خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش فاکس نیوز: جنگ با ایران ارزان، آسان و کوتاه نخواهد بود

شفقنا نوشت: شبکه فاکس نیوز آمریکا در یادداشتی به توانمندی دفاعی ایران به ویژه در حوزه موشکی پرداخته است. این گزارش از آن جهت اهمیت دارد که فاکس رسانه‌ای به شدت ضدایرانی است و کمتر پیش آمده به توانمندی‌های کشورمان اذعان کند.

فاکس نیوز در این یادداشت که پس از سرنگونی پهپاد پیشرفته ارتش آمریکا منتشرشده، آورده است:

ایران دارای دو ارتش با دو ساختار و زنجیره ی فرماندهی مجزا است: یکی ارتش به معنی معمول آن و دیگری سپاه پاسداران انقلاب.

وقتی از توانایی جنگ‌افزارهای ایران صحبت می‌کنیم، احتمالاً بلافاصله یاد بالگرد قدیمی شینوک و یا تانک‌های از کار افتاده نیروهای نظامی این کشور در گذشته می‌افتیم. اما واقعیت آن است که ایران از میانه دهه نود میلادی با تکیه بر ظرفیت ها و قدرت داخلی خود و همچنین استفاده از تجربیات کشورهای مختلف از جمله چین، روسیه، کره شمالی و همچنین برخی کشورهای شرق اروپا، به یک قدرت درجه اول منطقه‌ای تبدیل شده است.

ایران هم‌اکنون زرادخانه‌ای از موشک‌های بالستیک دارد که تا شعاع ۱۲۰۰ مایلی برد دارند به طوریکه توانایی موشکی ایران با هیچ کشور عربی در حوزه خلیج فارس برابری نمی‌کند. این توانمندی حاصل مهندسی معکوس نمونه‌های مشابه از روسیه، چین و حتی آمریکا است. بااین همه قدرت، درحالیکه ایران عضو NPT است اما هنوز عضویت در رژیم کنترل قدرت موشکی موسوم به MTCR را نپذیرفته است.
نیروی پهپادی ایران یکی دیگر از نقاط قوت این کشور است. نیروی پهپادی ایران تقریباً از هر نوعی که فکرش را بکنید، پرنده در اختیار دارد.در حقیقت ایران از سرنگونی چند پهپاد آمریکایی در جنگ افغانستان نهایت استفاده را برد و با استفاده از لاشه آنها توان خود را افزایش داد.

در حوزه امکانات شیمیایی و بیولوژیک نیز تصویر روشنی از امکانات یارلن وجود ندارد.

با اینکه زرادخانه ایران به مدرنی آمریکا نیست اما این کشور با توانایی‌های بومی خود قادر است جنگ پیشرفته ای ارائه داده و  منافع ایالات متحده و متحدانش در منطقه را به خوبی به خطر بیندازد و برای ایالات متحده مشکلات جدی  درست کند. ایران یک شبکه بزرگ از شیعیان را در اختیار دارد. همه اینها در کنار شبکه ای پیچیده از جاسوس ها و نیروهای نیابتی ایران که در سرتاسر منطقه پخش شده‌اند زنگ خطری جدی برای نیروهای نظامی آمریکایی به شمار می‌روند، و هرگز هرگونه جنگی با ایران ارزان، ک.تاه مدت و اسان نخواهد بود بلکه می تواند به یک درگیری بزرگ منطقه ای با خسارات و خونریزیهای فراوان برای هر دو طرف بیانجامد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا