خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلیلی: خوزستان می‌تواند مواد غذایی غرب آسیا را تامین کند

سعید جلیلی، کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان گفت: ظرفیت‌های خوزستان اگر به فعل تبدیل شود نه تنها می‌تواند مشکلات استان و کشور را حل کند بلکه در برخی از عرصه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات را برای منطقه حل کند و حتی مواد غذایی غرب آسیا را تامین کند.

به گزارش ایرنا جلیلی عصر سه‌شنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی سیمای خوزستان بیان کرد: امروز در آستانه یک انتخاب قرار داریم انتخابی که با آن نشان می‌دهیم در مدیریت کشور تنها به حداقل‌ها اکتفا کنیم و یا انتخابی انجام بدهیم که تمام توانمندی‌ها و فرصت‌های کشور را به بهترین شکل مدیریت کند تا مردم طعم رفاه را بیشتر بچشند.

وی با بیان اینکه کشور با ۲ نگاه برای چهارسال آینده روبه رو است، گفت:معتقد هستیم با استفاده از فرصت‌هایی که در کشور و خوزستان وجود دارد می‌توان در چهار سال آینده کشور را به یک قله‌ای از پیشرفت، رفاه و جهش رساند که با برنامه، باور و اراده ممکن خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به سفرهای گذشته خود به خوزستان اشاره کرد و افزود: در این سفرها از نقاط مختلف این استان بازدید شد و با جوانان، دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، صاحبان حرف و صنایع جلسات متعددی برگزار کردم که جمع بندی آن‌ها این است که امروز خوزستان می‌تواند یک نمونه ای برای همه کشور باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوزستان اگر به فعل تبدیل شود نه تنها می‌تواند مشکلات استان و کشور را حل کند بلکه در برخی از عرصه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات را برای منطقه حل کند و حتی مواد غذایی غرب آسیا را تامین کند.

وی برخی از فرصت‌های خوزستان را منحصر به فرد دانست و بیان کرد: برخی از فرصت‌های خوزستان را تنها چند نقطه از جهان دارد که بسیار ارزشمند است؛ فرصت کشاورزی، نفت و گاز، همجواری با عراق، گردشگری، شیلات و صنعت آبزی پروری و… همه اینها فرصت‌های بسیار ارزشمندی است که خوزستان باید با آنها یک جهش در شان خود را پیدا کند.

وی با تاکید براینکه خوزستان نباید دچار مشکلات و آسیب‌هایی باشد که باور کردنی نیست،ادامه داد: اگر خوزستان امروز از مسایلی چون آلودگی ناشی از گرد و غبار، تامین نشدن آب آشامیدنی در برخی مناطق، سیستم فاضلاب و دفع پسماند نامناسب به ویژه در اهواز، و آبگرفتگی در هنگام بارش‌های شدید رنج می‌برد و اگر حاشیه نشینی در خوزستان شکل گسترده‌ای پیدا کرده و برخی از ظرفیت‌های استان (مانند کشت و صنعت هفت تپه) به گونه‌ای واگذار شده که مشکلاتی را برای استان ایجاد کرده نشان می‌دهد که خوزستان محتاج یک نگرش جدید است.

جلیلی اضافه کرد: در این نگرش نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد بلکه باید فرصت‌های استان را به بهترین شکل برنامه ریزی، مدیریت و دنبال کرد تا مردم این استان نه تنها مشکلی نداشته باشند بلکه الگویی از رفاه برای سایر نقاط کشور باشند.

وی با بیان اینکه اگر روزی جوانان این مرز و بوم در خوزستان نقشه آزادی این استان را طراحی کردند، امروز دوباره یک عزم جدی برای طراحی و بررسی نقشه طرح آبادی تمام نقاط استان نیازمند است، بیان کرد: ما در هشت سال گذشته با عنوان دولت سایه تمام مسایل خوزستان را بررسی کردیم؛ همچنین جوانان خوزستانی که در این دولت با ما همراه هستند یک سال تمام مشکلات روستاها را بررسی کردند.

تثبیت ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان کار مثبت هشت سال گذشته بود

جلیلی با بیان اینکه امروز باید یک تلاش همگانی شود تا خوزستان به قله پیشرفت خود برسد ادامه داد: البته در این هشت سال کارهای مثبتی هم انجام شد از جمله اینکه ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های خوزستان تثبیت شد که کاری مثبت بود و باید از آن قدردانی شود و باید ادامه پیدا کند تا تمام ۸۰۰ هزار هکتار طرح کشاورزی رهبر معظم انقلاب در این عرصه مورد توجه قرار بگیرد و به شکل واقعی دنبال شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تثبیت این ۳۰۰ هزار هکتار علاوه بر اشتغال زایی و افزایش درآمد در خوزستان، همه کشور را هم از آن منتفع کرد و باعث این شد تا کشور بتواند ۶ میلیارد دلار در درآمدهای ارزی خود صرفه جویی داشته باشد که بسیار ارزشمند است‌.

وی ادامه داد: اگر تمام ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی طرح رهبری در خوزستان و ایلام پیگیری و اجرا شود نه تنها به نفع استان بلکه به نفع تمام کشور خواهد بود و این فرصتی است که خداوند به خوزستان داده است.

اولویت اشتغال در صنایع باید با مردم خوزستان باشد

وی با تاکید براینکه مردم خوزستان باید پیش از بقیه استان ها در صنایع نفع ببرند گفت: اولویت اشتغال در صنایع باید با مردم این استان باشد که البته این صنایع چنان بزرگ است و قابلیت پیشرفت و جهش را دارد که می‌تواند علاوه بر مردم استان دیگران را هم شامل شود.

جلیلی همجواری خوزستان با کشور عراق را یک فرصت بزرگ و کم نظیر بیان کرد و افزود: ۲ ملت ایران و عراق امروز در بهترین شرایط تاریخی خود هستند؛ راهپیمایی اربعین حسینی و سفر چهار میلیون مسافر عراقی به ایران که عمده مسیر آنها از خوزستان است شاهد این مطلب است که فرصت ارزشمندی برای گسترش گردشگری در خوزستان است و همچنین فرصت بی بدیلی را قرار داده تا خوزستان دروازه صادرات ایران به عراق و بلکه کشورهای غرب ایران باشد که محتاج برنامه ریزی است.

وی اضافه ‌کرد: این فرصت‌ها باید مورد توجه، تمرکز و پیگیری قرار گیرد چرا که جهش ایران بدون جهش تک تک شهرها، روستاها و استان‌های آن ممکن نیست و جهش ایران با جهش روستاهای حاصلخیز و سرشار از نعمت‌های استان خوزستان ممکن می‌شود؛ هر روستای خوزستان می‌تواند یک سلول جهش کشور باشد.

جلیلی به ظرفیت های جوانان خوزستانی در دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره کرد و گفت: با مشاهده این جوانان عقیده داریم که امروز هم می‌توان در صنعت و کشاورزی با جوانان غیور خوزستانی چنین حماسه هایی را ایجاد کنیم؛ همچنین افزایش بهره وری تولید در محصولات کشاورزی در خوزستان به میزان پنج میلیون تن در یک برنامه چهار ساله ممکن است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پیشرفت ایران را نیازمند یک تلاش و جهاد بزرگ دانست و افزود: باید بار اصلی این پیشرفت بر دوش مسوولان باشد و فشار از روی دوش مردم کاهش یابد، اما در کنار مسوولان این مردم هستند که باید فرصت‌های شهرها ، روستاها و استان خود را شناسایی، و سند پیشرفت آنها را یادداشت کنند و ظرفیت‌های که مورد غفلت قرار گرفته را بازگو کنند و همه را از دولت مطالبه کنند.

وی ادامه داد: وقتی از دولت سایه صحبت می‌کنیم یعنی سایه مردم بر سر دولت است و مردم باید رفتار دولت را سایه به سایه دنبال کنند تا اگر موضوعی مورد غفلت قرار گرفت مردم آن را به دولت گوشزد کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا