که دارای جذابیت های زیادی است .

برای خرید کتاب از بانک کتاب تلکتاب می توانید به دو روش اقدام کنید :

خرید از سایت :

علاقمندان برای خرید کتاب های مورد نیاز خود می توانند به وبسایت فروشگاه اینترنتی تلکتاب مراجعه کرده و به صورت اینترنتی خریداری کنند .

خرید تلفنی :

افراد در صورت عدم دسترسی به اینترنت  نیز می توانند از طریق شماره گیری با تلفن 66470470 / 021 کتاب های مورد نظر خود را سفارش دهند .

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا