خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوابیه‌ی «کروموزوم 11» به گزارش «بازار توییتر فارسی…»

کابر توییتر کروموزوم 11 در تماسی با انصاف نیوز به بخشی از گزارش «بازار توییتر فارسی زیر ذره‌بین» که به گروهی که کمپین‌های تبلیغاتی راه می‌اندازند اشاره کرده بود انتقاد کرد و توضیحات درباره‌ی فعالیت‌هایشان و مسایل مطرح شده در این گزارش ارائه داد.

این کاربر توییتر به انصاف نیوز گفت: اولا شما هیچ مصاحبه‌ای با بنده انجام ندادید و خبرنگار شما در قالب مشتری از ما قیمت پرسیده و ما جواب دادیم و هیچ معرفی صورت نگرفته که خبرنگار انصاف نیوز هستند و اینکار غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای بود؛ دوم اینکه کل این خبر واقعیت توییتر نیست و به نظرم شما با کسانی صحبت کرده‌اید که درکی از واقعیت توییتر ندارند. آن بخشی که مربوط به ماست هم غیر منصفانه است و بخش کوچکی از کاری که ما انجام می‌دهیم برجسته شده که گفته شود اینها آدم‌های جریان‌سازی‌اند. گروه ما اصلا «باند» نیست. هرکس در توییتر فالوئرهایش بالا باشد مثل اینستاگرام می‌تواند تبلیغات کند مثل اینستاگرام و در همه جای دنیا این موضوعی عادی است. در بخشی از گزارش شما که به گروه ما اشاره کرده‌اید به بدترین حالت ممکن از ما صحبت شده است.

او در ادامه درباره‌ی فعالیت‌هایشان توضیح داد: ما برای تعداد زیادی کسب و کار تا به‌حال در توییتر تبلیغات کردیم؛ از اسنپ، تپ‌سی، دیجی‌کالا، بامیلو تا هر شرکت اینترنتی که به‌نظرتان می‌رسد را ما برایش تبلیغات کرده‌ایم. در گزارش شما بدترین تجربه‌ی کاری که داشتیم و همان‌موقع هم درموردش توضیح داده‌ایم برجسته شده است.

این کاربر توییتر درباره‌ی موضوع تبلیغ برای بنیاد علوی توضیح داد: ما توضیح دادیم که ما اصلا نمی‌دانستیم که بنیاد علوی چیست؟ تعدادی کاربر عادی هستیم و 7-8 سال است در توییتر فارسی توییت می‌کنیم و اکثر محتوای توییت‌ها طنز و روزمره نویسی‌ است و اصلا فاز سیاسی هم ندارند. شاید گاهی نقدهایی می‌کنند اما فاز سیاسی ندارند. تماسی گرفته شد که برای خیریه‌ای تبلیغ کنید، ماهم گفتیم باشد؛ تازه بخاطر خیریه بودنش تخفیفی هم در نظر گرفتیم و اصلا اطلاع نداشتیم که داستانشان چیست. بعد که مشخص شد ریختند سر ما و ما هم توضیحاتمان را ارائه کردیم.

او در ادامه با انتقاد از انتشار لیست قیمت‌های این گروه در گزارش که پیش از این از سوی «علی رجبی» در توییتر منتشر شده بود گفت: مشکل دوم آن چیزی که شما منتشر کردید این است که لیست خصوصی که برای مشتری‌هایمان می‌فرستیم را منتشر کردید؛ همان‌موقع یک‌سری اکانت برانداز آمدند سناریو سازی کردند و گفتند ما می‌خواهیم تبلیغات بگیریم وتعرفه‌تان چیست. این نقشه‌ی یکسری برانداز بوده که می‌خواستند آن را پخش کنند و بگویند اینها پول میگیرند جریان‌سازی می‌کنند؛ ما هیچ جریان‌سازی سیاسی انجام نمی‌دهیم و برای هیچ شخصی توییت نمی‌زنیم؛ اگر کسی بگوید که فلان توییت من را ریتوییت و… کنید ما چنین کارهایی نمی‌کنیم و حوزه‌ی کاری‌مان تنها مراودات تبلیغاتی با صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است. یا مسایل فرهنگی را تبلیغ می‌کنیم، مثل کنسرت و فیلم و… دیگر چک هم نمی‌کنیم که پشت پرده‌ی آن فیلم یا آلبوم چیست، تنها چیزی که از سوی ما چک می‌شود این است که ببینیم در جایی رسمی پخش شده یا نه. شما در مطلبتان تنها به بنیاد علوی اشاره کرده‌اید و این غیر منصفانه بوده است چون همان موقع ما گفتیم اطلاع نداشتیم و پاک کردیم توییت‌ها را.

این کاربر توییتر تاکید کرد: شما باید با کسانی صحبت می‌کردید که در متن داستان هستند و می‌دانند توییتر چیست. این بچه‌هایی که خیال می‌کنید تنها طنز نویسند از ابتدا در توییتر بوده‌اند و بعدا این وزرا و وکلا و خبرنگاران آمده‌اند و معمولا هم با نگاهی باندی و حزبی به همه چیز نگاه می‌کنند، چون در مسایل سیاسی همه چیز اینگونه است خیال می‌کنند که در کل توییتر هم فعالیت‌ها به همین منوال است.

او با تاکید بر اینکه استفاده از عنوان «باند» برای این گروه صحیح نبوده است توضیح داد: حتی اعضای این گروهی که شما لیستش را منتشر کردید خیلی‌هایشان اصلا همدیگر را فالو هم ندارند، خیلی‌هایشان اصلا به لحاظ اعتقادی ممکن است با هم مشکل داشته باشند؛ اما نکته این است که چون اینها فالوئرهایشان بالاست کسب و کارها می‌خواهند که اینها برایشان تبلیغات کنند و این هم چیز عجیبی نیست. از همان ابتدا که ما در توییتر تبلیغات می‌کردیم انگار همه با این موضوع مشکل داشتند و جو توییتر چندان در مواجهه با این موضوع مساعد نبود.

او در مورد ماجرای «توییتی 40 هزار تومان» که اصنافی به آن اشاره کرده بود، گفت: آن فاز 40 هزار تومان و اینها را هم اصلا نمی‌دانم از کجا آمده. حداقل بچه‌های ما که اصلا این کار را نمی‌کنند. یکسری از بچه‌های ما اصلا زیر 1 میلیون توییت نمی‌کنند.

بازار توییتر فارسی زیر ذره‌بین [+توضیح]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا