خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناپدید شدن ۱۶۰ آلمانی طرفدار داعش

دویچه‌وله نوشت:  آلمان اعلام کرده است از میان بیش از هزار آلمانی طرفدار داعش که به مناطق جنگی تحت کنترل گروه دولت اسلامی داعش رفته‌اند، گروهی به کشور بازگشتند، تعدادی نیز کشته شدند. اما ۱۶۰ نفر از آنان ناپدید شدند.

دولت آلمان نگران افرادی است که از این کشور به مناطق جنگی گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه رفته‌اند. پس از “پایان جنگ با داعش” بیم آن می‌رود که این افراد دوباره بدون کنترل به کشور بازگردند و عملیات خرابکارانه و بمب‌گذاری انجام دهند.

دولت آلمان در پاسخ به پرسش لیندا تویته‌برگ، دبیرکل حزب دموکرات آزاد آلمان درباره سرنوشت و وضعیت آلمانی‌های طرفدار داعش توضیح داده است که اطلاعی درباره اقامت آلمانی‌های طرفدار داعش در عراق و سوریه ندارد.

مقام‌های آلمانی هم‌چنین گفتند درباره محل اقامت بیش از ۱۶۰ تن از آلمانی‌های طرفدار داعش هم اطلاعی ندارند و این افراد ناپدید شدند.

دولت آلمان همچنین اعلام کرده است که ورود آلمانی‌های طرفدار داعش به کشور تقریبا غیرممکن شده است زیرا بخش بزرگی از این اسلام گرایان احتمالا در جنگ کشته شدند. برخی نیز ممکن است پنهان شده باشند.

با این حال، بعید است که طرفداران داعش بتوانند بدون کنترل ماموران وارد آلمان شوند. در توضیح دولت آلمان آمده است که اگرچه ورود این افراد بدون اطلاع مقام‌های امنیتی آلمان تقریبا غیرممکن است اما استثناهایی هم در مورد احتمال ورود برخی از این به کشور وجود دارد.

دولت آلمان به این هم اشاره کرده است که درباره دستگیری و ممانعت از سفر آنان چاره‌اندیشیهایی شده است.

تویته‌برگ، دبیر کل حزب دموکرات آزاد آلمان توجه را اما به این موضوع جلب کرده است که در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا محافظت کامل انجام نمی‌گیرد.

به گفته او این نگرانی وجود دارد که دولت چاره‌اندیشی‌های لازم برای جلوگیری از ورود افراد طرفدار داعش به کشور نکرده است. این مقام اپوزیسیون، دولت آلمان را متهم کرده است که برنامه مشخصی در برخورد با آلمانی‌های طرفدار داعش ندارد. او تاکید کرده است که دولت در ارتباط با اعضای آلمانی داعش که در سوریه و عراق زندانی هستند و همچنین ۲۰۰ داعشی سابق که به کشور بازگشتند هم هیچ برنامه‌ای ندارد.

این مقام اپوزیسیون وزیر کشور و مسئولین مرتبط در ایالت‌ها را فراخوانده است تا کنفرانسی برای بررسی چگونگی برخورد با آلمانی‌های طرفدار داعش که از مناطق جنگی به کشور برمی‌گردند برگزار کنند. او همچنین تاکید کرده است که این افراد را به دلیل مشارکت در نبردهای داعش و جنایت جنگی در خارج از کشور در برابر دادگاه قرار گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا