خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله شبیری: زنجان سابقه دینی درخشانی دارد

جمعی از دانشجویان زنجانی با حضور در دفتر آیت الله شبیری زنجانی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله شبیری زنجانی، این مرجع تقلید، زنجان را شهری دینی خواند و خاطر نشان کرد: زنجان افراد  با استعداد زیادی دارد که می توانند برای سایر جوامع نیز باعث آبرو باشند.
وی در این دیدار به سابقه دینی شهر زنجان و فعالیت حوزه های علمی این شهر اشاره کرد و گفت: زنجان یک شهر دینی سابقه دار است و حوزه علمیه این شهر در سطح بالایی بوده است. اشخاص وقتی در قفقاز مراحل ابتدایی علوم دینی را پشت سر می گذاشتند به اردبیل می آمدند و در اردبیل یک مقداری که معلوماتشان تکمیل می شد به حوزه علمیه زنجان وارد می شدند.
آیت الله شبیری زنجانی  در ادامه به عالمانی که در حوزه های زنجان پرورش یافته اند اشاره کرد و افزود: مرحوم آسید یونس اردبیلی که جزء مراجع بوده مدتی در زنجان شاگرد آخوند ملاعلی بوده و آنجا تحصیل می کرده است. از زنجان بالاتر نجف و اصفهان بوده است. مرحوم شفتی و کرباسی در اصفهان بودند و در نجف هم طبقه صاحب جواهر رضوان الله علیهم حضور داشتند.
این مرجع عالی قدر در تبیین جایگاه عظیم شهر زنجان به بیان خاطره یکی از دوستان سابقشان پرداخت و گفت: یکی از رفقای ما نوه آمیرزا علی اکبر اهری بودند. آمیرزا خودش را در ردیف آسید ابوالحسن و گاهی هم خودش را از او مقدم می دانسته است. نواده او می گفت که من با هر که بحث کردم خودم را برتر می دیدم به جز دو نفر، یکی در بحث با آقا حسین بروجردی که هیچ کدام نتوانستیم غلبه کنیم و دیگری در زنجان درس آخوند میرزا قربان علی رفتم و آنجا اشکال کردم. شاگردها به من گفتند شما برای چه اشکال می کنید؟ و آخوند میرزا قربانعلی به آنها گفت: چرا اعتراض می کنید و بعد از اینکه از اشکال من تمجید کرد پاسخی داد که من خودم خجالت کشیدم و تنها این شخص به من فائق آمد. آخوند میرزا قربانعلی در زمان مشروطه به نجف تبعید شدند و در آنجا دفن هستند.
وی در ادامه داد: این موارد در طول تاریخ زیاد دیده می شود و نشان می دهد که زنجان در تربیت افراد عالم و متدین سابقه درخشانی دارد. الان هم افراد با سواد چه دانشجویان متدین و چه طلبه های عالم زیاد در این شهر هستند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا