خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تفکیک جنسیتی دانشجویان مد نظر وزارت علوم نیست»

مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم تفکیک جنسیتی دانشجویان را مد نظر ندارد اما وجود دانشگاه های تک جنسیتی، یک حق انتخاب را به ویژه برای دانشجویان دختر و خانواده های آنان فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا صدیقی روز دوشنبه در جمع کارکنان دانشگاه کوثر بجنورد اظهار داشت: برخی خانواده ها تمایل دارند فرزندان آنان در چنین فضاهای علمی مشغول به تحصیل شوند و این وزارتخانه نیز برای پاسخ گفتن به این نیاز اقدام به ایجاد مراکز تک جنسیتی کرده است تا به تمامی سلیقه ها و خواست‌ها پاسخ داده باشد.

وی افزود: البته توسعه دانشگاه های تک جنسیتی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و آمارها نیز نشان می دهد که این دانشگاه ها مخاطبان زیادی دارند.
وی بر توسعه دانشگاه های تک جنسیتی به خصوص برای بانوان تاکید کرد و گفت: دانشجویان باید آزادی عمل در انتخاب دانشگاه مورد نظر خود داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه کوثر بجنورد، گفت: این مرکز آموزش عالی در زمینه‌های مختلف از جمله فضای فیزیکی، خوابگاهی و ورزشی نیاز به کمک و حمایت دارد که پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد نیز گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو در ۱۷ رشته گرایش، در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و علوم فنی و مهندسی این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

دکتر علیرضا حسینی گفت: طرح های توسعه تنها دانشگاه تک جنسیتی دخترانه شرق کشور در خراسان شمالی به علت نبود اعتبار، متوقف شده است.

وی گفت: سایت مرکزی این مرکز آموزش عالی در منطقه تخته ارکان بجنورد در سال ۹۳ از محل منابع سفر رهبر معظم انقلاب آغاز شد و تاکنون با صرف ۵۵ میلیارد ریال، بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی مساحت کلی این سایت آموزشی را ۵۸۰۰ متر و گستره فضای آموزشی آن‌را ۴۰۰ متر مربع عنوان کرد.

حسینی خواستار توجه بیشتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیریت ارشد استان برای تکمیل این فضای آموزشی تک جنسیتی شد.

وی اظهار داشت: اکنون این مرکز آموزش عالی برای جبران کمبود فضای آموزشی، اداری و نیز خوابگاهی به ناگزیر از فضاهای استیجاری استفاده می‌کند که این فضاها نیاز دانشجویان را برآورده نمی‌کند.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: حدود ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی هستند که از دیگر استان‌ها جذب شده‌اند.

حسینی گفت: هم اکنون ۲ ساختمان آموزشی و نیز سازمان مرکزی دانشگاه کوثر در ساختمان‌های استیجاری فعالیت دارند.

در استان خراسان شمالی بیش از ۴۰ هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا