خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سوریه خواستار خروج نظامیان بیگانه از این کشور شد

بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه گفت: بهبود شرایط انسانی در سوریه، مستلزم خروج نظامیان خارجی و احترام به حاکمیت و استقلال ماست.

به گزارش ایرنا و به نقل از  خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری این سخنان را در جلسه شورای امنیت که به موضوع “اوضاع انسانی سوریه” اختصاص داشت، بیان کرد.

وی تصریح کرد، مقابله با دخالت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی بیگانگان در امور داخلی سوریه می‌تواند شرایط انسانی را در این کشور بهبود بخشد.

وی خواستار احترام کشورها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و لغو تمامی اقدامات یکجانبه و پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک این کشور شد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بار دیگر تاکید کرد: دولت دمشق از هیچ کوششی برای کمک به سوری‌ها و خدمات رسانی در جهت پیشرفت، بازسازی و آبادانی کشور پس از اقداماتی که تروریست‌ها در سوریه برجای گذاشته اند، فروگذار نخواهد کرد.

الجعفری افزود: دولت دمشق نمی‌تواند بیکار بنشیند و دست به اقدامی نزند، درحالی که تروریست‌ها یکی از مناطق سوریه را اشغال کرده اند و از اهالی آن به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی با انتقاد از برخی کشورهای حامی تروریست ها در سوریه گفت: سرمایه گذاری در مورد تروریسم برای برخی کشورها از تلاش در جهت توسعه پایدار و ممانعت از درگیری و گسترش سلاح کشتار جمعی اهمیت بیشتری دارد.

وی گفت: گزارش سازمان ملل متحد درباره شرایط انسانی سوریه هیچ ارتباطی با منافع مردم، امنیت و رفاه مردم سوریه ندارد بلکه تنها تکرار ادعای برخی کشورهای معاند سوریه است.

وی تصریح کرد: تهیه کنندگان گزارش سازمان ملل متحد در خصوص اوضاع سوریه تنها به برخی جملات مختصر اکتفا می کنند و ائتلاف بین المللی (به سرکردگی آمریکا)، ترکیه، گروه های وابسته به واشنگتن، آنکارا و شبه نظامیان و گروهک های تروریستی را مسئول جنایت های جنگی و ضد بشری نمی دانند که در شهرهای مختلف سوریه روی می دهد.

الجعفری اضافه کرد: گزارش سازمان ملل از خروج هزاران تروریست خارجی از سوریه حکایت دارد، سؤالی این است که مقصد این تروریست ها کجاست و آیا آنها بار دیگر در خاک ترکیه آموزش خواهند دید تا مجدداً به سوریه برگردند؟
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ادامه داد، کشورهای غربی بودند که در مساله تروریسم سرمایه گذاری کرده اند و با اعزام هزاران تروریست از ۱۰۰ کشور، این مساله را به اشکال مختلف حمایت کردند.

وی گفت: آیا نمایندگان کشورهای غربی آمادگی دارند که در مورد تروریسم اقتصادی و سیاست های مجازات جمعی سخن بگویند، موضوعی که غرب در سایه اتخاذ اقداماتی یکجانبه، بر شهروندان سوری تحمیل کرده بطوری که پیامدهای آن دامن تمامی شهروندان را گرفته است.

الجعفری افزود، دولت های غربی نقش کلیدی در طولانی ترشدن بحران سوریه و مانع تراشی برای یافتن راه حل سیاسی و مشکلات مردم سوریه داشته اند.
وی اظهارات برخی کشورها در مورد حمله ارتش دمشق و متحدان آن به غیرنظامیان و مراکز زیربنایی را ادعایی پوچ دانست و تاکید کرد: نه سوریه و نه هیچ کشور دیگری در قبال اشغال بخشی از خاکش توسط تروریست ها و استفاده آنها از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی بیکار نخواهد نشست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا