خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دستاورد نفوذی‌های تندرو

غلامعلی دهقان، مدرس تاریخ دانشگاه و فعال سیاسی، در یادداشتی با عنوام «دستاورد نفوذی‌های تندرو» برای کانال تلگرامی “راهبرد” نوشت:

در شب هفتم تیر۱۳۶۰، دکتر بهشتی، رییس دیوانعالی کشور و دبیرکل حزب جمهوری‌اسلامی، و تعدادی از وزیران کابینه شهیدرجایی به همراه برخی از نمایندگان دوره اول مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از چهره‌های سیاسی در دفتر حزب جمهوری‌اسلامی واقع در سرچشمه تهران توسط یک فرد نفوذی از سازمان مجاهدین خلق (معروف به منافقین) در حزب جمهوری اسلامی به نام محمدرضا کلاهی با انفجار یک بمب به شهادت رسیدند.

فرد نفوذی در حزب چنان خود را نیروی انقلابی و حزب‌اللهی نشان داده بود که مورد اعتماد چهره‌های حزب و به‌خصوص دکتربهشتی بود.

در سفر شهیدبهشتی در زمستان۱۳۵۹ به یزد، یکی از دوستان تعریف می‌کرد در منزل شهیدصدوقی، امام‌جمعه یزد، در موقع صرف ناهار شهیدبهشتی متوجه غیبت کلاهی می‌شود و از فردی احوال او را جویا می‌شود.

کلاهی علت غیبت خود را غذای سرسفره می‌داند که رزمندگان در جبهه‌ها از آن محروم هستند. غذای آن روز، چلومرغی هم بیش نبوده است.

بنا به قول یکی از شرکت‌کنندگان در جلسه حزب، کلاهی تلاش می‌کرد تمامی شخصیت‌های حزبی حتما در آن جلسه شرکت کنند تا تعداد تلفات هرچه بیشتر باشد.

روز قبل از حادثه ۷تیر، آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر، واقع در منطقه ۱۷تهران، با انفجار یک بمب مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود.

پس از شهادت بهشتی، محمدجواد باهنر و سپس آیت‌الله خامنه‌ای بعد از شهادت باهنر در ۸شهریور سال ۱۳۶۰ دبیرکل حزب جمهوری اسلامی شدند.

یکی دیگر از شهدای شاخص ۷تیر، محمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری، بود. گفته می‌شود محمد منتظری پس ازمدت زمان زیادی که با شهیدبهشتی اختلاف‌نظرداشت؛ برای رفع
اختلافات به این جلسه آمده بود. محمدمنتظری خود را انقلابی می‌دانست و به رویه شهیدبهشتی نقد فراوان داشت.

طی دو سال گذشته اخباری در سطح رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر اینکه کلاهی سرانجام در هلند ترور شده است.

یکی از نتایج حادثه خونین ۷تیر سال۱۳۶۰، برملا شدن چهره سازمانی بود که دم از خلق می‌زد و بهترین فرزندان این آب‌وخاک را به شهادت رساند. شهدای گرانقدری همانند شهید قندی (وزیر وقت مخابرات)، شهید عباسپور (وزیر وقت نیرو) و…

کارکرد مخرب منافقین سبب شد تا مدت‌ها جو امنیتی بر کشور حاکم شود و پروژه توسعه سیاسی تا مدت‌ها به تاخیر افتد و انبساط سیاسی سه سال اول انقلاب دچار قبض سیاسی شود تا مشخص شود تندروی آخر و عاقبت خوبی ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا