خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش انصارالله به خروج نظامیان امارات از یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در سخنانی نسبت به تصمیم امارات برای کاهش نیروهای خود در یمن واکنش نشان داد و آن را از نظر انصارالله یک تصمیم ایده‌آل خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نسبت به تصمیم امارات برای خروج و کاهش نیروهای خود در این کشور واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: خروج از یمن یک تصمیم ایده‌آل است که در این زمان خاص باید اتخاذ شود.

الحوثی همچنین از تمامی کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان خواست تا نیروهای خود را از یمن خارج کنند.

در همین راستا، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در این باره گفت: موضع ما واضح و روشن است و ما از هر اقدامی در راستای دستیابی به صلح بر اساس احترام به حاکمیت یمن استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ما از اهداف واقعی امارات مطلع نیستیم و موضع ما این است که این کشور به طور کامل از ائتلاف متجاوز علیه یمن خارج شود.

البخیتی تأکید کرد: احتمالا امارات موضوع خروجش از یمن را با طرف‌های دیگر بررسی کرده است، هیچ گفت‌وگویی در این باره با ما نشده است.

از سوی دیگر، ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله در گفت‌وگو با المیادین اظهار کرد: تصمیم خروج امارات تا بدین لحظه از سوی هیچ منبع رسمی مطرح نشده است و دولت صنعاء به جنگ رسانه‌ای نخواهد پرداخت.

وی افزود: امارات و عربستان شکست در یمن را به یکدیگر پاس می‌دهند و تناقضات میان آنها در یمن به سطح اختلافات خونین میان دو طرف رسیده است و تصمیم امارت به طور علنی اختلافات میان ریاض و ابوظبی را به تصویر می‌کشد.

الشامی در ادامه ضمن استقبال از تصمیم امارات برای خروج نیروهایش از یمن گفت که این کشور می‌خواهد نیروهایش را به طور محرمانه خارج کند.

این مقام یمنی تأکید کرد: ما پیام خروج امارات را درک می‌کنیم چراکه این کشور تنش در الحدیده را رهبری می‌کرد. پیشتر نسبت به عواقب این مسأله به امارات هشدار داده بودیم. موضوع بانک اهداف تعیین شده توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در امارات و عربستان همچنان باز است و با تغییر این چنینی این اهداف نیز تغییر خواهند کرد.

وی تصریح کرد: چنانچه اماراتی‌ها از تجاوز علیه یمن دور شوند این احتمال وجود دارد که ما نیز اهداف از پیش تعیین شده را تغییر دهیم.

الشامی در ادامه عنوان کرد: عربستان کشوری شکست خورده و ناتوان در یمن است و در حال حاضر به دنبال راه چاره است و امارات از پیش از آغاز جنگ در یمن نسبت به این کشور موضع منفی داشت و این کشور به دنبال تسلط تجاری بر یمن از طریق تصرف بندرهای آن بود.

این مقام یمنی در ادامه امارات را به تأمین مالی گروه‌های مسلح جنایت‌کار در جنوب یمن و به ویژه در عدن متهم کرد.

از سوی دیگر، محمد النعمانی، سخنگوی نیروهای حرکت انقلابی جنوب یمن نیز به شبکه خبری المیادین گفت: نیروهای اماراتی از یمن خارج نشده‌اند بلکه جابه جایی‌های رخ داده است.

وی با بیان اینکه نیروهای اماراتی از پادگان “عباس” خارج و به پادگان‌های سواحل جنوبی یمن منتقل شده‌اند، گفت: امارات می‌خواهد تا بافت جمعیتی را در شبوه و تعدادی از استان‌های جنوبی یمن تغییر دهد.

النعمانی خاطرنشان کرد، مخالفت‌ها با حضور اشغالگران اماراتی و سعودی در استان‌های جنوبی یمن در حال افزایش است.

در همین راستا، طارق ابراهیم، کارشناس مسائل حوزه خلیج فارس نیز به المیادین گفت: اعلام خبر خروج نیروهای اماراتی از زبان یک مقام این کشور بدین معنا است که خروج قطعی است.

وی افزود: اختلافات داخلی در امارات در اتخاذ این تصمیم سهیم بوده است و تصمیم خروج نیروهای امارات از یمن تنها توسط محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی اتخاذ می‌شود.

عبدالوهاب شرفی، مدیر مرکز رصد دموکراسی یمن درباره تصمیم امارات اظهار کرد: امارات عملاً پدافندهای هوایی خود را از یمن خارج کرده و نیروهای خود را نیز از مأرب، اطراف الحدیده و یک منطقه سومی خارج کرده است.

شرفی این تصمیم امارات را با پرونده هسته‌ای این کشور در ارتباط دانست.

از سوی دیگر، عبدالله العریفج، تحلیلگر مسائل سیاسی در این باره تصریح کرد: امارات اعلام کرد که به تعهداتش در ائتلاف سعودی پایبند است و آنچه در رسانه‌ها مطرح می‌شود اتهاماتی باطل بوده و هدف از آن ناکام گذاشتن اراده نیروهای ائتلاف است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا