خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انصارالله خواستار نقش‌آفرینی فرانسه در بحران یمن شد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در نامه‌های جداگانه به روسای جمهوری چین و فرانسه، از آنها خواست برای توقف جنگ ائتلاف سعودی در یمن نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از سبأ، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن (وابسته به انصارالله)، روز گذشته میزبان «کریستین تیستو» سفیر فرانسه در یمن بود.

المشاط در این نشست، نامه‌ای خطاب به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه تقدیم تیستو کرد که در آن «از تمایل جمهوری یمن برای بازگشایی سفارت فرانسه در صنعا» خبر داده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این نامه تاکید کرد:‌ «کشورهای ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به تجاوز و درگیری‌های نظامی ادامه می‌دهند و تمامی طرح‌های ابتکاری، فراخوان‌های صلح و تحرکات اخیر جامعه جهانی که از سوی «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل رهبری می‌شود، را رد می‌کنند».

وی در این نامه «درباره مداخله فرانسه و رئیس‌جمهوری آن برای پایان دادن به این تجاوز ابراز امیدواری کرده» و خواستار آن شده است که «فرانسه نقش سیاسی مهم و بارز خود را در برقراری صلح ایفا کند».

این رهبر انصارالله همچنین نامه‌ای را به «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین ارسال و در آن به «تجاوز وحشیانه ائتلاف سعودی و امارات به یمن» اشاره و تاکید کرده است: «امیدوارم چین به نقش سیاسی مهم و پیشرو خود در حمایت از تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن و منطقه ادامه دهد و برای پایان دادن به جنگ و شکستن محاصره اقدام کند».

طبق این گزارش، رئیس شورای عالی سیاسی یمن هفته گذشته نیز در چارچوب روابط با مسکو، به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نامه فرستاده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا