خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناگفته های محمد هاشمی از موانع پخش موسیقی

مهندس محمّد هاشمی ضمن بیان خاطراتی از تفاوت برخورد امام(ره) و برخی علماء با پخش موسیقی از صدا و سیما در دوره ریاست خودش، گفت: ضمن احترامی که به انتقادات آقایان می گذاشتم، همواره تاکید داشتم که من به فتوای امام، عمل می کنم.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی، رییس اسبق سازمان صدا و سیما در همین ارتباط گفت:
پخش موسیقی در صدا و سیما در آن زمان با موجی از اعتراض بر خی علماء و مراجع مواجه شده بود، من خدمت امام رسیدم و موضوع را مطرح کردم. از محضرشان خواستم شاخص و مصداقی را برای پخش موسیقی بیان کنند تا ما بدان عمل کنیم. ایشان فرمودند: ما حکم را می گوئیم، شما باید خودتان مصداق را پیدا کنید. من عرض کردم که با وجود این انتقادات لااقل مرجعی را برای تعیین مصادیق به ما معرفی کنید. ایشان فرمودند: به (مرحوم) آیت الله منتظری رجوع کنید. ما خدمت آیت الله منتظری رفتیم و موضوع را طرح کردیم. ایشان هم حاضر به تعیین مصداق نشدند.
من در همین ارتباط هم با بسیاری از مراجع و علمای محترمی هم که با پخش موسیقی از صدا و سیما انتقاد داشتند دیدار و گفتگو کردم ولی علیرغم تمام انتقاداتی که داشتند، هیچکدام حاضر به تعیین مصداقی برای این کار نشدند و من ضمن احترامی که به تمام آقایان می گذاشتم، در مقابل انتقادات تنها به گفتن یک جمله بسنده می کردم که من به فتوای امام، عمل می کنم.
بعد از رحلت امام(ره) هم خدمت رهبری رسیدم. عرض کردم که فتوای جنابعالی درباره پخش موسیقی در صدا و سیما و پاسخگویی به متشرعین در این ارتباط چیست؟. ایشان به من فرمودند: فتوای من در مورد موسیقی، همان فتوای امام است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا