خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلیپ سخنان رهبری | آرزوی انگلیسی: تجزیه ایران

«تحلیل نیست، حدس نیست؛ اینها اطّلاعات است»

روزنامه‌ی «جوان» در انتقاد به سوژه‌ی بررسی جوانب سناریوی «تجزیه ایران» و راهکار مقاومت در برابر این سناریو که در مصاحبه با سعید حجاریان در انصاف نیوز انجام شده بود [لینک]، نوشته است:

«روشن نیست چرا یک سایت اصلاح‌طلب باید با موضوع «تجزیه ایران» که هیچ قرینه و دلیلی بر آن نیست، مصاحبه بگیرد …».


خیانتِ بزک

نشریه‌ی «حزب الله» که توسط سایت «خامنه‌ای دات آی آر» به صورت هفته‌نامه‌ی خبری-تحلیلی منتشر می‌شود،‌ در شماره‌ی ششم، هفته‌ی سوم آبان‌ماه ۹۴ یک اینفوگرافی منتشر کرده بود که در آن از عنوان «خیانتِ بزک» به عنوان «تکمیل نقشه‌ی دشمن در تغییر رفتار جمهوری اسلامی» برده شده بود.

در این اینفوگرافی جملات و شعارهایی در این رابطه آمده که از نگاه نشریه‌ی حزب الله، واقعیت ندارد و برای بزک کردن آمریکا مطرح می‌شود از جمله این که «آمریکا به‌دنبال تجزیه ایران نیست».

 


سخنان رهبری

به این بهانه، بخشی از گزارش سخنان رهبری در ۱۹ دیماه ۹۵ در دیدار جمعی از مردم قم بازنشر می‌شود:

«انگلیس، استعمارگرِ پیرِ از کارافتاده، اکنون بار دیگر به خلیج فارس آمده و قصد دارد با استفاده از کشورهای این منطقه، منافع خود را به دست آورد و به همین دلیل در حالی‌که خود، یک «تهدید واقعی» است، ادعا می‌کند که ایران، تهدید است. همچنین محافل انگلیسی در حال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای کشورهای منطقه و ایران هستند و یکی از اهداف آنها، «تجزیه عراق، سوریه، یمن و لیبی» است و در مورد ایران هم همین نیت را دارند اما چون به شدت از افکار عمومی ایران هراس دارند، آن را بر زبان نمی آورند».

همین سخنان در «فهرست موضوعی» سایت «خامنه‌ای دات آی آر» در موضوع «تجزیه ایران» هم به این شکل آمده است:

«امروز محافل انگلیسی می‌نشینند برای منطقه و برای ایران اسلامی تصمیم‌گیری میکنند؛ یکی از تصمیم‌های‌شان تجزیه‌ی کشورهای منطقه است. این چیزی که عرض می‌کنم، تحلیل و حدس نیست؛ اینها اطّلاعات است».

این بخش از سخنان آیت الله خامنه‌ای در متن کامل در زیر آمده است:

«انگلیس‌ها مجدّداً به خلیج فارس [آمده‌اند]؛ البتّه ما از یکی دو سال قبل خبر داشتیم؛ شنیده بودیم که اینها بنا دارند دوباره به خلیج فارس بیایند؛ حالا آمدند. می‌آیند اینجا به یک عدّه از حکّام خلیج فارس -که هیچ صمیمیّتی هم بینشان نیست؛ این‌جور نیست که خیال کنیم واقعاً آنها با این حکّام خلیج فارس صمیمی‌اند؛ نه، میخواهند استفاده کنند، می‌دانند آنها را میشود زیر بار گرفت؛ می‌آیند با آنها این‌جوری حرف میزنند- میگویند ایران تهدید است! خب، تهدید خود انگلیس‌هایند. امروز محافل انگلیسی می‌نشینند برای منطقه و برای ایران اسلامی تصمیم‌گیری میکنند؛ یکی از تصمیم‌های‌شان تجزیه‌ی کشورهای منطقه است. این چیزی که عرض میکنم، تحلیل نیست، حدس نیست؛ اینها اطّلاعات است. می‌گویند دوران یک عراق، یک سوریه، یک یمن، یک لیبی گذشته؛ یعنی عراق تجزیه بشود، سوریه تجزیه بشود، لیبی تجزیه بشود، یمن تجزیه بشود؛ اسم ایران را نمی‌آورند، چون جرئت نمیکنند، میترسند. از افکار عمومی ایران بشدّت میترسند وَالّا همان حرفی را که محمّدرضا قبل از رفتن گفت که «اگر ما برویم، ایران می‌شود ایرانستان» -منظورش این بود که مثل افغانستان، مثل ترکمنستان، مثل مانند اینها، اینجا هم یک قسمتی به نام ایرانستان میمانَد، بقیّه هم تقسیم میشود بین دولتهای متفرّق- اینها [هم] میخواهند همان حرف را بزنند؛ در این امید بودند، تلاششان را هم کردند، توی دهنشان هم خورد لکن در ذهنشان هنوز هست؛ [امّا] به زبان نمی‌آورند. خب این دشمن است، [مگر] دشمن شاخ و دُم دارد؟ …»

نماهنگ آرزوی انگلیسی

سایت رهبری در همان سال در نماهنگی با عنوان «آرزوی انگلیسی» به همین بخش از سخنان رهبری پرداخته است که فیلم آن را در زیر می‌بینید:


روحانی: تجزیه ایران جزو سیاست‌های اصلی آمریکاست

دکتر حسن روحانی، رییس جمهور و رییس شورای عالی امنیت ملی نیز تیرماه سال ۹۷ در جمع روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور گفته بود: «سرنگونی، تجزیه، تحریم و تضعیف؛ سیاست‌های اصلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی است». [ایلنا]


توییت اردیبهشت ماه ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، اواخر اردیبهشت ماه امسال در پیامی توییتری نوشت: «اگر ایران می خواهد بجنگد، این پایان رسمی ایران خواهد بود. هرگز دوباره ایالات متحده را تهدید نکنید». [العالم]

همه‌ی آنها که مقابل تجزیه‌ی ایران خواهند ایستاد؛ گفت‌وگو با حجاریان

زمینه‌های تجزیه‌طلبی در جمهوری اسلامی

برنامه‌ی بولتون برای «حمایت از ایجاد ناآرامی در ایران»

چند نقد دیگر به تحلیل حجاریان درباره‌ی سناریوی تجزیه

«شبح تجزیه ایران در آستانه در ایستاده است»

طرح خاورمیانه بزرگ و تغییر مرزهای ایران

موسویان: وارد دوران خصمانه‌ترین روابط تاریخ آمریکا و ایران شده‌ایم

ایرانشهر یا ایرانستان؟ | محمد قوچانی

تحلیل موسویان از برنامه‌های آمریکا علیه ایران

طرح شوم تجزیه ایران جدی است؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا