خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت نمایش توقیفی عاشقانه‌های خیابان

اجرای نمایش «عاشقانه های خیابان» به کارگردانی «شهرام گیل آبادی» دوشنبه 17 تیرماه توقیف شد. کارگردان این نمایش درباره‌ی آخرین وضعیت آن به انصاف نیوز گفت: «متاسفانه مجوز نمایش بدون هیچ دلیل و به طور توهین‌آمیزی لغو شده است. دلیل لغو نمایش به ما اعلام نشده و منتظر پاسخ محترمانه هستیم تا به صورت کتبی دلیل لغو نمایش اعلام شود».

گیل آبادی در ادامه اینچنین توضیح داد: «اعتراض من این است که مسوولین رفتار محترمانه را باید یاد بگیرند. قرار بر این نیست که مسوولین هنری و هنرمندان در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کنند، قرار بر این است که مسوولین هنری به گروه‌های هنری احترام بگذارند و دلایل را به‌صورت مکتوب، مشخص و معلوم اعلام کنند تا گروه‌های هنری به‌صورت مستقیم با آنها ارتباط داشته باشند. ما آنچه که می‌شنویم از خبرگزاری‌هاست. مسوولین نظارت و ارزشیابی به خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند کار گروه متوقف شده و موارد اعلام شده بعد از بازبینی دوباره راه می‌افتد. این موضوعی است که اعلام شده است.»

این کارگردان ادامه داد: «اول اینکه هیچ موردی به ما اعلام نشده است. نکته‌ی دوم، اگر بنا به بازبینی بوده بازبینی دوباره به ما اعلام نشده است. سومین نکته این است که گروه هیچ تغییری نسبت به نوار بازبینی ایجاد نکرده است».

گیل آبادی گفت: «متاسفانه، کار برخی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها تنظیم گزارشات است و برخی از آن گزارشات را منتشر می‌کنند. این افراد از جاهایی وارد فضای هنر ایران شده‌اند که باید به آن فضاها برگردند. این خبرگزاری‌ها فقط برای ایجاد اغتشاشات ذهنی، معرفتی و اغتشاش در حوزه‌ی اندیشه وارد شده‌اند. نه تنها این خبرگزاری‌ها هیچ منفعتی به مردم نمی‌رسانند، بلکه اختلال در منافع مردمی و منافع هنری هنرمندان ایجاد می‌کنند. امنیت و امنیت نرم به حوزه‌ی فکری هنر باید برگردد».

این کارگردان در ادامه تاکید کرد: «درخواستم درباره‌ی امنیت حوزه‌ی فکری هنرمندان از جاهایی که مشکل ایجاد می‌کنند این است که خودشان را از این فضا بیرون بکشند و به نهادهای تخصصی اجازه بدهند که خودشان کارشان را انجام دهند».

گیل آبادی درباره‌ی تکلیف بلیت‌های فروخته شده گفت: «به نظر شما تکلیف گروه چه می‌شود؟ ما هیچ خبری از خودمان نداریم. گروه هنری بین زمین و آسمان باقی مانده است. هزاران نوع تضرر مثل ضرر مالی، اقتصادی تا ضرر روحی، معنوی و عاطفی به گروه باز می‌گردد. متاسفانه باید بگویم خنده و لبخند را بر لبان بچه‌های هنرمند گروه ما شکستند. هیچ کس هیچ دلیلی برای آن ارائه نکرده است. این بدعت برای اولین بار گذاشته شده است که یک گروه را لغو مجوز و پروانه بکنند. متاسفم که این بدعت در تئاتر ایران گذاشته شد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا