خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار نماینده‌ی ویژه پوتین با شمخانی

الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر امروز با علی شمخانی نماینده رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای با وی گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، سفر لاورنتیف به ایران با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و برای ارائه گزارش اجلاس سه جانبه مقامات عالی امنیتی روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی که در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد، انجام شده است.
دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به روند مثبت و رو به گسترش همکاری‌ها میان ایران و روسیه به عنوان دو کشور دوست و متحد راهبردی اظهار داشت: مواضع قاطع و منصفانه روسیه در موضوعاتی چون برجام، تجاوز پهپاد آمریکایی به آسمان ایران، حضور قانونی ایران در سوریه و راهزنی دریایی انگلیس با توقیف نفت کش حامل نفت ایران در جبل الطارق قابل تقدیر است.

وی با تبیین تلاش آمریکا برای افزایش تنش و ناامنی در منطقه با هدف فروش بیشتر سلاح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تداوم اقدامات سیاسی و دفاعی برای جلوگیری از شکل گیریبی‌ثباتی در منطقه از منافع و امنیت خود با قاطعیت دفاع خواهد کرد.

الکساندرلاورنتیف نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات رسانه‌ای گسترده‌ای که برای تبدیل نمودن اجلاس سه جانبه روسیه، آمریکا و اسرائیل به روندی علیه ایران انجام شد، تاکید کرد: مواضع روشن و صریح روسیه در خصوص حضور قانونی ایران در سوریه و مخالفت با سیاست ناکارامد فشار حداکثری به جمهوری اسلامی به طرف‌های شرکت کننده در اجلاس اعلام گردید.

وی افزود: در این اجلاس به صراحت اعلام شد که ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه، دوست و شریک راهبردی روسیه بوده و بدون در نظر گرفتن نقش و منافع این کشور نمی‌شود به مدل امنیتی مؤثر و پایداری رسید.

نماینده ویژه پوتین با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام تصریح کرد؛ نمی‌توان انتظار داشت تهران به صورت یکجانبه و بدون بهره مندی از حقوق قانونی خود در برجام بماند اما کشورهای دیگر به تعهداتشان عمل نکنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا