خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«معاون شهردار برای پاسخگویی درباره طرح ترافیک باید در شورای شهر حاضر شود»

یک عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه معاون شهردار برای پاسخگویی درباره طرح ترافیک باید در شورای شهر حاضر شود گفت: عدم ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی دشواری‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح ترافیک جدید، اجرای آن و ایجاد محدودیت برای رانندگان  خودروهای شخصی بدون ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی و نیز نارضایتی‌های ایجاد شده درپی آن گفت: از معاونت حمل و نقل و ترافیک و همچنین معاونت فنی و عمرانی شهرداری مکررا درخواست شده است که نسبت به ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام ویژه و جدی داشته باشند.

معاونت حمل و نقل و ترافیک باید ناوگان حمل و نقل عمومی را ارتقا دهد

وی افزود: فارغ از درخواست‌های مکرری که شده، حتی این موضوع را به عنوان یک تکلیف به معاونت حمل و نقل و ترافیک بیان داشتیم. هم در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران و هم در بودجه مصوب سال پیش و سال جاری به این معاونت تکلیف شده است که نسبت به ارتقا ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه تذکرهایی که در صحن شورا و در جلسات خصوصی مطرح می‌شود، مکررا بر این موضوع تاکید دارد، افزود: از معاونت حمل و نقل به صراحت خواسته شده که این موضوع را در اولویت اقدام خود قرار دهد.

نظری با بیان اینکه در معاونت حمل و نقل و ترافیک صرفا شاهد اجرای طرح ترافیک هستیم، اظهار داشت: معاونت حمل و نقل تنها نسبت به کاهش ترافیک در سطح شهر دغدغه دارد. این در حالی است که راه‌های جایگزین و سهل‌الوصول برای دسترسی مردم به وسایل نقلیه عمومی به آن اندازه‌ای که انتظار داریم، وجود ندارد.

شرایط سخت مردم در سفرهای درون شهری

وی در ادامه به کم بودن سرفاصله‌ حرکت مترو در محدوده‌های مرتبط با طرح ترافیک اشاره کرد و افزود: در خطوط مختلف مترو، سرفاصله‌ها برای رسیدن قطار به ایستگاه مناسب نیست و درون واگن‌ها به شدت متراکم است و مردم سفرهای درون شهری را به سختی انجام می‌دهند و این مساله برای کسانی که از مترو استفاده می‌کنند، آزاردهنده است.

اجرای طرح ترافیک جدید بدون در نظر گرفتن تسهیلات مناسب

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در این مدت حتی نتوانسته‌ایم تعداد اتوبوس‌ها را به میزان درخور و قابل توجهی به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه کنیم. تعداد اتوبوس‌های اضافه شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران حتی سه رقمی هم نشده است و طرح جدید ترافیک، بدون در نظر گرفتن تسهیلات مناسب اجرا شده است. زیرساخت لازم وجود نداشت اما عزیزان بدون لحاظ آن، وارد فاز اجرا شدند.

وی با بیان اینکه شورای شهر در اجرای این طرح نقشی نداشته است، افزود: اضافه شدن محدوده زوج و فرد سابق به محدوده ترافیک،‌ مصوب شورای ترافیک است که ماهم یک رای در آن داریم و شورای شهر در این باره هیچ اختیاری ندارد. تنها بخشی که قانون بر عهده شورای شهر گذاشته است،‌ تعیین نرخ عوارض است و تعیین محدوده در اختیارات ما نیست.

شورای شهر تهران در تعیین محدوده طرح ترافیک هیچ نقشی نداشت

نظری در ادامه اظهار داشت: باید به این نکته تاکید شود که شورای اسلامی شهر تهران در تعیین محدوده طرح ترافیک هیچ نقشی ندارد و در این‌باره وظیفه‌ای بر عهده آن گذاشته نشده است.

عضو شورای شهر تهران با ذکر این مطلب که از رسانه‌ها تقاضا دارم به طور ویژه منعکس‌کننده این نکته باشند که شورای شهر در جزئیات اجرایی طرح ترافیک هیچ نقشی نداشته است، ادامه داد: مردم مکرر از ما سوال می‌کنند که چرا چنین اقدامی را انجام دادید و طرح ترافیک به این شکل اجرا شد؟ جا دارد در کنار نقدی که به مجموعه مدیریت شهری به واسطه عدم فراهم شدن زیرساخت‌ها وارد است،‌ این نقد را به شورای ترافیک هم داشته باشیم که بدون لحاظ وضع موجود ناوگان حمل و نقل عمومی،‌ محدوده طرح ترافیک را افزایش داده است.

نظری با بیان اینکه در این حوزه تلاش کردیم تا حد ممکن امکانات برای مردم فراهم و تردد تسهیل شود، افزود: امیدواریم شورای ترافیک در این حوزه تعامل و همکاری بیشتری با شورا و شهرداری داشته باشد و همه برای رفاه حال شهروندان گام برداریم و تصور نکنیم در این بخش مامور به وظیفه هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جزیره‌ای عمل کردن هر یک از ارگان‌های دخیل در این مساله، بیشترین ضرر را به مردم وارد می‌کند، افزود: به عنوان یک شهروند که طی روزهای اخیر گاهی از طریق مترو در محدوده اجرای طرح ترافیک تردد داشتم،‌ شاهد آن هستم که با وجود خلوت‌تر شدن خیابان‌ها از ابتدای اجرای این طرح،‌ استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مثل مترو و اتوبوس و درکنار آنها تاکسی و حتی تاکسی‌های اینترنتی بسیار بیشتر شده و کاملا محسوس است، اما متاسفانه به‌رغم مثبت بودن این استفاده،‌ در کنار افزایش قیمت‌ها،‌ عدم ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ‌دشواری‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

نظری درباره طرح سوال از معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در صحن شورای شهر گفت: قول می‌دهم در آن حد از اختیار که قانون برای ما فراهم کرده، استفاده و موضوع را پیگیری کنم. قانون به ما اجازه سوال از زیرمجموعه شهردار را نمی‌دهد که این خود ضعف قانون است، اما بر اساس رویه، معاونان شهردار تهران در صحن حاضر می‌شوند و به پرسش‌های اعضا پاسخ می‌دهند. البته در این میان، شورای ترافیک نیز باید مسئولیت خود را بپذیرند و پاسخگو باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا