خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بارش های بهاری که با هشدار همراهند

با فعالیت سامانه بارشی و ادامه بارش‌ها امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) در ساعات عصرگاهی در ۲۰ استان پیش‌بینی می‌شود. بارش‌هایی که با هشدار زرد همراه است.

به نقل از همشهری: با فعالیت سامانه بارشی و ادامه بارش‌ها امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) در ساعات عصرگاهی در ۲۰ استان پیش‌بینی می‌شود. بارش‌هایی که با هشدار زرد همراه است.

ایرانی‌ها منتظر بارش‌های فراگیر بهاری از این تاریخ باشند

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، فارس، یزد، نیمه غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، غرب مازندران باران، رگبار و وزش باد شدید موقتی را تجربه می‌کنند. در مناطق مستعد بارش تگرگ دیده می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.»

فریبا گودرزی افزود:‌ «فعالیت سامانه بارشی امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شرق فارس و دامنه و ارتفاعات استان‌های سمنان، کرمان، مازندران و گیلان با هشدار زرد همراه است.»

احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله مخاطرات هشدار زرد است.

به گفته گودرزی این شرایط پیش‌بینی شده در همه استان‌های کشور به جز سیستان و بلوچستان در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) نیز ادامه دارد. در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، اصفهان، یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد بارش‌های شدیدتری رخ می‌دهد.»
در استان‌های شمال غرب، غرب کشور و همین‌طور در مناطق شرقی کشور رگبار پراکنده باران دارد و روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) به جز نوار غربی کشور، در سایر مناطق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی درباره روند کاهش دما گفت: «دوشنبه (۳ اردیبهشت) و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) کاهش دما به ویژه برای سواحل و شمال شرق کشور را شاهد خواهیم بود.»

امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت) و فردا دوشنبه (۳ اردیبهشت) آب‌های خلیج‌فارس و روزهای سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) و چهارشنبه (۵ اردیبهشت) آب‌های خلیج‌فارس و دریای عمان و در روزهای سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) و چهارشنبه (۵ اردیبهشت) دریای خزر مواج و متلاطم است.

آسمان تهران نیز کمی ابری است و در بعضی ساعات با افزایش ابر همراه خواهد بود. نوسانات دمایی پایتخت نیز بین ۲۹ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. بارش‌ باران بهاری در تهران برای روزهای دوشنبه (۳ اردیبهشت) و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) پیش‌بینی شده‌است.

انتهای پیام/

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا