خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آستان قدس مسوول محرومیت‌زدایی در کشور نیست»

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در هر کجا می توان به نام امام رضا(ع) از نیازمندان و محرومان دستگیری کرد و این مهم در قالب طرح خادمیاران رضوی قابل اجرا است. البته ما مسئول محرومیت‌زدایی در کشور نیستیم، این مهم وظیفه دولت است.

گزیده‌ای از اظهارات حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی در گفتگوی ویژه خبری را در ادامه می‌خوانید:

🔹کلیات و اصول آستان قدس نسبت به گذشته تغییری نخواهد کرد، از جمله اصل زائر محوری و توجه به زائران بویژه محرومان که در حکم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

🔹بافت فرسوده اطراف حرم باید نوسازی شود، اطراف حرم مطهر باید با فضای ملکوتی این حرم تناسب داشته باشد. در این رابطه دولت باید کمک کند و این قول را نیز به ما داده است.

🔹خدمت به امام رضا(ع) را نمی‎توان تنها به صحن و سرای رضوی محدود کرد. در هر کجا می توان به نام امام رضا(ع) از نیازمندان و محرومان دستگیری کرد و این مهم در قالب طرح خادمیاران رضوی قابل اجرا است. البته ما مسئول محرومیت‌زدایی در کشور نیستیم، این مهم وظیفه دولت است اما می توانیم در این حوزه کمک کنیم.

🔹موقوفات و نذورات، شرکت‌های اقتصادی، زمین‌های کشاورزی و دامپروی هم داریم اما منبع و سرمایه پایدار آستان قدس رضوی اعتماد مردم است. برای آنکه این اعتماد را حفظ کنیم، باید شفاف‌سازی داشته باشیم لذا در تمام زمینه‌ها مثل موضوع پرداخت مالیات شفاف سازی می‎کنیم.

🔹موقوفات امانت‌هایی در دست ما هستند، عده‌ای انسان‌های مؤمن برای امر خیری سرمایه و دارایی خود را وقف کرده‌اند. همه ساز و کارها برای حراست و حفظ موقوفات در آستان قدس اندیشیده شده است.

🔹موضوع شرکت‌های آستان قدس بیش از آنچه که باید بزرگ شده‌اند. آستان قدس فقیر نیست اما اینطور هم نیست که از هلندیگ‌های عظیم و ثروتمند برخوردار است. تلاش ما بر این است تا شرکت‌های آستان در جهت رفع مشکلات مردم و کشور قرار بگیرند.

🔹وقف‌های اجتماعی امروز خیلی مهم است، وقف برای ساخت مدرسه و درمانگاه بسیار خوب است. مثلا به نام امام رضا وقف کنند و بگویند که درآمد آن صرف کارهای خیر اجتماعی شود.

🔹باید نظارت و حسابرسی را گسترش دهیم و این امر اعتماد مردم را استمرار می بخشد. بلا استثنا در همه حوزه های فرهنگی و اقتصادی آستان قدس باید نظارت و حسابرسی انجام شود.

🔹در مورد یگان حفاظت، اینکه آستان قدس یک نیروی نظامی تأسیس کرده باشد مطلب صحیحی نیست. همان نیروی حفاظت قبلی است، مسائل امنیتی متناسب با شرایط وجود دارد و باید امنیت زائران مورد توجه ما باشد. چیز جدیدی اتفاق نیافتاده، اما متأسفانه نگاه‌های سیاسی و جناحی به برخی از اقدامات آسیب می‌رساند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام-مسئله اینست در کمک کردن باید معیاری باشد جمعیت هراستان تقریبا بطور دقیق مشخص است تعداد زائرانی که از هراستان به زیارت مشرف می شوند نیز مشخص است باید سرمایه گذاریها برهمین مبناء باشد خود خراسان ومشهد به جهت حضور چندین میلیونی زائرین چندین شب اقامت که گاه تاسی میلیون نیز می رسد البته به غیر از خارجیها-رونق کسب وکار واشتغال کافی برخوردار هستند سرمایه گذاریها باید به استانهای دیگر بیشتنر باشد که نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا