خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در حاشیه ی مصاحبه ی اخیر آیت الله هاشمی

به گزارش انصاف نیوز، امیرحسین محمدی کمال‌آبادی در سایت انتخاب نوشت:
مصاحبه اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت سی‌وششمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی با روزنامه جمهوری اسلامی و مطالب و پاسخ‌های مطرح شده از سوی ایشان به خوبی بیانگر علت علاقه ویژه و خاص حضرت امام در زمان حیاتشان به ایشان است. تدبیر، دقت، اعتدال، هوشمندی و سیاست که همواره ممزوج با دیانت، ادب، اخلاق و انصاف در بیانات ایشان است، همچون همیشه، آقای هاشمی را از صف بقیه سیاستمداران و مسئولان کشور جدا و ممتاز کرده. 
به گزارش جماران، علیرغم بی مهری‌ها و اهانت‌های شدیدی که از سوی معاندان در طی سال‌های گذشته نسبت به ایشان روا شده آقای هاشمی هیچگاه در مواضع و مطالب‌شان از جمله در مصاحبه اخیر جانب حق و انصاف را فرو نگذارده‌اند و همواره سعی در تفکیک ناآگاهان با معاندان و تبیین دقیق حوادث و اتفاقات جهت تنویر افکار غیر مطلعین داشته‌اند. گذشته از بالاترین مسئولیت‌های سیاسی اجرائی ایشان در طی 36 سال گذشته در نظام جمهوری اسلامی که به حق ایشان را یکی از مهمترین محورها و کانون‌های سیاست در ایران قرار داده، اشراف کم نظیر ایشان به زوایای پیدا و پنهان تاریخ ایران و جهان و نیز اشراف و اطلاع کاملشان از تاریخ دنیای اسلام و تحلیل‌های دقیق و عمیق‌شان که در جای‌جای مصاحبه به وضوح نمایان است، نشان از استثنائی بودن این رجل بلند‌پایه مذهبی سیاسی و نیز علت حسادت حاسدان نسبت به ایشان دارد. 
آنچه از مصاحبه اخیرایشان و نیز سایر سخنرانی‌ها و مواضع آقای هاشمی می‌توان به خوبی دریافت این واقعیت است که اگر در دین اسلام اصولی هست که می‌باید نسبت به آن اصول پایبند و اصولگرا بود و نیز اگر در روند و مسیر انقلاب و کشورداری باید نسبت به اعوجاجات، اصلاحاتی صورت گیرد، یکی از معدود اصول گراترین و اصلاح طلب‌ترین اشخاص، کسی نیست جز هاشمی رفسنجانی که عمر 80 ساله خود را وقف این انقلاب و نظام و پایبندی حقیقی بر اصول و اصلاح اعوجاجات کرده است. 
تلخند، آنجا است مدتی است تازه به دوران رسیده‌هایی که به تازگی قدمی برافراشته و سبزه مویی بر سر و صورتشان رسته، و شاید کمتر از نوادگان هاشمی،‌ بهار عمر سپری کرده‌اند به هاشمی درس دین شناسی و اصولگرایی و پاپس نکشیدن از اصول و آرمان‌های نظام و انقلاب می‌دهند و یا هاشمی را به درک موقعیت جهانی شتابان و لزوم اصلاح طلبی توصیه می‌کنند. 
هاشمی نه امروز بلکه سال‌هایی که در ساواک زیر شکنجه فریاد اسلام گرایی سر می‌داد اصلاح طلبی بود که در همان ایام به هنگام فرصت، به بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی سفر کرد و از نزدیک روند تحولات شتابان و اصلاحات در جهان را شاهد بود و همان هاشمی در این ایام تیره و تار که تیرهای زهرآگین دروغ، تهمت، غیبت و افترا، به ایشان فضا را سیاه کرده، در دفاع از خود حاضر نیست ذره‌ای از اصول عدول کند.
این قلم همواره بر این عقیده است اگر حاسدان و خناسان در طی سال‌های گذشته فضا را آلوده نمی‌کردند و رخصت می‌دادند نظام و کشور از ظرفیت و پتانسیل هاشمی به شکل مطلوب و کامل استفاده کند یقیقناً وضعیت و جایگاه ایران و انقلاب در ابعاد مختلف داخلی و خارجی به مراتب بهتر از روند فعلی بود. لیک چه باید کرد که ظاهراً بنای ما بر مبنای فرصت و ظرفیت سوزی و بستن سنگ‌ها است.
این سخن بگذار تا وقت دگر…
از درگاه حضرت احدیت برای پیر سیاست کشور، شخصیت فرهیخته، حلیم، صبور،‌ با ذکاوت، با اخلاق و منصف که الگوی کاملی از رادمردی و سیاست دین مدارانه است، سلامتی، تندرستی و استمرار عزت مسئلت دارم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا