خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا فهرست گیرندگان کاغذ یارانه‌ای منتشر نمی‌شود؟

فرهاد تیمورزاده، مدیرمسوول انتشارات تیمورزاده، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «نفس پرواز» نوشت:

چرا رسانه‌نگاران گرامی حوزه کتاب به کارگروه کاغذ و به آشنا و به معاونت فرهنگی و به اتحادیه ناشران برای انتشار فهرست کامل گیرندگان کاغذ یارانه‌ای و سپس زینک یارانه‌ای فشار نمی‌آورند؟

طرح شکست‌خورده‌ی «ارز جهانگیری» در حوزه کاغذ نیز کارایی نداشت، مثل تمام موارد دیگر. بهای امروز کاغذ در بازار آزاد به روشنی اشتباه راهبردی دولت در ۲ و ۳نرخی کردن ارز را اثبات می‌کند. اما آیا کسی هست جواب دهد که بهای فعلی کاغذ آزاد را چه تصمیم و چه رفتاری رقم زده است؟ دلسوزان و کارشناسان بارها و بارها گفتند و نوشتند که امنیت و آرامش را از فضای کسب و کار و از تجارت با دخالت‌های بی‌مورد خود نگیرید. گوش ندادید. چسان خواهیم کرد! فسان خواهیم کرد! دخالت شما که نبود بهای کاغذ ۱۷۰ هزار تومان بود و با زمزمه دخالت شما پرواز را آغاز کرد و اکنون که به قله‌ی ۵۳۰ هزارتومان رسیده است. هنوز هم نفس پرواز دارد.

به اعتقاد من شما بیشتر دوست داشتید عده‌ای برای چند بند کاغذ و چند برگ زینک جلویتان سرخم کنند و مجیزتان را بگویند تا اینکه مشکلی را حل کنید! می‌بینید که مشکل‌ها بر مشکل افزودید! توازن در بازار کتاب را نیز به هم زدید.

تمام کنید این بازی سهمیه‌بندی و یارانه‌خواری رفقا و ژن خوب‌ها را.

آقایان مسوولین چرا شفاف نیستید؟

آنچه از بیت‌المال در اختیار ناشران قرار می‌دهید اسرار سازمانی آنان نیست. هرکه جز این می‌گوید پرت‌و‌پلا گفته، شکر خورده است. من و دیگران در این شرایط مملکت، یارانه را به جیب خود سرازیر کنیم و آن را محرمانه بدانیم؟!

اسرار عملکرد شما هم نیست. ازچه می‌هراسید؟

رسانه‌نگاران گرامی چرا برای انتشار نام بهره‌مندان اصلی بن‌های یارانه‌ای نمایشگاه کتاب تهران فشار نمی‌آورید؟ کدام هستند کم‌تر از ۵٪ ناشرانی که بیش از ۹۰٪ یارانه کتاب را بلعیدند؟ آقای ارشادی از چه کسانی دفاع می‌کنی؟ روزی گردوخاک‌ها خواهد نشست و صحنه نیز هویدا خواهد شد. روزی نقاب‌ها از چهره‌ها کنار خواهد رفت. چرا خودت این پرده‌ها را کنار نمی‌زنی؟ این یارانه‌ها پول مردم است، مال مردم است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا