خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واشنگتن پست: اکثریت آمریکایی‌ها با عملکرد ترامپ مخالفند

روزنامه‌ی واشنگتن پست روز یکشنبه در گزارشی پیرامون رضایتمندی مردم امریکا از عملکرد دونالد ترامپ نوشت : “اقتصاد”، اهرم قوی انتخاباتی ترامپ است و هنوز اکثریت مردم آمریکا عملکرد او در کسوت ریاست جمهوری را تایید نمی کنند.

به گزارش ایرنا این روزنامه دمکرات آمریکایی در این گزارش آورده است: نتیجه آخرین نظرسنجی‌ها که مشترکا توسط روزنامه “واشنگتن پست” و شبکه خبری ABC News انجام گرفته است اشعار می‌دارد: میزان محبوبیت رئیس جمهور ” ترامپ” به ۴۴ درصد رسیده است و هنوز بیش از نیمی از مردم آمریکا ریاست جمهوری او را تائید نمی‌کنند.

نتیجه این نظرسنجی تائید می‌کند؛ ترامپ برای انتخاب شدن شانس “واقعی” دارد، اما این شانس “باریک” است.

در اکثر موضوعات، ترامپ امتیاز منفی گرفته است. بالای ۶ دهم مردم آمریکا معتقدند او از روزی که سوگند یاد کرده و شروع به کار کرده است همچون یک رئیس جمهور عمل نکرده است، منتها یک پنجم از همین آمریکایی‌ها؛ عملکرد ترامپ در کارش را تائید می‌کنند.

رقبای انتخاباتی ترامپ احتمالاً چهار نامزد دمکرات هستند که اصلی ترین رقیب ” جو بایدن” معاون اول رئیس جمهور سابق است.

میزان محبوبیت ترامپ در میان آمریکایی‌های واجد سن رأی دادن در ماه آوریل ۳۹ درصد بود و ۵۳ درصد هم از او ناراضی بودند.

به نوشته واشنگتن پست، امروز ۴۷ درصد از آمریکایی‌های ثبت نام کرده برای انتخابات می‌گویند که ترامپ را قبول دارند و ۵۰ درصد هم او را قبول ندارند. در ماه آوریل؛ ۴۲ درصد رأی دهندگان ثبت نام شده ترامپ را تائید می‌کردند و ۵۴ درصد هم از او ناراضی بودند.

چیزی بیشتر از یک سال به انتخابات سراسری ۲۰۲۰ باقیمانده است ودموکراتها هم هنوز نامزد خود را معین نکرده اند. رأی دهندگان آمریکایی در زمینه انتخاب رئیس جمهور بشدت گرفتار دسته بندی اند. تعداد کمی از ثبت نام کرده‌ها هم هنوز نمی‌دانند به چه کسیرأی خواهند داد.

هم دموکرات‌ها از پایگاه‌های قوی مردمی برخوردارند و هم رئیس جمهور.
اما رقم آمریکایی‌ها که دلشان می‌خواهد ترامپ یک بار دیگر انتخاب نشود، بیشتر است از آمریکایی‌هایی که دلشان می‌خواهد او مجدداً” انتخاب بشود.

طبق این کار مطالعاتی انجام گرفته؛ یک تعارض آشکاری در انتخاب مردان و زنان جامعه آمریکا وجود دارد. این جریان دو دستگی میان انتخاب زنان و مردان در سراسر دوران ریاست جمهوری ترامپ از آغاز تا به امروز کاملاً مشهود بوده است.

نتیجه مشخص آن انتخابات میاندوره ای سال ۲۰۱۸ بود که با رأی زنان؛ دموکراتها مجلس نمایندگان را تسخیر کردند.

مردان؛ طرفدار ترامپ هستند و او را به چهار یا پنج نامزد دموکرات ترجیح می‌دهند. اما زنان با ضریب حاشیه بالا، هر پنج نامزد دموکرات را به ترامپ ترجیح می‌دهند.

در این گزارش آمده است نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۵۱ درصد مردم آمریکا عملکرد ترامپ در حوزه اقتصاد را تحسین می‌کنند.

۴۲ درصد مردم عملکرد رئیس جمهور در این حوزه را قبول ندارند.

۴۷ درصد مردم می‌گویند که ترامپ در زمینه رونق اقتصادی کشور، موفق بوده است. ۴۸ درصد هم می‌گویند، “فقط کمی” و یا اگر هم باشد “‌یک ذره”.

نرخ تائید عملکرد اقتصادی ترامپ در ژانویه ۲۰۱۸ بالغ بر ۳۸ درصد بود و ۵۶ درصد آن را یا تائید نمی‌کردند و یا خیلی کم از او راضی بودند.

در ۸ حوزه دیگر اقتصادی شامل مالیات‌ها و تغییرات آب و هوایی، نرخ تائید عملکرد ترامپ منفی است. در موضوع مهاجرت؛ مراقبت‌های درمانی، سقط جنین، خشونت با اسلحه، و موضوعات خاص مورد علاقه زنان؛ بیش از نیمی از مردم آمریکا از عملکرد ترامپ ناراضی اند.

در “سیاست خارجی”؛ از ۵۵ درصد تا ۴۰ درصد آمریکایی‌ها عملکردرئیس جمهور در این حوزه را دوست ندارند.

در این نظرسنجی؛ ترامپ با پنج نامزد ممکن دموکراتها که رقبای انتخاباتی اش هستند تطبیق داده شد. این پنج نامزد عبارتند از: ” جوبایدن”، “برنی سندرز” سناتور مستقل از ورمونت، سناتور ” کمالههریس” از کالیفرنیا، سناتور “الیزابت وارن” از ماساچوست، ” پتبوتیگیگ” شهردار مستقل شهر ” ساوت بند”.

واشنگتن پست در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد در میان نامزدهای دمکرات؛ فقط بایدن است که بر سایر رقبا برتری دارد. ۵۳ درصد رأی دهندگان ثبت نام شده، بایدن را ترجیح می‌دهند و ۴۳ درصد هم ترامپ را.

همه آمریکایی‌های بالغ واجد سن رأی دادن؛ بایدن را با یک اختلاف بسیار ناچیز بر ترامپ ترجیح می‌دهند.

ترامپ و اردوگاه جمهوریخواهان سعی می‌کنند همه دموکراتها را “سوسیالیست” معرفی کنند.

مردم آمریکا نظر خوشی نسبت به سوسیالیست‌ها ندارند و ترامپ را به یک نامزد سوسیالیست ترجیح می‌دهند. ۴۹ درصد رأی دهندگان ثبت نام شده ترامپ را قبول دارند و ۴۳ درصدشان هم یک نامزد سوسیالیست را.

در مورد بایدن؛ پایگاه قوی حمایتی او رأی دهندگان مستقل و آمریکایی‌هایی هستند که خودشان را میانه رو می‌نامند. پایگاه حمایتی او قوی‌تر از سایر نامزدهای موکرات در میان مستقل‌ها و در میان میانه روهاست.

“جنسیت” و “‌میزان تحصیلات”‌؛ خطوط گسل در انتخاب رأی دهندگان آمریکایی در انتخابات ۲۰۲۰ است.

بین ۳۸ تا ۴۲ درصد “زنان” حامی ترامپ هستند. حتی اگر هم دموکرات‌ها سوسیالیست تلقی شوند؛ بازهم ۴۲ درصد زنان حامی دموکرات‌ها هستند.

اما اکثریت ” مردان” موافق ترامپ اند. ۴۹ درصد مردان ترامپ را نمی‌خواهند و ۵۴ درصدشان هم دموکرات‌ها را نمی‌خواهند. ۵۷ درصد مردان هم سوسیالیست‌ها را نمی‌خواهند.

از حیث دسته بندی رأی دهندگان برحسب رنگ پوست؛ اکثر سفیدپوستان حامی ترامپ هستند و میزان محبوبیت ترامپ در میان سفیدپوستانی که تحصیلات دانشگاهی ندارند بیشتر است. همین الگو در انتخابات ۲۰۱۶ قویاً ظاهر شده بود و شانس انتخاباتی ترامپ در آن سال را رقم زد. امسال هم همین الگو تقسیم بندی سیاسی جامعه رأی دهندگان آمریکا را تشکیل می‌دهد.

همه غیرسفیدپوستان طالب نامزدهای دموکرات هستند و ۷۶ درصدشان از نامزدی بایدن حمایت می‌کنند. ۸۵ درصد رأی دهندگان آفریقایی تبار به بایدن رأی خواهند داد.

یک دسته بندی دیگر انتخاباتی هم در میان رأی دهندگان لحاظ می‌شود و آن؛ جامعه شهرنشین و روستایی نشین است.

جامعه شهرنشین غالباً طرفدار دموکرات‌ها هستند و جامعه روستایی نشین و شهرهای کوچک با یک حاشیه قابل ملاحظه بزرگ طرفدار ترامپ اند.

در ۲۰۲۰ هم همچون ۲۰۱۶؛ هسته نبرد جغرافیایی انتخابات؛ حومه شهرهاست. در یک مقایسه سر به سر، در مناطق حومه، بایدن با یک تفاوت ناچیز پیشی دارد. اما در مقایسه با سایر نامزدهای دموکرات، ترامپ پیش است.

به هر روی؛ هرچه به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ نزدیک می‌شویم، “اقتصاد”، “بهداشت و درمان”، و “مهاجرت”، اصلی ترین محورهای تعیین کننده نتیجه انتخابات خواهند بود. پس از آن، حوزه‌های سیاست خارجی، خشونت با اسلحه، مالیات‌ها، نگرانی‌های خاص زنان و سقط جنین در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

این نظرسنجی بوسیله تلفن از ۲۸ ژوئن تا اول ژوئیه (۱۰-۷ تیر) و به صورت رندوم (تصادفی) در نمونه ملی از ۱۰۰۸ آمریکایی بالغ انجام گرفته است.

نتایج نمونه کامل با حاشیه ضریب خطای مثبت و منفی ۳.۵ درصد امتیاز بدست آمده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا