خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جابر ماجدی: من مدیر برنامه‎ی والتر زنگا در ایران هستم

/جابر ماجدی در گفت‌وگو با انصاف نیوز از سفرش به امارات گفت/

بعد از کنار رفتن شفر از سرمربیگری باشگاه استقلال و زمانی که مسوولان این باشگاه به دنبال مربی جدید بودند. حاشیه‌هایی مطرح شد که طبق آن جابر ماجدی در تلاش برای آوردن والتر زنگا، مربی ایتالیایی و بازیکن سابق اینتر میلان و تیم ملی ایتالیا به استقلال است. ماجدی با حضور در دفتر انصاف نیوز به این ادعاها پاسخ داد او می‎گوید مدیر برنامه‌های والتر زنگا در ایران است و سفری که به دبی داشته و ملاقات با زنگا به خاطر استقلال نبوده و برای انجام کارهای مربوط زنگا به آنجا رفته است.

ماجدی مذاکره با استقلال را تایید کرد اما گفت که وقتی به او گفته شده زنگا جزو سه گزینه‌ی اول باشگاه استقلال نیست دیگر مذاکره‎ای نکرده، او همچنین مذاکره با باشگاه پرسپولیس را تکذیب کرد. او همچنین نسخه‌ای از قرارداد خود با والتر زنگا را در اختیار انصاف نیوز قرار داد.

ماجدی به انصاف نیوز گفت: «من مدیر برنامه‌ی آقای والتر زنگا در ایران هستم، من فکر نمی‎کردم که مردم عادی یا قسمت‌های غیر مربوط به کار ما مثل تدارکات فلان باشگاه باید در این مورد بدانند. تیم‌های مختلف از جمله‌ تیم‌های خیلی خوب تهرانی و تیم‌های خیلی بزرگ‌ دیگر شهرها  با ما ارتباط می‌گرفتند.

من تایید می‌کنم که مذاکراتی با باشگاه استقلال داشتم، مذاکرات به نتیجه نرسیده بود چون پیغامی از بالاترین مقام باشگاه به رسید مبنی بر اینکه آقای واتر زنگا جزو سه گزینه‌ی اصلی باشگاه نیست. ما سه گزینه را در هیات مدیره بررسی می‎کنیم، اگر این سه گزینه به نتیجه نرسید، از شما دعوت می‌کنیم برای کار آقای والتر زنگا تشریف بیاورید.

وقتی چنین پیامی به من دادند من کارم تمام شد و دیگر مذاکره‎ای در تهران با هیچ شخص دیگری نداشتم. قرار من در امارات و رفتن به هتل رکسوز، باعث اینهمه فضاسازی در روزنامه‌ها شد که فقط از کانال 500 نفر بود که من را تهدید به شکایت کردند.

آقای خطیر، معاون باشگاه استقلال به طور رسمی مصاحبه کرده و گفته از فردی که از طرف باشگاه استقلال مذاکره کرده، شکایت می‌کنیم. در این مصاحبه به من گفته‎اند دچار مشکل روانی هستم.

طبق این سندی که من برای بار اول در اختیار انصاف نیوز قرار می‎دهم، رفتن من به هتل رکسوز و ملاقات با آقای زنگا پیرو قرارداد داخلی بین من و ایشان است و به کسی ارتباط ندارد. من طبق این قرارداد، مدیر برنامه‎ی والتر زنگا برای هرگونه فعالیت در ایران هستم. حالا اینکه از من عکسی بیرون آمده، دلیلی نمی‎شود که این اتهامات را به من وارد کنند.

می‌خواهید استراماچونی را بیاورید، خب بیاورید؛ نمی‎خواهید بیاورید، نیاورید. من مدیر برنامه‎ی آقای زنگا هستم، مذاکرات داشتم به من اطلاع دادند که جزو سه گزینه نیست. حالا اینکه من بعد این حرف و روزی که آقای استراماچونی می‎خواسته قرارداد الکترونیکی با استقلال ببندد، به امارات رفتم برای کار دیگری بوده، به من ارتباطی ندارند که برای جوسازی و گذاشتن فشار روی آقای استراماچونی که والتر زنگایی که مثل شما اینتر میلانی و ایتالیایی است الان در امارات در حال بستن قرارداد است، چنین صحبت‌هایی می‌کنند.

بعد آن سیل تهمت‌ها و دشنام‌ها شروع شد. کل پیام‌های تهدیدآمیزی که به من و خانواده‎ام دادند و من را تهدید به مرک کردند، هنوز هم هست. از لحاظ قضایی من می‎توانم پیگیری کنم چون معلوم است که آن شخص کیست و ارتباطش با دوستان ما در باشگاه چیست.

من نه مشکلی با فتحی دارم نه با هیات مدیره، فقط آقای خطیر یک مصاحبه‌ی غیرمنطقی کرده و اعلام کرده می‎خواهد از من شکایت کند، من خیلی وقت پیش باید با شما مصاحبه می‎کردم؛ نیامدم و فقط منتظر بودم ایشان شکایت کنند چون من شکایت بهتری روی شکایت ایشان داشتم. متاسفانه همه‎ی اینها یک نمایش تبلیغاتی برای آمدن آقای استراماچونی بود.

برای اینکه آقای استراماچونی به استقلال آمده تبریک می‎گویم، طرفداران استقلال به من دایرکت می‎دادند که شما برای چه به دبی رفتید، مگر هرکسی برای کار شخصی و شرکتی خود مسافرتی به هرجای دنیا انجام می‎‎دهد باید به مردم اطلاع‌رسانی کند؟

طرفداران منطقی، اصیل و نجیب استقلال که به من پیام می‎دادند به آنها می‎گفتم که وظیفه‎ی ما الان حفظ آرامش است برای اینکه موقعیت میلیون‎ها هوادار در این کشور پایدار شود.»

او در مورد اینکه برای چه کاری به امارات سفر کرده بود گفت: «یکی از کارهایی که از من خواسته شده بود و به خاطر آن به ملاقات آقای زنگا رفتم، بین‎المللی بود و مربوط به ایران نمی‎شد، یکی از کارها هم مربوط به کار ساختاری و پایه‎ای در ایران بود.»

او در پاسخ به اینکه فکر می‎کند چرا این صحبت‎ها در مورد او شده گفت: «طبق برآورد من و مشورت با بزرگان و مدیران سابق استقلال، در زمانی که مربی استقلال مشخص نشده بود و فشار به حق هواردارن زیاد بود چون وضعیت باشگاه پایدار نبود، آقای خطیر برای اینکه بتواند از کار شخصی من با طرف اول قراردادم که ربطی به باشگاه استقلال نداشت بتواند استفاده کند، از این موضوع به عنوان دستاویزی برای فشار روی مربی جدید استقلال استفاده کرد.

البته آقای خطیر هم فرد بی‎تجربه‎ای نیست، من احتمال می‎دهم افرادی که به ایشان اطلاعات می‏دهند اطلاعات غلطی به ایشان می‎دادند اما ایشان خیلی راحت می‎توانست تحقیق کند و ارتباط بگیرد، خیلی راحت می‎توانست تماس بگیرد و وضعیت را مشخص و روشن کند و بگوید ما داریم با آقای استراماچونی مذاکره می‎کنیم، مگر می‎شود یک باشگاه همزمان با دو نفر مذاکره کند؟

کل داستان این بود که یک نفر در باشگاه استقلال می‌خواست بین هواداران اینطور جلوه کند که باشگاه استقلال همزمان با دونفر درحال مذاکره است. یک نفر من هستم که به طور غیررسمی مذاکره می‎کنم، خب جابر ماجدی کیست؟ در هیات مدیره چه کاره است؟ پس نکند عده‎ای در هیات مدیره شیطت می‌کنند و با جابر ماجدی به طور موازی مذاکره می‎کنند؟ چون هیات مدیره داشت با آقای استراماچونی و دو گزینه‎ی دیگر مذاکره می‎کردند.

خب این کذب محض است، خود من، جابر ماجدی که اینقدر از قول من اطلاعات دروغ به هواداران استقلال دادند رسما تکذیب می‎کنم. من هیچ مذاکره‎ای برای استقلال در دبی با آقای زنگا نداشتم. من خیلی وقت است که منتظر شکایت هستم که شکر خدا متوجه شدند که اطلاعاتشان غلط بوده است.»

ماجدی در توضیح کانال پانصد نفره که به آن اشاره کرده بود توضیح داد: «در صفحه‎ی شخصی خودم نوشتم که ان‌شاالله روزهای خوبی رای فوتبال ایران در آینده رقم خواهد خورد. 470 نفر که از یک کانال خاص هدایت می‌شدند شروع به تهدید من و خانواده‎ی من کردند، من چند پیام را پاک کردم اما در قوه‎ی قضاییه به من گفتند آنها را پاک نکنم و به صورت آرشیو نگهش دارم. بعد از این ماجراها متوجه شدم که راهم را درست می‎روم.

همه می‌گویند فوتبال ما کثیف است. خب باز کنید کثیف یعنی چه؟ کثیف یعنی اینکه آقای والتر زنگای نوعی وقتی می‎خواهد در ایران کار کند، دس کم سه نفر می‎خواهند با ارتباط بگیرند و قیمت را تا سه برابر بالا ببرند، کسانی که از فوتبال کثیف می‎گویند می‎خواهند ما به طور مستقیم با باشگاه ارتباط نداشته باشیم چون اگر داشته باشیم، پول واقعی که از بیت‌المال باید بابت یک کارشناس فنی پول پرداخت می‌شود و پولی به واسطه‌ها نمی‌رسد.

واسطه‌ها نیروهای سیاهی هستند که دور و بر باشگاه‌ها هستند و شما نمی‌توانید اسم‌هایشان را پیدا کنید چون آنها به طور مستقیم با باشگاه ارتباط ندارند بلکه با افراد صاحب نفوذ غیرفوتبالی ارتباط دارند و وقتی که کسی مثل والتر زنگا که رزومه‌ی قوی‌ای دارد از کانال خودشان وارد نشود حاضر هستند او را قورت دهند و اجازه ندهند حضور داشته باشد، چون من از کانال آنها رد نشدم. دلیلی هم نداشت این کار را کنم، من که خودم را آدم فرهنگی و سالمی می‎دانم ترجیح دادم به سالم‎ترین راه یعنی حذف آن سه نفر و پول واسطه و ارتباط مستقیم با باشگاه وارد شوم. البته من نمی‌گویم حتما دلیل آن این موضوع بوده ممکن از مساله‌ی فنی هم وجود داشته باشد.»

او در مورد شایعه‎ی مذاکره با پرسپولیس گفت: «ده روز بعد از آمدن آقای استراماچونی تیتر یک خیلی از روزنامه‎ها مذاکرات والتر زنگا با باشگاه پرسپولیس بود. من اینجا آن را تکذیب می‎کنم، من هیچ مذاکره‎ای با باشگاه پرسپولیس و نه با هیچکس برای باشگاه پرسپولیس نداشتم. کسی هم با من تماس نگرفت. این روزنامه‎‌ها باید این موضوع را اثبات کنند.»

جابر ماجدی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه قرارداد استراماچونی بالاتر بوده یا والتر زنگا توضیح داد: «قیمت‎ها واقعی نیست. من حتی در مورد استراماچونی خبر دارم دو رقمی که در دو روز مختلف در باشگاه استقلال اعلام شده دو رقم متفاوت بوده، این خیلی شفاف نیست. فقط آقای فتحی می‎تواند جواب سوال شما را بدهد. برای آقای زنگا از یک میلیون و دویست هزار دلار تا ششصدهزار دلار برای یک سال اعلام شد. قراردادها کمی پیچیده نوشته می‎شوند بندهای مختلف برد و باخت، تنبیه و پاداش و غیره باعث می‎شود پیچیده شود.

همه جای دنیا رقم قرارداد مشخص و روشن است، اینکه ترکیبی کار می‎کنند دو حالت دارد. یک حالت آن بوی فساد می‎دهد، حالت دوم هم دور زدن قانون است،  برای قرارداد سقف گذاشته می‌شود چون بودجه‎ی بیت‎المال است؛ برای دور زدن این سقف و تجاوز از آن اینطور قرارداد می‎بندند.»

او در ادامه افزود: «من تایید می‎کنم چند باشگاه بزرگ خارج از تهران با آقای والتر زنگا مذاکره کرده‎اند ولی آقای زنگا روی گزینه‎ی خارج از تهران فکر نمی‎کردند. دو تیم بزرگ کشور که یکی از تیم‌های شمالی بود و یکی از تیم‌های جنوبی کشور که تازه به لیگ برتر آمده‎اند.

آقای والتر زنگا از صمیم قلب استقلال را دوست دارد و زمانی که مربی تیم الجزایر بود و با ایران آمدند هم با استقلال بازی کردند. چند بازکن ایرانی مثل آقای عقیلی و آقای منصوریان را به اسم کوچک می‎شناسد و خیلی به آنها ارادت دارد. در کل هم سبک فوتبال استقلال را دوست دارد، البته اینطور نیست که استقلالی یا پرسپولیسی باشد.»

او با تاکید بر اینکه کمتر شدن پینشهادات مالی غیراخلاقی توضیح داد: «فضای کلی کشور به نظرم بهتر شده، دیگر با شهامت فساد مالی نمی‌شود، قبلا با شهامت پیشنهاد می‌دادند. الان شرایط خیلی بهتر شده یعنی وقنی می‎خواهند مذاکره‎ای کنند و برای مثال می‎گوییم یک دلار رق قرارداد است می‌گویند طرف شما من هستم و من رقم قرارداد را پرداخت می‎کنم. قبلا می‎گفتند هماهنگ باش رقم یک و نیم دلار باشد و نیمش هم برای من. الان فضای مجازی و رسانه‎ها باعث شده فضا بهتر شود.»

ماجدی در پاسخ به اینکه بعد از این فعالیت زنگا در ایران چگونه خواهد بود گفت: «متاسفانه در ایران به مربی‎ها طبق اصول جهانی فرصت داده نمی‎شود با تیمش کار کند و فقط می‎گویند ببرید. خب اگر اینهمه تیم فقط ببرند و اگر نبرند سرمربی عوض شود که سنگ روی سنگ بند نمی‎شود. من نمی‌خواهم از این موضوع به عنوان یک فرصت برای خودم و قرارداد آقای زنگا یاد کنم اما می‎خواهم بگویم وضعیت پایدار نیست. وقتی به دلار و یورو را به کسی داده‎اند، فرصت نمی‎دهند کار کند. برای همین احتمال دارد یک مربی یا سرمربی خیلی خوب اخراج شود. چه کسی باور می‎کرد سرمربی‎ای که سه سال قهرمانی برای تیم این کشور آورده نتوانند نگهش دارند.

مشکل نه از مربی است نه هوادار، در مورد پول هم کشور در بدترین شرایط هم فوتبال را حفظ کرده و بعد از انقلاب از این نظر مثبت بود اگر منحنی رو به بالا نبوده رو به پایین هم بوده، من مشکل را از مدیریت می‎دانم. چرا آقای فتح‎الله زاده سرکارش نیست؟ مگر کم افتخار برای استقلال آورند. این دو ستاره‎ی استقلال با چه کسانی به دست آمده؟ خب کسانی را بیاورید که غیرسیاسی هستند و موفق بودند.»

مدیربرنامه‎ی والتر زنگا در مورد فعالیت این مربی ایتالیایی در فوتبال پایه‎ی ایران توضیح داد: «‎مشغول مذاکراتی برای کل فوتبال کشور هستیم که روند آن مثبت است. 90 درصد کار تمام شده و ده درصد باقی مانده، یک قسمتی هم در ایران باید هماهنگ شود که این قسمت هم مدیریت شود حل می‎شود.»

ماجدی با اشاره به علاقه‎ی زنگا به فرهگ ایرانی گفت: «آقای زنگا فرهنگ ایرانی را هم خیلی دوست دارد، ایشان در یکی از بهترین و زیباترین خانه‎های پالم امارات زندگی می‎کنند، فرش نائین اصفهان کف همه‎ی اتاق‎هایشان است. من اینبار سوال کردم که این فرش‌ها را کی خریدید؟ گفت ما به ایران آمدیم و با تیم شما بازی کردیم و کارمان تمام شد ولی من همچنان در بازارهای ایران دنبال فرش‌های اصیل می‎گشتم ولی جالب این است که به هیچ عنوان با کفش از روی آن رد نمی‎شدند. علاقه‌ی ایشان به فرهنگ ایان خیلی زیاد است و مردم ایران را هم خیلی دوست دارند.»

متن قرارداد جابر ماجدی با والتر زنگا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا