خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مروری بر خطبه‌های نماز جمعه در مراکز استان‌ها

گزارش ایسنا از خطبه‌های نماز جمعه در مراکز استان‌ها را در ادامه می‌خوانید:

مباحث مربوط به موضوع برجام و تحریم، اشاره به عفاف و حجاب، توقیف نفتکش ایرانی توسط دزدان دریایی انگلیس و مباحث مربوط به مالیات برخی از مسائلی بود که امروز امامان جمعه در سراسر کشور به آن پرداختند.

علم‌الهدی خطاب به بی‌حجابان: دشمن بر کشف حجاب زنان حساب باز کرده / ‏اتومبیل حریم خصوصی نیست

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز دشمن بر روی بی‌حجابی و کشف حجاب زن‌های ما حساب کرده است، گفت: دخترخانمی که موهای پریشانت را بیرون می‌اندازی، خانمی که خیال می‌کنی با بی‌حجابی و ولنگاری، آزادی، این طور نیست و تو با ولنگاری اسیر شهوت‌رانی و هوس‌بازی مردهای هرزه شده‌ای.

وی با تبریک میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: یکی از خصوصیات سیره امام هشتم (ع) و به تعبیر دیگر یکی از معجزات امام رضا (ع) تبدیل تهدیدها به فرصت‌هاست. این معجزه‌ای که امام هشتم (ع) از آن روزی که به خراسان آمدند تا به امروز در مقاطع مختلف و موارد گوناگون به ظهور پیوسته است که به وسیله ایشان تهدیدها به فرصت‌ها مبدل می‌شود.

وی ادامه داد: اصل انتقال امام هشتم (ع) از مدینه به خراسان یک جریان تحمیلی از سوی طاغوت زمان –مأمون- در اجرای یک توطئه شیطانی بود، اما وجود مقدس امام رضا (ع) این نقل‌وانتقال تحمیلی را به یک هجرت مقدسه مبدل کردند.

امام جمعه مشهد با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد، گفت: برخی به اشتباه تصور می‌کنند قیام مسجد گوهرشاد در اعتراض به کلاه پهلوی بود که این اشتباه است. با وجود اینکه مرحوم احتشام در جریان این قیام کلاه پهلوی را به زیر پا انداخت و آن را پاره‌پاره کرد، اما قیام مردم در مسجد گوهرشاد برای مبارزه با کشف حجاب بود.

وی گفت: تفاوت شهدای ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور با شهدای مسجد گوهرشاد در این است که شهدای ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور تحویل خانواده‌هایشان شدند و آنان را غسل و کفن کرده و دفن کردند، اما شهدای مسجد گوهرشاد انجام غسل و کفن‌شان هم نامعلوم است و آن‌ها را به وسیله بولدوزر در یک چاله‌ای ریختند و خاک کردند و مکان دفن آنان نیز نامعلوم است.

علم‌الهدی اضافه کرد: خواهر من، دختر من، به خاطر عاشورا بیا سرت را بپوشان، مویت را بپوشان، چادر سرت کن. اگر اهل توجیه و منطق نیستی و اگر فلسفه حجاب را حاضر نیستی قبول کنی به این دلیل بیا و با حجاب شو.

وی با بیان این‌که «امروز دشمن بر روی بی‌حجابی و کشف حجاب زن‌های ما حساب کرده است»، تصریح کرد: من وظیفه خود می‌دانم از طرح اخیر ناجا تشکر کم. زنانی که در اتومبیل کشف حجاب می‌کنند؛ اتومبیل حریم خصوصی نیست. زمانی اتومبیل حریم خصوصی است که در پارکینگ خانه بوده و درش هم بسته باشد؛ اتومبیل وسط خیابان حریم خصوصی نیست.

وی با اشاره تصویب قانون حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۵، یادآور شد: در این قانون مشخص شد که همه مراکز کشور در مسئله حجاب و احیای حجاب و عفاف باید چه فعالیتی کنند. این قانون دارد خاک می‌خورد، چرا؟ چه کسی باید در خصوص قانونی که ۱۳ سال از تصویب آن می‌گذرد و هنوز خاک می‌خورد باید جوابگو باشد. آیا دولت‌ها، دستگاه‌های قضائی و نیروهای نظامی و انتظامی نباید جوابگو باشند؟

وی اضافه کرد: فکر کردید به همین سادگی است که زنی که ناهنجار با ولنگاری در خیابان‌های این مملکت جولان دهد و جناب‌عالی هیچ عملی انجام ندهید؟ برای فروش کالاهایشان در نمایشگاه‌ها، زنان و دختران… را کنار هم ردیف کنند و شما که این نمایشگاه تحت اختیار شماست و وزیر این دستگاه هستید هیچ عکس‌العملی انجام ندهید. آیا فکر کردید که مردم و شهدا از این قضایا می‌گذرند؟

امام جمعه اصفهان: با خودروهایی که راکبان آنها اقدام به کشف حجاب می‌کنند مقابله شود

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نمازجمعه اصفهان اظهار کرد: زمانی که پهلوی اول دستور کشف حجاب را صادر کرد، مؤمنان در مسجد گوهرشاد تجمع کردند و مزدوران مردم زیادی را به خاک و خون کشیدند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: چرا عده‌ای به منظور انجام اعمال خارج از عرف در خیابان‌های مرکز شهر جمع می‌شوند؛ کسی که علنی مقابل اسلام برنامه و فعالیت می‌کند معنا ندارد در جامعه اسلامی جایی برای فعالیت داشته باشند، لذا باید پرونده این افراد در دستگاه‌های اطلاعاتی مشخص باشد.

وی تاکید کرد: عده قلیلی در جامعه می‌خواهند هنجارشکنی کنند که باید اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج برای مقابله با آنها به وظایف خود عمل کنند و نیازی به برخورد فیزیکی نیست بلکه با مهربانی منع شوند و کسی بار خود را بر دوش دیگری نیندازد.

خطیب جمعه اصفهان اظهار کرد: نیروی انتظامی در جرایم علنی وظیفه دارد و باید با خودروهایی که راکبان آنها اقدام به کشف حجاب می‌کنند مقابله کند.

طباطبایی نژاد گفت: امسال حجاج ما به سفر خانه خدا می‌روند ولی عربستان سعودی سختگیری‌های بسیاری در برابر مردم ما دارد و در عین حال ادعای اسلام می‌کنند و حتی سوخت هواپیما را به ما نمی‌دهند و مانع انجام مراسم برائت و خواندن دعای فرج می‌شوند.

وی افزود: برخی بدهکاران مالیاتی در تقلب نمونه‌اند و شرکت‌های میلیاردی را با ۲ میلیون تومان به نام افراد بیچاره ثبت می‌کنند، غربی‌ها با همه پلیدی فرهنگ خوبی در مالیات دارند، بسیاری از کشورها نفت ندارند اما کشور را با مالیات اداره می‌کنند و مردم آن‌ها دغدغه پرداخت مالیات دارد که این نشان از تمدن است و اگر تمدن دینی شود به سطح بالاتری می‌رسد.

تاکید امام جمعه موقت اردبیل بر اهمیت وفای به عهد در زندگی اجتماعی و سیاسی

حجت الاسلام محمدعلی فروغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل به برنامه‌های غرب و دشمنان اسلام در تغییر سبک زندگی ایرانیان اشاره کرد و ادامه داد: تغییر افکار مردم برای جهت دهی رفتار آنها بر مبنای ارزش‌های غربی و غیر دینی و غیر اسلامی محوری ترین سیاست آنها در ایران بوده و اندلسی کردن ایران راهبرد آنها است.

حجت الاسلام فروغی با اشاره به استراتژی‌های آمریکا و شکست آنها در منطقه گفت: معامله قرن و فروش دائمی فلسطین و ایجاد اتحاد بین کشورهای عربی بر علیه ایران و تقویت ایران هراسی در منطقه برنامه آمریکا و انگلیس است.

وی ادامه داد: دزدی دریایی و توقیف نفت کش ایرانی عرصه دیگری از شکست و پشیمانی آنها خواهد بود و ما باید ایستادگی کنیم.

امام جمعه تبریز: وضعیت کشور با مذاکره تغییر نمی‌کند

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: با مذاکره وضعیت کشور تغییر نمی‌کند و باید مسائل اقتصادی و معیشت مردم را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: باید در برابر سناریوهای آمریکا مقابل ایران راهکار داشته باشیم، گفت: سیاست‌های آمریکا را باید اعم از راهبرد کلان بین المللی، راهبرد کلان منطقه‌ای و راهبرد اختصاصی ایران، مورد توجه قرار داده و برای هرکدام از این راهبردها راهکار داشته باشیم.

وی افزود: یکی از این راهکارها حمله به راهبرد دشمن است، یعنی اگر قرار است آمریکا در معامله قرن حضور داشته باشد، باید مسئله فلسطین را جدی تر از گذشته فعال و احیا کرد.

وی راهکار دوم را مقابله با فشارهای اقتصادی آمریکا عنوان کرد و گفت: اگر راهبرد آمریکا اقتصادی است باید راهکار اصلی ما هم اقتصادی باشد.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان این‌که واقع بینی یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با راهبرد دشمن است، ادامه داد: دولت مرتب اعلام می‌کند که باید به مردم امید داد، چراکه امید جز سیاست‌های نظام بوده و باید در کنار آن اقدامات عملی و جدی نیز انجام گیرد تا مردم بتوانند با رفع مشکلات خود در مقابل راهبرد آمریکا ایستادگی کنند.

امام جمعه بندرعباس: استکبار برای بی‌حجابی برنامه‌ریزی می‌کند

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز برای آخرین بار در قامت نمایندگی ولی‌فقیه در استان هرمزگان در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: با بیان اینکه از هیچ‌کس در هرمزگان دلخور نیستم، عنوان کرد: نسبت به هیچ‌کس کدورت ندارم و هیچ مطلبی برای انتقام و کوبیدن کسی بیان نکردم و آنچه گفتم بر اساس تشخیصم بوده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تحریم دشمنان را یک برکت و خیر می‌دانند نه شر زیرا به برکت تحریم دشمنان اتکا به توانایی داخلی را به همه آموخت و این موضوع منشأ برکات بزرگی شد.

وی ادامه داد: باید به تاریخ ملت‌ها و کشورها ببینیم، آیا کشور ژاپن از ابتدا این‌گونه بود؟ چه جنگی را پشت سر گذاشت و امروز می‌بینیم آن کشور ویرانه امروز به چه پیشرفتی رسیده است.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری اتکا به توان داخلی را به همگان آموخت، تصریح کرد: تحریم‌ها را نباید نکبت دانست بلکه برکت است و ثمره آن را در سال‌های آتی خواهیم داد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز بندرعباس با بیان اینکه استکبار برای بی‌حجابی برنامه‌ریزی می‌کند، تصریح کرد: استکبار در الجزایر و ترکیه با قدرت به جنگ حجاب رفت و در ایران هم سال‌هاست به جنگ آن رفته است. باید بررسی کرد حجاب چیست که این‌چنین استکبار سال‌هاست به جنگ آن رفته است.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه امروز بعد ۲۹ سال آخرین خطبه‌ای است که در هرمزگان حضور دارم، اظهار کرد: ۹ سال در دامغان و ۲۹ سال در بندرعباس امام‌جمعه بودم و هیچ دلیلی جز تصمیم مقام معظم رهبری برای این تغییر نیست.

وی با بیان اینکه امام‌جمعه اهواز، همدان، زاهدان و جاهای دیگر هم تغییر می‌کند، خاطرنشان کرد: این موضوع دلیل خاصی ندارد و تغییرات امری عادی است و با نظر مقام معظم رهبری.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه نظر مقام معظم رهبری بر قرار دادن سنگرها به دست نیروهای جوان است، اضافه کرد: از مقام معظم رهبری به دلیل اینکه ۲۹ سال فرصت دادند تا در این سنگر باشم، متشکرم.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه بازهم به عنوان سخنران به هرمزگان می‌آیم، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان را رها نمی‌کنم و تکمیل مسجد جامع بندرعباس را پیگیری می‌کنم و خود را هرمزگانی می‌دانم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه مردم نباید بگذارند ثروتمندان در انتخابات میدان دار شده و نفوذ کنند، افزود: نگذارید با حضور ثروت، قدرت بر دست نا اهلان بیفتد، باید آن فرد پاسخگو باشد که این ثروت از کجا آمده است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی، پس از ۲۹ سال، هفته آینده از سنگر امامت جمعه شهرستان بندرعباس و نمایندگی ولی در استان هرمزگان خداحافظی می‌کند.

امام جمعه ارومیه: دشمنان نظام و انقلاب منتظر انتقام باشند

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی برگزار شد افزود: یقیناً نیروهای نظامی و امنیتی انتقام شهدای روزهای اخیر را خواهند گرفت و دشمنان نظام و انقلاب منتظر انتقام باشند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به روز عفاف و حجاب و اجتماع عظیم دختران انقلاب در سراسر استان تصریح کرد: باید به مسئله حجاب و عفاف بیش از اینها توجه شود و همه خانواده‌ها باید به معضل بدحجابی توجه کنند.

امام جمعه موقت بوشهر: دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف مانند ماهواره بی حجابی و بی عفتی را ترویج می‌دهند

حجت الاسلام یوسف جمالی، امام جمعه موقت شهر بوشهر عنوان کرد: حجاب یک ضرورت مهم مذهبی، و فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که امروز دشمنان آن را نشانه رفته‌اند. دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف مانند ماهواره بی حجابی و بی‌عفتی را ترویج می‌دهند.

امام جمعه موقت بوشهر خاطرنشان کرد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید توسط دستگاه قضا به شکل کامل مورد حمایت و توجه قرار بگیرند.

وی با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط دزدان دریایی انگلیس گفت: امروز هیچ کشوری منفورتر از آمریکا و انگلیس در ایران اسلامی به ویژه در استان ولایت مدار بوشهر نیست.

امام جمعه موقت شهر بوشهر تصریح کرد: این کشورها قصد داشتند چهره اصلی خود را پنهان کنند اما به لحاظ دشمنی با نظام مقدس انقلاب اسلامی هیچ فرقی میان کشورهایی چون آمریکا و انگلیس نیست.

جمالی با اشاره به سناریوی جدید در خصوص برجام یادآور شد: آمریکا از برجام خارج می‌شود و آزادانه تحریم‌هایش را انجام می‌دهد، اروپا نیز به ظاهر در برجام باقی مانده و با وعده و وعید ایران را بر سر تعهدهایش نگه می‌دارد، در حالی که انگلیس و فرانسه با آمریکا هیچ فرقی ندارند.

وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر امیدواری به ملت و جوانان برومند افزود: آن چیزی که امروز هم مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد اعتماد به

امام جمعه بجنورد: بی‌حجابی از بدترین سوغاتی‌های رضاشاه برای ایران بعد از سفرش به ترکیه بود

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به اینکه رضاشاه بعد از سفر به ترکیه گفت که باید ما هم غربی شویم، اظهار کرد: در تاریخ، به کشتارهای نامردانه مسجد گوهر شاد که مردم ایران به برخوردهای ظالمانه شاه در رابطه با کشف حجاب، شکایت کردند اشاره‌ای نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله برای تاریخ ایران بسیار دردناک بوده است، عنوان کرد: تاریخ نویسان در رابطه با تعداد افرادی که با دستور شاه کشته شدند، چیزی ننوشته‌اند و این درحالی است که بسیاری از افراد در آن زمان را زنده و مرده به خاک سپردند.

یعقوبی افزود: حضور خانم‌های باحجاب در این راهپیمایی باید گسترش پیدا کند و با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شود تا دنیا بداند که حجاب برای ایرانیان همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان سند توسعه استان تصویب می‌شود و تاکنون نیز بودجه‌های خوبی برای استان در نظر گرفته شده است و امیدواریم بعد از این سفر، زیرساخت‌های توسعه در استان به خوبی ریل گذاری شود.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط سخت اقتصادی مدیریت جهادی لازم است، اظهار کرد: ما یک دشمن خون آشام داریم که موجب بسیاری از این گرفتاری‌ها و مشکلات نیز همان دشمن خون آشام است که با مدیریت جهادی از این پیچ تاریخی نیز گذر خواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه کرمان: دشمنان به دنبال دلزده کردن دختران و پسران از دین هستند

حجت‌الاسلام “مهدی عرب‌پور” امروز ۲۱ تیرماه در خطب‌های نماز جمعه اظهار کرد: امروز می‌خواهند دختران و پسران را نسبت به دین دلزده کنند و از طریق فضای مجازی شایعات و دروغ‌ها را علیه مروجین دین پخش می‌کنند.

خطیب نماز جمعه کرمان با اشاره به هفته مالیات و متذکر شدن این نکته که مأموران مالیات باید مراقب باشند اجحاف نکنند و حق مردم ضایع نشود، تصریح کرد: کسانی که سعی دارند از دادن مالیات فرار کنند، بدانند حق کشور برای عمران و آبادانی است و باید دین خود ادا کنند لذا امیدواریم با رعایت عدل و انصاف مأموران و با رعایت حقی که ملت دارند در این جهت خدمات خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به ۲۱ تیر، سالروز حمله مأموران رضاشاه به مسجد گوهرشاد و کشف حجاب که رضاشاه تصمیم گرفته بود با مظاهر دین مبارزه کند، بیان کرد: برای این ارزش دینی یعنی حجاب خون‌های مقدسی به زمین ریخته شده است.

وی، توقیف کشتی حامل نفت ایران توسط انگلیسی‌ها را کار بسیار سخیفی دانست که دولت انگلیس انجام داد و افزود: دولت آمریکا به اژانس بین المللی شکایت کرده که ایران دارد برجام را نقص می‌کند که این حرف بسیار مضحک و خنده آور است و این موضوع در آژانس مطرح شد و دیدند که حرف آمریکا حرف ناحسابی است و آمریکایی‌ها آنجا نیز رسوا شدند.

امام جمعه زنجان: سفارت انگلیس کارنامه سیاهی دارد که فتنه ۷۸ و ۸۸ نمونه‌ای از آن‌ها است

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد: ۲۱ تیر سالروز قیام خونین مردم مشهد برای مقابله با توطئه کشف حجاب استعماری رضاخان است که موضوع کشف حجاب به واسطه بیگانگان بر کشور تحمیل شده بود.

وی تصریح کرد: دشمن و استعمارگران برای تصرف و تسلط بر کشورها جنگ، خونریزی و کشت و کشتار را راه می‌اندازند اما وقتی دیدند که با جنگ و خونریزی به جایی نمی‌رسند، دست به توطئه‌های دیگر در قالب ناتوی فرهنگی و جنگ نرم زدند.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه انگلیس و آمریکا در ارتباط با ایران پرونده‌های سیاه متعددی دارند، ادامه داد: در جنگ جهانی اول ایران توسط نیروهای انگلیس اشغال شد، شبانه نیروهای انگلیس از انبارها گندم‌ها را خالی و قحطی ایجاد کردند. قرارداد استعماری ننگین منعقد شد و ارتش ایران توسط مستشارالدوله انگلیسی تعلیم می‌دید.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس یکی از حامیان رژیم بعثی بودند. بعد از جنگ تحمیلی نیز سفارت انگلیس کارنامه سیاهی دارد که فتنه ۷۸ و ۸۸ نمونه‌ای از آن‌ها است اما نتیجه مقاومت پیروزی را در بر دارد.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: غربی‌ها مسئله برجام را به شورای حکام بردند و نتیجه‌ای از آن نگرفتند، می‌خواستند اجماع جهانی را بر علیه ایران کنند و ایران سربلند بیرون آمد؛ چراکه منطق قرآن و اهل بیت (ع) بر جمهوری اسلامی حاکم است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: برخی برای از بین بردن غیرت، توسعه فساد و افزایش بی‌بند و باری در جامعه دست به جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی می‌زنند، کاری می‌کنند تا تشدید به حرام‌خواری شود. آن‌ها می‌دانند که دیگر با لشکر کشی جواب نمی‌گیرند و دست به نفوذ فرهنگی زدند اما از این راه نیز پیروز نخواهند شد.

امام جمعه موقت ایلام: نشاط واقعی مردم در گرو حل مشکلات اقتصادی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «وعد مرادبیگی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به برگزاری کنسرت در ایلام، گفت: ما مخالف نشاط مردم نیستیم اما نشاط واقعی مردم زمانی اتفاق می‌افتد که مشکلات اقتصادی نداشته باشند و اشتغال رونق بگیرد که امیدواریم با همکاری دولت، مجلس و قوه قضائیه حل شود و مبارزه با دلالی که ریشه بسیاری از این مشکلات است جدی‌تر گرفته شود.

امام جمعه شهرکرد: امروز دیگر روز مذاکره نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۱ تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه بسیاری از افراد منکرات را عمل منکر نمی‌شمارند و از ارتکاب آن ابا ندارند، بیان کرد: برخی منکرات مانند بی‌حجابی، آهنگ‌های نامناسب، معاملات غیراصولی و … به عنوان منکر شناخته نمی‌شوند و یکی از رسالت‌های آمر به معروف و ناهی از منکر همانا شناساندن معروف و منکر در جامعه از طریق تشویق یا تذکر است.

وی سالروز تشکیل نهاد شورای نگهبان را یادآور شد و افزود: این نهاد وظیفه حاکم ساختن روح اسلام را در قوانین بر عهده دارد و انصافاً در زمینه اسلامیت و صیانت از قوانین و تطبیق آن‌ها با قوانین خوب عمل کرده و باید در جهت جلوگیری از «ورود افراد ناخالص به نظام» تلاش کند که این مهم به ویژه در تأیید صلاحیت‌ها در انتخابات بسیار متبلور است.

وی با اشاره به دو نکته مهم در موضوع پذیرش مذاکره از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: ایشان مذاکره همراه با شرایط را پذیرفتند که اگر این شرایط رعایت می‌شد شاهد مشکلات امروز نبودیم.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و اروپا در قبال برجام، خاطر نشان کرد: امروز دیگر روز مذاکره نیست و در روی همان پاشنه نمی‌چرخد چرا که ابهام‌زدایی شده و همگان بر این واقعیت واقفند که مذاکره با آمریکا به نتیجه نمی‌رسد.

امام جمعه همدان: بخشی زیادی از بانوان ما کم حجاب اما همه متدین هستند

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان گفت: شورای نگهبان از ارکان اصلی کشور و دیدبان تیزبین نظام است و همه فعالان و جریان‌های سیاسی به این نکته توجه داشته باشند که از شورای نگهبان مورد حمایت کامل داشته باشند و این نهاد مهم تضعیف نشود.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: دیروز با فشار و اجبار و امروز با تمدن سازی غربی و اندیشه‌ها می‌خواهند حجاب را از سر زن ایرانی بردارند اما خانم‌ها باید بدانند که حجاب نشانه عزت نفس زنان و متمدن بودن آنها است و باید مراقب باشید دشمن شما بانوان را سیاه لشکرش نکند.

شعبانی موثقی اظهار کرد: نگاه ما به عالم باید تغییر کند، بخشی زیادی از بانوان ما کم حجاب اما همه متدین هستند، متأسفانه سبک زندگی ما را به پوشش خاصی سوق داده‌اند و امروز یکی از معضلات ما پوشش است که نیازمند نظارت بیشتری بر روی لباس‌های بانوان است.

وی بیان کرد: روز جهانی نفی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را در پیش داریم، در حال حاضر این سبک زندگی حاکم بر جامعه ما، مبتنی بر مصرف گرایی است که عامل بسیاری از آسیب‌ها است و یکی از ۱۰ کشور پر مصرف مواد پلاستیکی هستیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه استفاده بیش از حد از مواد پلاستیکی و یکبار مصرف نشانگر به روز بودن نیست، عنوان کرد: روزانه از شهر همدان ۴۲۰ تن زباله تولید می‌شود که تنها ۲۰ درصد این زباله قابل بازیافت است و این حجم از زباله نشان دهنده مصرف گرا بودن ما است پس از مردم تقاضامندیم تفکیک از مبدا اتفاق بیفتد و سعی داشته باشیم از مواد پلاستیکی کمتر استفاده شود.

امام جمعه خرم آباد: خدای متعال بهترین پاداش و سریع‌ترین پاداش را برای پرهیزگاران قرار داده است

آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه خدای متعال بهترین پاداش و سریع‌ترین پاداش را برای پرهیزگاران و افراد باتقوا قرار داده است، افزود: پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید «ای مردم بدانید دو چیز است که ثواب آن سریع و زود به انسان می‌رسید، اول صله رحم، دوم کمک به مظلوم است.

وی ادامه داد: دو چیز است که اگر فردی انجام بدهد کیفر و عقوبت آن سریع به او می‌رسد یکی قطع رحم و دوم ظلم به مردم است.

امام جمعه رشت: اگر شورای نگهبان نبود بسیاری از افراد که شایستگی‌های لازم را نداشتند به ارکان نظام نفوذ می‌کردند

آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت، به تأسیس شورای نگهبان به فرمان امام خمینی (ره) برای صیانت از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر شورای نگهبان نبود بسیاری از افراد که شایستگی‌های لازم را نداشتند به ارکان نظام نفوذ می‌کردند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام است، اظهار کرد: کسانی که از ارزش‌های اسلام و انقلاب فاصله می‌گیرند، به وسیله شورای نگهبان شناسایی و کنار گذاشته می‌شوند لذا هجمه فراوان دشمنان متوجه شورای نگهبان است، اما این نهاد صلابت و استواری خود را حفظ خواهد کرد.

امام جمعه رشت به تلاش آمریکا برای کشاندن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت اشاره کرد و یادآور شد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دیگر از اف. ای. تی. اف و اینستکس نتیجه‌ای نگرفتند و می‌خواهند از سیاست «ماشه» استفاده کنند.

وی سیاست «ماشه» را بازی با آتش دانست که در مقابل ایران جواب نمی‌دهد و تصریح کرد: اروپا و آمریکا ایران را تهدید می‌کنند، اما دیگر برای اداره دنیا و حتی کشورهای خود نیز برنامه‌ای ندارند.

امام جمعه گرگان: جامعه اسلامی نباید تحت تأثیر تبلیغات شیطانی دیگران قرار گیرند

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان با بیان اینکه مساله حجاب از ضروریات دین است، اظهار کرد: جامعه اسلامی نباید تحت تأثیر تبلیغات شیطانی دیگران قرار گیرند و با حجاب باید نشان داد که فرهنگ دشمن مورد قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه امتیاز زن تنها به ظواهر او نیست، افزود: در جوامع غربی امتیاز زن مسائل ظاهری شده و آیا این توهین به شخصیت زن نیست؟

نورمفیدی باری دیگر به موضوع خارج شدن آمریکا از برجام اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که این قرارداد بین المللی را هفت کشور امضا کردند اما آمریکایی‌ها تخلف کردند و خارج شدند. در برجام، ایران تخلف نداشت و اروپایی‌ها هم به وعده‌های زیادی که در قبال ایران داده بودند عمل نکردند.

امام جمعه شیراز: معترضان به حجاب بدانند قلدرتر از رضاخان نیستند

آیت الله لطف الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ تیرماه شیراز با اشاره به عاقبت رضاخان و پسرش به عنوان معترضان به ارزشهای اسلامی و حجاب، تصریح کرد که کسانی که امروز به ارزشهایی نظیر حجاب متعرض می‌شوند، بدانند قلدرتر از رضاخان و حامیان او نیستند.

آیت الله دژکام تاکید کرد که در موضوع عفاف و حجاب نه تنها نیروی انتظامی بلکه ۲۳ دستگاه مکلف به وظایفی هستند، خواستار دقت مسئولان در انجام تکالیف قانونی دستگاه‌ها در این موضوع بسیار با اهمیت شد.

امام جمعه موقت ورامین: باید قانون عفاف و حجاب اجرایی شود

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین طی سخنانی بیان کرد: یکی از وظایف ما دعا برای تعجیل در فرج امام زمان است از خداوند بخواهیم در فرج ایشان تعجیل فرماید.

محمودی با اشاره به ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان افزود: از شورای نگهبان می‌خواهیم احراز صلاحیت‌ها را بررسی کند و از میان آنها افراد سالم را برگزیند و انتخاب اصلح بر عهده مردم قرار بگیرد.

امام جمعه موقت ورامین ضمن تقدیر از حضور و برگزاری باشکوه مراسم یادواره ۱۲۰۰ شهید مدافع حرم گفت: ما هر چه داریم از شهدا داریم لذا باید قدردان باشیم و در این راستا از برخی مسئولان گله‌مند هستیم که حضور مستمری نداشته اند و باید بدانیم که شهدا سرمایه‌های ما هستند و این همایش‌ها با قدرت باید ادامه پیدا کنند،

خطیب جمعه ورامین با اشاره به اینکه امروز هم دست‌های استکبار از بیرون و نفوذ مزدوران آنها از درون دست در دست یکدیگر داده‌اند تا حجاب و عفت و غیرت را از مردان و زنان ایران بگیرند اظهار کرد: مسئله حجاب مسئله یک روز نیست مسئله تمام سال است و باید تمام دستگاه‌ها پای کار بیایند و دستگاه‌های دولتی وظیفه دارند و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست و کسانی که حقوق بگیر این نظام هستند چطور به خود اجازه می‌دهند بر خلاف مصالح نظام حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه قانون عفاف و حجاب باید اجرایی شود افزود: هر مدیری در هر اداره‌ای و در هر جایگاهی که در ایفای نقش خود کوتاهی کند باید توسط دستگاه قضائی مواخذه شود در حوزه‌های فرهنگی مساجد پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی اگر قبول دارند جنگ فرهنگی وجود دارد باید جدی تر در این زمینه ورود پیدا کنند و نیروی انتظامی نیز با قدرت به وظایف قانونی خود عمل کند و بدانند ملت متدین و انقلابی پشتیبان نیروی انتظامی هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا