خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شباهت اکبر طبری با احسان طبری

یکی از مخاطبان انصاف نیوز می‌گوید که قیافه‌ی اکبر طبری با احسان طبری شباهت دارد و هر دو متعلق به یک منطقه هستند.

اکبر طبری متولد بابل در مازندران، مدیر کل سابق امور مالی و معاون اجرایی سابق قوه قضائیه به ترتیب در دوران ریاست سید محمود هاشمی شاهرودی و صادق لاریجانی بر قوه قضائیه؛ و عضو سابق هیئت رئیسه فدراسیون کنگ فو و هنرهای رزمی بوده است. طبری هفت روز پس از آغاز به کار سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه؛ نخستین مقامی بود که برکنار شد. وی در ۲۳ تیر ۱۳۹۸ توسط اطلاعات سپاه در آمل بازداشت شد. در کیفرخواست طبری از او به عنوان متهم ردیف اول نام برده شده است. دادگاه رسیدگی به پرونده‌ی او در هفته‌های اخیر در حال رسیدگی است.

احسان طبری (زادهٔ ۱۹ بهمن ۱۲۹۵ در ساری – درگذشتهٔ ۹ اردیبهشت ۱۳۶۸ در تهران) نویسنده، شاعر، نظریه‌پرداز برجستهٔ مارکسیسم-لنینیسم، ایدئولوژیست ارشد، و عضو کمیتهٔ مرکزی و هیئت سیاسی حزب توده ایران در سال‌های انقلاب ایران بود. وی از نخستین سال‌های دهه سی خورشیدی تا سال ۱۳۶۲ که به زندان افتاد، «معروف‌ترین و برجسته‌ترین چهرهٔ نظری حزب توده ایران» شناخته می‌شد. وی در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی در دادگاهی نظامی به صورت غیابی محکوم به دو بار اعدام شده بود. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ همراه با دیگر رهبران حزب توده به ایران بازگشت و به ادامهٔ فعالیت‌های سیاسی در رهبری حزب توده ایران پرداخت. با شروع برخورد با حزب توده ایران در بهار ۱۳۶۲ و در دور دوم، او نیز دستگیر و زندانی شد. پس از مدتی مانند بسیاری از دیگر رهبران حزب توده ایران در مصاحبه‌های تلویزیونی ترتیب داده بوده، شرکت کرد و از کارها و عقاید گذشته خود ابراز ندامت و خود و تمام باورهای زندگی‌اش را نفی کرد. احسان طبری، در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۶۸ بیرون از زندان و به مرگ طبیعی درگذشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آخر چه شباهتی بین یک ایده پرداز مارکسیست با یک مدیر متهم به فساد مالی وجود دارد؟

    12
  2. مطلب کم آورده ای انصاف؟ آخر این دو نفر به جز کچل بودنشان چه شباهت دیگری داشتند؟!!!

    10
  3. میشود با نظرات جناب احسان طبری مخالف بود ولی او از شریفترین چهره های سیاسی و فرهنگی سده اخیر ایران بود نه همانند [آدم های] سیاسی همانند شاملو،،میرفطروس،..ودهها وصدها مرده وزنده در این سالها.یادش گرامی باد.

    13
  4. به جز کچل بودن و مازندرانی بودن شباهت دیگری بین این دو نفر نیست. تفاوتشان را هم بگویید: احسان طبری مارکسیت لنینیست بود و در تمام زندگیش یک ریال مال نامشروع نیندوخت و در نهایت هم به جز چند کتاب و تألیف میراث دیگری نداشت. اما احسان طبری مدیری که تمام عمر خودش را میلمان معرفی می کرد و در بالاترین سطح اداری بود تمام عمرش به فساد و دزدی و اختلاس مشغول بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا