خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | بازتاب نخستین جلسه‌ی محاکمه‌ی نجفی در توییتر

توییت‌هایی در واکنش به نخستین جلسه‌ی محاکمه‌ی محمدعلی نجفی را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

رضا بهرامی: ‏در دادگاه امروزِ ‎#محمدعلی_نجفی، آن‌جا که سخن ‌از اجبار نجفی به عقد دائم ‎#میترا_استاد به میان می‌آید، ‎#قاضی تذکر می‌دهد که این مسائل باید در دادگاه ‎#غیرعلنی مطرح شود. چرا؟

صدف صمیمی: ‏صدا و سیما این شعف را بار دیگر در دادگاه‌های مربوط به سال 88 و پیش تر در دادگاه غلامحسین کرباسچی تجربه کرده بود .
به همان سبک و به همان سَبُکی

سیدپویان حسین‌پور: ‏بعد از فضاحت ‎#آدمکشی محمدعلی نجفی، جریان اصلاحات با یکی از شدیدترین فشارهای روانی و سیاسی دوران موجودیتش مواجه شده و طبیعی‌ست که برای فرار از این آمپاس، دست به هر کاری بزنند..
از ‎#باج۸میلیاردی گرفته تا وصله غیراخلاقی و بدون سند و مدرک به مقتول و حتی ایجاد حواشی کاذب خبری در کشور!

شبنم نظامی: ‏انشالله که قضات محترم دو پرونده ‎#نجفی و ‎#رضا_خاتمی در شمارش صندلیها اختلاف نظر داشته اند که علنی هایشان اینقدر متناقض از آب درآمدن/‏احسنت بر ‎#صداوسیما ی وظیفه شناس که لاشخورهایش از کله سحری دارن جولان میدن در دادگاه ‎#نجفی ، فقط نمیدانم این بیچاره ها در دادگاه ‎#رضا_خاتمی کدوم ورا درگیر بودن

علی قلهکی: ‏آقای نجفی عزیز!
با همان صورتِ شش تیغِ زمان وزارت و ریاستت در جلوی دوربین‌ها حاضر شوی، بیشتر باورت می‌کنیم!

کاوه راد: ‏از متن نامه دادگاه ‎#نجفی به نظر میاد سناریوی دفاعی، بر اساسِ مهدورالدم بودن مقتول بنا شده. ادعای بزرگیه و اثباتش بسیار دشوار. یکی از مهارتهای آقای طباطبایی(وکیل‌نجفی) ، طولانی‌کردن فرآیند رسیدگی در دادگاه برای کاهش حساسیت عمومی نسبت به پرونده‌ست. منتظر انتشار متن دفاعیات ایشونم.

جنلی: ‏خیلی خوشحال میشیم بدونیم وثیقه چند ده میلیاردی حسین فریدون یا باج ۸میلیاردی نجفی از کجا جور شده!؟
شفافیت مالی برای اینجور مواقع هم هست، روحانی و خاتمی باید پاسخگو باشن.

هادی موسوی: ‏من از اول هم با پخش محتوی نامه ‎#نجفی و مهدورالدمی و غیره مشکل داشتم، هنوزم مشکل دارم چون حتی با فرض صحت، انتشارش رو اخلاقی نمیدونم ولی اوناییکه به خبرنگاران و اصلاح طلبان در این مورد، حمله کردند و توهین کردند، الان که نامه در دادگاه ارائه شده(فارغ از ارزشگذاری نامه)، نظری ندارند؟

الهه خسروی: ‏‎سئوال من اینه که آقای نجفی مگه می‌تونه اجتهاد کنه که همسرش مهدورالدمه؟ یعنی از نظر فقهی که صلاحیتش رو نداره چطور داره مطرح می‌کنه؟ این‌جوری که هر مردی می‌تونه زنش رو به بهانه واهی بکشه؟

محمد ملکی: ‏برای محاکمه ‎#نجفی به اتهام قتل ‎#میترا_استاد، ‎#رسانه_ملی گزارش زنده پخش میکنه و همه چیز شفافه!
اما در دادگاه ‎#بانک_سرمایه که کار از ‎#ریخته_گران گذشته و به اسامی مهمی مثل ‎#ناطق_نوری رسیده،تنها خبری که منتشر میشه اینه:ردپای یک روحانی در پرونده بانک سرمایه!
انگار آخوند مسجد محل ماست!

مهدی دریس‌پور: ‏خوشبختانه ‎#دادگاه_نجفی رو‌ داخل
سالن امام خمینی برگزار می‌کنند؛ فضای گسترده و تعداد صندلی بالا…احتمالا این سالن زمان برگزاری ‎#دادگاه_خاتمی رزرو بوده!

علی چاهه: ‏دادگاه علنی ‎#نجفی را نگاه کنید و با آن آشنا شوید که در آن ‎#صداوسیما به سریع ترین حالت ممکن‌‌، فیلم آن را پخش میکند و اره و اوره و شومسی کوره را به آن راه می دهند.
حال به مضحک بودن دادگاه علنی ‎#محمدرضا_خاتمی ایمان‌ می آورید؟

حسین نورانی‌نژاد: ‏مقایسه چگونگی علنی بودن دادگاه ‎#محمدرضا_خاتمی و ‎#محمدعلی_نجفی برای فهم گرایشات حاکم بر دستگاه‌هایی که باید بی‌طرف باشند اما نیستند کافی است. همانی که باعث می‌شود ش.نگهبان به عنوان اصلی‌ترین حامی یک جریان سیاسی شناخته شود و در بزنگاه‌هایی چون ۸۸ داوری و بی‌طرفی‌اش پذیرفته نشود.

سعید شریعتی: ‏من نمی‌پرسم کدوم نهادها پای سفره بله برون ‎#نجفی ۱۳۶۲ سکه گردن نجفی گذاشتن و چرا؟! چون جوابش رو تا حدودی می‌تونم حدس بزنم.
فقط سوال من اینه که چرا وقتی تو کیفرخواست حرفی از این نهادها مطرح می‌شه، قاضی بلافاصله می‌گه، اینها رو تو دادگاه غیر علنی باید مطرح کنید؟
چرا آخه؟

حاج فیدل: ‏نجفی میگه زنم منو تهدید به خیانت میکرد
یه جای دیگه میگه زنم به من شک داشت
یه جای دیگه میگه تهدیدم کرده بود که رسوات می‌کنم
خب، فکر کنم بدونم که چرا نجفی قصد ساکت کردن میترا استاد رو داشت و اصلاحات قصد ساکت کردن برادر مرحومه رو دارن

حاج‌حیدر: ‏اول گفتند نجفی قاتل نیست
بعد گفتند مقتول پرستو بوده
بعد گفتند اعتراف اجباری بوده
بعد گفتند فرد سومی قاتل هست
بعد…
حالا که نزدیک دادگاه شده میخواهند به هر طریقی حتی با پیشنهاد رشوه 8 میلیارد تومانی نجاتش دهند!
این آدمکُش آبروی نصفه نیمه شیخ تَکراری و جریان اصلاحات را بر باد داد

نیما ملک‌محمدی: ‏جان آدمیزاد البته عزیز است و احتمالا من و شما هم اگر جای نجفی بودیم به هر حشیشی برای نجات خود چنگ می‌انداختیم، ولی توسل به چنین دفاعی (مهدورالدمی مقتول) یعنی همه‌ی حرف‌های اصلاح‌طلبان در مورد حقوق زنان و اقلیت‌ها و لزوم رفع تبعیض و برابری حقوقی فقط باد هواست، حالا باز خود دانید.

سلمانه: ‏ریش میذارن میرن دادگاه
انگشتر عقیق فلان دست میکنن میرن دادگاه
پس فردا میرن قاشق داغ میکنن میذارن رو پیشونی میشه جای مُهر و میرن دادگاه
از متهم پرونده جنایی تا مفاسد اقتصادی این کارو انجام دادن تا چهره مظلوم ازخودشون ارائه بدن یکی نیست بگه شما اگه بی گناه بودی محاکمه میشدی؟

معصومه رشیدیان: ‏امروز اولين جلسه دادگاه ‎#محمدعلی_نجفی برگزار شد.
جلسه اي حدودا ٤ ساعته كه در آن بعضي شهود صحنه جرم و مطلعان حضور داشته و اطلاعات خود را به دادگاه ارائه دادند.
دادگاه در اين جلسه بدون حضور اولياي دم برگزار شد و وكلاي خانواده ي ‎#ميترا_استاد حضور داشتند. ‏بعنوان خبرنگار ‎#انصاف_نيوز در اين جلسه اطلاعات خود در مورد تماس هاي خانم استاد را براي دادگاه توضيح دادم.

خیزران: ‏به قصد کشتن با اسلحه کشنده وارد حمام می‌شود، تدارک قبلی هم دیده است، می‌کشد و ادعای مهدورالدم بودن می‌کند. از خارج زندان میز پیشنهاد مالی کمی به ولی دم می‌شود تا از جانش بگذرد.
این به سخره گرفتن حقوق زن، روح قانون و جامعه است

مهسا جزینی: ‏جلسه محاکمه ‎#محمدعلی_نجفی به اتهام قتل همسر علنی ولی محاکمه ‎#محمدرضا_خاتمی به اتهام طرح ‎#تقلب_۸۸ غیرعلنی.
اصل ۱۶۵ قانون اساسی: محاکمه‌ها باید علنی برگزار شود مگر آنکه به تشخیص دادگاه، علنی بودن آن منافی عفت عمومی یا نظم عمومی باشد یا در دعاوی خصوصی طرفین دعوا تقاضا کنندکه نباشد

بابک قناد: ‏دادگاه ‎#محمدرضا_خاتمی علنی بود، دادگاه ‎#محمدعلی_نجفی هم علنیه.
بحمدلله استاندارد دوگانه هم نداریم.

هادی قاسمی: ‏حالا که مقرر شده متهمان زن با همان پوششی که به صورت عادی دارند (بدون چادر) در دادگاه حاضر بشن، وقتشه که این تصمیم برای متهمان مرد هم اجرا بشه تا مفسدین و قاتلین چهره موجه به خودشون نگیرن!

سیاوش خوش‌دل: ‏تشکیل دادگاه علنی در دعاوی خصوصی منوط به رضایت طرفین است. در عین حال دادگاه هم باید تشخیص داده‌باشد که موضوعات منافی عفّت عمومی و نظم عمومی نیست.
رضایت طرفین دعوی و تشخیص نداشتن جنبهٔ منافی عفّت در دادگاه نجفی، برای من جالب و عجیب است.

+عکس | گزارش دادگاه محمدعلی نجفی [جلسه‌ی اول]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. جمله طلایی توئیتها : چرا وقتی تو کیفرخواست حرفی از این نهادها مطرح می‌شه، قاضی بلافاصله می‌گه، اینها رو تو دادگاه غیر علنی باید مطرح کنید؟
    چرا آخه؟

  2. دست و پا زدن مفلوکانه مخالفان حماسه دوم خرداد ، در ربط بی ربط اعتراف به قتل همسر تحمیلی یک عضو کارگزاران نشون می ده حتی اشتباه خاتمی در تایید افراد حداقلی برای مجلس و ریاست جمهوری از نظر اونها او رو بی اعتبار نکرده . می گید نه ؟؟؟ چرا هنوز ممنوع التصویره ؟ ؟ ؟ . نجفی با عدم برائت از معترضان یعنی مردم 88 که خیلی ها بعد از بازداشت معترف شدند و بعد آزادانه منکر، تاوان بزرگی رو به گردن خرید

  3. یک مطلبی مخالفان اصلاحات شایعه کردند که سید محمد ممنوع التصویر مبلغ 8 میلیارد به خانواده خانم میترا استاد پیشنهاد داده تا از شکایتشون صرفنظر کنند. حال یا خاتمی در دادگاه علنی زنده تلویزیونی بابت این موضوع محاکمه و نهایتا فرضا محکوم میشه یا مثل همیشه مخالفان اصلاحات واقعی ( نه مخالفان مدعیان صرف اصلاحات) در نزد افکار عمومی به پشت پا زدن به همه اصول اخلاقی و انسانی بر خلاف ادعای تشرع و تدین و اصول محکوم می شن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا