خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحريم پلى به سوى توسعه | علی عبدالعلی زاده

علی عبدالعلی زاده، وزیر مسکن دولت اصلاحات، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «تحريم پلى به سوى توسعه» نوشت:

بردن تحريم به سوى جنگ چند نكته‌ی مهم دارد:

١- خلاف نظر رهبرى و خواست ملت است.

٢- ايده آل ترامپ است كه ما تحريم را به سوى جنگ ببريم و او با يك اجماع جهانى ما را تنها به دام انداخته و جنگ گسترده‌اى را آغاز كند.

٣- خسارت‌هاى جنگ براى ايران بسيار زياد و تلخ‌تَر از ٨ سال جنگ تحميلى صدام خواهد بود.

٤- مظلوم بودن ملت ايران در برابر خودسرى و طغيان ترامپ عليه همه‌ی مقررات و نهادهاى جهانى، حذف، و جنگ طلبى ايران در حافظه‌ی تاريخى جايگزين مظلوميت ايران و دفاع ترامپ از جهان در برابر ايران جنگ طلب خواهد شد.

⁃ چاره‌ی تحريم جنگ نيست. ما جنگ طلب نيستيم و با تجربه‌ی جنگ ٨ ساله‌ی ظالمانه‌ی صدام هيچ تمايلى به جنگ نداريم. اما با نيروى دفاعى قدرتمندى كه داريم در برابر هر تجاوز نظامى، يكپارچه مقاومت مي‌كنيم. ما به تصميم‌هاى بين المللى احترام مي‌گذاريم. ترامپ عهد شكن و جنگ طلب است و گزينه‌ی جنگ را روى ميز و ناوهاى جنگى را پشت مرزهاى ما دارد.

⁃ اينها را بايد با صداى بلند به گوش جهان و تاريخ برسانيم.

٥ – راهكار «نه تحريم و نه جنگ» اين است كه ما در حال تحريم به سوى توسعه برويم به بركت ١٦ سال كار صادقانه‌ی دولت‌هاى هاشمى و خاتمى زير ساخت‌هاى توسعه در كشور فراهم شده و مي‌توان با مديريت و برنامه استوار بر توانمندى‌هاى كشور بر بيكارى و فقر غلبه كرد و برنامه‌ی رهایى كشور از درآمدهاى نفتى را محقق ساخت.

٦ – تحريم راه حل اقتصادى – اجتماعى دارد و به جاى نرمش در برابر زورگويان خارجى بهتر است در برابر مردم خوب ايران نرمش خاضعانه كرد و با همبستگى و افزايش سرمايه‌ی اجتماعى مشكلات را رفع كرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا