خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: جمهوری اسلامی بهتر است بسیار محتاط باشد

«دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا گفت: ایران دارد کارهای اشتباهی انجام می‌دهد. جمهوری اسلامی بهتر است در این زمینه، بسیار محتاط باشد.

به  گزارش ایسنا، به نقل از د نشنال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از نشست خود با امیر قطر، در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص غنی‌سازی اورانیوم ایران می‌پرسید، گفت: باید دید که برای ایران چه اتفاقی می‌افتد. ایران دارد کارهای اشتباهی انجام می‌دهد. جمهوری اسلامی بهتر است در این زمینه، بسیار محتاط باشد.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته نیز در توییتی در خصوص غنی‌سازی اورانیوم ایران نوشته بود: «ایران به تازگی هشدار جدیدی داده است. روحانی گفته است که اگر توافق هسته‌ای تازه‌ای در کار نباشد، به هر میزانی که بخواهیم به غنی‌سازی اورانیم خواهیم پرداخت. ایران، مراقب تهدیداتت باش. این تهدیدات ممکن است طوری تو را بگزند که تا به حال کسی را نگزیده باشند.»

به گزارش ایسنا مقامات کشورمان یکشنبه در یک نشست خبری اعلام کردند که جمهوری اسلامی در گام دوم خود برای کاهش اجرای تعهداتش ذیل برجام، غنی‌سازی خود را از حد تعیین شده در این توافق بالاتر خواهد برد.

جمهوری اسلامی تاکید دارد که طبق مفاد تعیین شده در برجام، به‌ویژه بندهای ۲۶ و ۳۶ ایران حق دارد در صورت عدم پایبندی طرف دیگر توافق، اجرای تعهدات خود را به‌طور جزئی یا کلی متوقف کند.

طبق بند ۲۶ برجام، در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهداتش، ایران حق دارد اجرای تعهدات خود را به شکل کلی یا جزئی متوقف کند.

بر اساس بند ۳۶ برجام اگر موضوع اختلافی با طی مراحل این بند فیصله نیافت شاکی می‌تواند این امر را به عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهداتش وفق برجام قلمداد کند و یا به شورای امنیت سازمان ملل ابلاغ کند که معتقد است موضوع مصداق “عدم پایبندی اساسی” به شمار می‌آید.

یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هشتم جولای به اطلاع شورای حکام رسانده است که ایران سطح غنی‌سازی خود را از ۳.۶۷ درصد افزایش داده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا