خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«عامل موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات ائتلاف است»

یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: تجربه حضور در انتخابات مختلف نشان می‌دهد موفقیت اصلاح‌طلبان در ائتلاف است و همبستگی میان گروه‌های اصلاح‌طلب با موفقیت آنها نسبت مستقیمی دارد.

«زهرا صدراعظم نوری» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره پایگاه رای اصلاح طلبان در انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی گفت: با بالا بردن اعتماد و امید جامعه باید نرخ مشارکت مردم را افزایش دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رای آوری اصلاح طلبان نسبت مستقیمی با حضور گسترده مردم در انتخابات دارد. منتها باید شرایطی که در آن قرار داریم به خوبی تبیین شود و تلاش بیشتری کنیم تا اتحاد، اعتماد، امید و انگیزه در جامعه افزایش یابد. پایین بودن سطح مشارکت برای هیچ جناحی خوب نیست.

وی کارگروه پایش و رصد «لیست امید» را یکی از زیر مجموعه های مهم و ضروری شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان دانست و گفت: زمانی که انتخابات به شکل حزبی برگزار شود احزاب نقش فعال و جدی خواهند داشت و طبیعی است که این تشکلها، نامزدهای دارای برنامه را معرفی می کنند. احزاب به دلیل آنکه باید پاسخگوی جامعه باشند باید عملکرد و برنامه های نامزدهای خود را در دوران نمایندگی، رصد و ارزیابی کنند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان یادآور شد: مادامی که به معنای واقعی انتخابات حزبی برگزار نشود و افراد از کانال احزاب انتخاب نشوند و به تبع آن الزامی هم برای پاسخگویی نباشد، پایش عملکرد آنها هم به شکل واقعی انجام نمی گیرد. در این راستا افرادی در لیست ها قرار می گیرند که ممکن است هدفشان بدست آوردن رای باشد.

صدراعظم نوری ادامه داد: در این شرایط، حتی برخی از آنها پس از کسب رای به سمت جناح مقابل چرخیده و با شانه خالی کردن از مسئولیت، به کسی پاسخگو هم نیستند.

وی عنوان داشت: باید تلاش کنیم با پررنگ تر کردن نقش احزاب واقعی و ارتباط مستمر آنها با بدنه اجتماعیشان، افراد شایسته و دارای برنامه به جامعه معرفی شوند تا دست کم تشکل ها بتوانند به مردم پاسخگو باشند.

عضو شورای مرکزی مجمع زنان مسلمان نواندیش افزود: احزاب و حتی افکار عمومی باید نامزدهای خود را به شکل مستمر در دوران نمایندگی به لحاظ پایبندی به وعده ها و برنامه های انتخاباتی ارزیابی کنند تا در صورت شایستگی از نامزدی آنها حمایت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ببینید خواهر محترم اگر منظور از موففیت اصلاح طلبان نقش تغیین کننده در انتخاب ریاست جمهوری باشد که ائتلاف شده و اما دم ریاست جمهوری هم از زبان مشاورش بیرون زده اما اگر موفقیت اصلاح طلبان عمیق تر و کمک به اصلاح رویکرد های اجتماعی و سیاسی باشد ائتلاف برای آن سم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا