خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا به تصویر ایوانکا ترامپ می‌خندیم؟

روزنامه‌ی ایران در یادداشتی با عنوان «چرا به تصویر ایوانکا ترامپ می‌خندیم؟» به نقل از گاردین نوشت: تقریباً برای همه ما پیش آمده است، این‌طور نیست؟ اینکه در حاشیه جمعی ایستاده باشیم و بخواهیم با هر سختی‎ای که شده راه به مکالمه جاری پیدا کنیم و اعضای جمع نگاهی به ما بیندازند اما به جایش چپ‎چپ نگاهمان کنند. بیشتر ما دوست داریم کسی شاهد این شرمسازی نباشد. اما پرنسس ایوانکا ترامپ احمق، مانند پدرش، هیچ خجالت نمی‎کشد، بنابراین اینکه تمام جهان ببیند که او مورد بی‎توجهی و بی‎احترامی رهبران گروه 20 قرار گرفته است، برایش اهمیتی ندارد.

این ایوانکا بوده که همراه پدرش به کره شمالی رفته بوده (نه حتی ملانیا). او گفت که این سفر «سوررئال» بود. راستش سوررئال منطقی‎ترین وجه این اتفاق است و ما مدت‎هاست که از آن عبور کرده‎ایم.

ایوانکا به سراسر جهان سفر می‎کند و درباره قدرتمندسازی زنان سخنرانی می‎کند. این کار به پدرش فرصتی می‎دهد تا به زعم خود فضای تبلیغاتی‎اش علیه زنان را تلطیف کند. اما آیا واقعاً چنین کارکردی دارد؟ همیشه در طول تاریخ مردان سیاستمداری بودند که از زنان استفاده می‎کردند تا تصویر خود را مطبوع‎تر کنند. ایوانکا به پدرش کمک می‎کند تا کار برندسازی‎اش را بهتر انجام بدهد: جای‎گذاری محصول یا به عبارتی تبلیغات نامحسوس. او هم محصول است هم جای‎گذاری و هیچ کس هم نمی‎داند چطور باید با او کنار بیاید. رهبران جهان به او که در میانه عکس‌شان جای گرفته است، با تعجب نگاه می‎کنند اما با اعتراض نکردن شریک جرم او می‎شوند. وقتی خویش و اقوام به قدرت می‎رسند، دیگر نمی‎شود به حاشیه راندشان. در چنین موقعیتی، پارتی‎بازی اهمیت پیدا می‎کند. پول مهم می‎شود. ارتباط و ضابطه بر چیزهای دیگر برتری پیدا می‌کند. کفایت و صلاحیت هم مطابق انتظار اهمیتش را از دست می‎دهد. وقتی الکساندریا اوکاسیو- کورتز به سفر ایوانکا به ژاپن برای حضور در نشست گروه 20 اعتراض کرد، مطابق معمول به سابقه پیشخدمتی او متوسل شدند. وقتی هیچ کس مسئولیت تصمیمات را بر عهده نمی‎گیرد، دموکراسی می‎تواند به دیکتاتوری تبدیل شود. هیچ کس به ایوانکا رأی نداده است اما او همیشه در بالاترین صحنه سیاست حضور دارد. تصور کنید که دختران اوباما کار او را می‌کردند.

ما در هیچ شکل و فرمی دموکراسی نداریم. تنها روشی که توانستیم در این رویداد مشارکت کنیم این بود که با به‌ طنز کشیدن تصاویر ایوانکا در موقعیت‎های مختلف نارضایتی خود را اعلام کردیم. اما در هر صورت ایوانکا فروشنده است. هر بار که می‎بینیمش چیزی را به ما می‎فروشد. ما می‌خندیم زیرا جدی گرفتنش ما را با واقعیت هولناکی مواجه می‎کند.

نویسنده: سوزان مور

مترجم: فرحناز دهقی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. فقط میتونم بگم خاک بر سرتون، یه مشت چرت و پرت نوشتید که فقط از کینه احمقانه تون از آمریکا و ترامپ سرچشمه می گیره، تمام خبرگزاری ها بیشرمانه تو کف اندام و لباسهای ایوانکا هستن و بعد از هر عکس جدیدی از ایشون، گستاخانه درباره اندام و لباسهاش مینویسند. این به خاطر چشم هیز و مغز فاحشه تون هست. دیگه این مملکت مشکل دیگه ای نداره که بهش بپردازید کله پوکها؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا