خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار ترامپ با کیم جونگ اون در مرز دو کره

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی خبر داد که “دونالد ترامپ” رییس جمهوری آمریکا در مرز دو کره با “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی دیدار می کند.

یونهاپ روز چهارشنبه نوشت که ترامپ قرار است بعد از نشست سران جی ۲۰ در ژاپن به کره جنوبی سفر کند او قرار است به همراه همتای کره ای خود از مرز غیر نظامی دو کره بازدید کند.

به گفته این خبرگزاری ترامپ اعلام کرده است در همان نقطه صفر مرزی با کیم جونگ اون دیدار خواهد کند این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود نشستی میان کیم و ترامپ برگزار نخواهد شد.

منابع آگاه در دولت کره جنوبی روز گذشته اعلام کردند دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در نظر دارد در سفر خود به کره جنوبی در اوایل هفته آینده، از منطقه غیرنظامی میان دو کره نیز دیدن کند.

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه به نقل از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که ترامپ پس از حضور در نشست سران گروه ۲۰ در شهر اوساکا در غرب ژاپن، روز شنبه آینده سفری دو روزه به کره جنوبی خواهد داشت.

چهاردهمین نشست سران جی ۲۰ روزهای ۲۸ و ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ (۷ و ۸ تیر ۱۳۹۸) در شهر اوساکا ژاپن برگزار می‌شود.

گروه ۲۰ با حضور کشورهای قدرتمند اقتصادی، ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد این گروه شامل، آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

قرار است ترامپ روز یکشنبه با “مون جائه این”، رییس جمهوری کره جنوبی در سئول دیدار کند در همان حال یک مقام ارشد دولت کره جنوبی گفته بود که برنامه ای برای دیدار سه جانبه با حضور “کیم جونگ اون” رهبر کره شمالی وجود ندارد.

مذاکرات برای غیر هسته ای شدن کره شمالی پس از شکست دومین نشست سران میان ترامپ و کیم، متوقف مانده است.

سران دو کشور در ماه میلادی جاری، نامه هایی را به یکدیگر فرستادند مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده نسبت به از سرگیری گفت و گوها ابراز امیدواری کرده است.

“استیون بیِگان”، نماینده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی نیز هفته جاری به کره جنوبی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا