خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمود صادقی: احتمال می‌رود که نجفی قتل را گردن گرفته باشد

محمود صادقی می گوید: این احتمال می‌رود که نجفی قتل رخ داده را به گردن گرفته باشد.اگر می‌گویم بعید است، نمی‌خواهم او را از این ماجرا بری کنم. اگر کاری کرده باشد، حتما باید برخورد قانونی بشود؛ آن چه اصلاح‌طلبان به دنبالش هستند، بحث برابری در مقابل قانون است. ولی بخاطر شناختی که از این فرد در گذشته بوده، قضیه فرق می‌کند.

محمود صادقی نماینده مردم تهران درباره این فرصت سوزی‌ها که از یک طرف منجر به اتفاقی مانند نجفی می‌شود و از سوی دیگر اقداماتی که باعث می‌شود دایره انتقادات نسبت به این جریان بیشتر شود به خبرآنلاین گفت: این مسائل باید به صورت همه‌جانبه تحلیل و ارزیابی و سهم عوامل مختلف باید سنجیده شود. در برخی اتفاقات مقداری چهره‌ها خودشان مقصر هستند. در پرونده آقای نجفی هم نمی‌توان مسائل مختلف را در نظر نگرفت چراکه ممکن است مسئله شخصی و خانوادگی باشد. مثل هرجنایت دیگری که در جامعه رخ می‌دهد و کسی خبردار هم نمی‌شود.

این احتمال وجود دارد که نجفی قتل را به گردن گرفته باشد

او ادامه داد: این‌ها به تحلیل جامعه‌شناسی نیاز دارد تا بفهمیم چرا جامعه آنقدر خشن شده که شخصی مانند نجفی سلاح به دست می‌گیرد، کسی که نمی‌توانست یک گنجشک را بزند.

او می‌گوید: آدمی که من می‌شناختم نمی‌توانست آدم دیگری را بکشد. مسئله بسیار سنگین است. به همین دلیل هم هست که این احتمال می‌رود که قتل را به گردن گرفته باشد.اگر می‌گویم بعید است، نمی‌خواهم او را از این ماجرا بری کنم. اگر کاری کرده باشد، حتما باید برخورد قانونی بشود؛ آن چه اصلاح‌طلبان به دنبالش هستند، بحث برابری در مقابل قانون است. ولی بخاطر شناختی که از این فرد در گذشته بوده، قضیه فرق می‌کند.

برای قضاوت کردن درباره عملکرد مجلس باید فیلترها را درنظر گرفت

صادقی در مورد اختلافات میان اصلاح طلبان که گاهی در حرف‌های افرادی مانند کرباسچی ظهور و بروز می‌کند و گاهی به کنایه‌های سیاسی و جریانی می‌رسد گفت: وقتی برای انتخاب یک شهردار حال می‌خواهد نجفی باشد، کرباسچی باشد یا افشانی و حناچی یا هرکس دیگری، عوامل بیرونی دخالت می‌کنند و فشار می‌آورند، انتخاب‌ها محدود می‌شود. بنابراین اشکال در این سیستم است؛ این موضوع را در انتخابات مجلس هم شاهد هستیم  مثلا عده زیادی از اصلاح‌طلبان در هنگام ورود به انتخابات مجلس فیلتر یا حذف شده‌اند و در نتیجه اصلاح‌طلبان با حداقل‌های بضاعتی به مجلس دهم رسیدند اما قضاوت می‌شوند که در مجلس کاری نکردند. گاهی این فیلترها است که مانع حضور افراد می‌شود.

موافقم که اصلاح طلبان فرصت سوزی کردند اما …

او در ادامه درباره انتقاداتی که نسبت به نمایندگان اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود گفت: باید این سوال را هم بپرسیم که آیا واقعا مجلس در راس امور است؟ چقدر کلییت مجلس اختیار دارد؟ در جلسه‌ آسیب‌شناسی نظام بانکی، خواستند مجلس کاری کند، مجلس چه کار کند؟چه کار می‌تواند بکند؟ نمی‌گویم هیچ کار نمی‌تواند بکند حتی با این صحبت که فرصت سوزی کردیم موافقم. اگر منصفانه قضاوت کنیم می‌بینیم با برنامه می‌توانستیم  با همین بضاعت هایی که داشتیم اقدامات خوبی را انجام دهیم، بنابراین بی‌برنامگی ما هم دخیل است.

او گفت: ما برای بررسی یک موضوع باید سهم همه عوامل را بسنجیم اما به نظر من در این میان سهم عوامل و فشارهای بیرونی بیشتر از هر عامل دیگری بوده است.

روایتی از جلسات گفتگوی ملی با حضور ابوترابی فرد

او درباره جلسات گفت‎وگوی ملی که با افرادی مانند اعضای شورای نگهبان و شخصیت‌هایی مانند ابوترابی‌فرد برگزار شده است می‌گوید: دو سال است که این جلسات برگزار می‌شود اما قرار نبود رسانه‌ای شود.

او ادامه داد: این جلسات جلسات هم‌اندیشی بود که با ابتکار انجمن اسلامی دانشگاه شکل گرفت و اتفاقا با حضور آقای ابوترابی‌فرد شروع شد و از مرداد دو سال پیش به صورت منظم برگزار می‌شود. هدف این است که بخشی نیروهای دانشگاهی اصلاح‌طلب و اصولگرا که توان دیالوگ دارند، با هم در مسائل مشترک گفتگو کنند. در این راستا قرار شد اول مسائل دانشگاهی و به فراخور آن، مسائل روز را بررسی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا