خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل آسوشیتدپرس از الگوی عملکرد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری

به نوشته‌ی آسوشیتدپرس دونالد ترامپ جمعه یک الگوی آشنا از ریاست جمهوری خود را نشان داد: ایجاد بحران، عقب‌نشینی، اعلام پیروزی، حرکت به سمت جلو.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اصرار داشت: “نه تنها جا نزده‌ام، بلکه پشتیبانی می‌کنم.” هر طور هم که ترامپ آن جملات را بر زبان آورده باشد، به هر حال او از وعده پیشین خود برای گنجاندن یک سوال جنجالی و چالش‌برانگیز درباره شهروندی در سرشماری ۲۰۲۰ عقب‌نشینی کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا بولدوزر دولتش را روی دنده عقب گذاشت، اعلام کرد از تلاش برای یافتن وضعیت شهروندی همه شهروندان آمریکایی از طریق سرشماری عقب‌نشینی می‌کند و به جای آن به نهادهای دیگر دستور می‌دهد تا داده‌ها را با وزارت بازرگانی به اشتراک بگذارند که بر سرشماری ده سالانه نظارت دارد.

این تدبیر حفظ کننده آبرو که پنج‌شنبه در کاخ سفید اعلام شد، تاکیدی بر وسواس و علاقه‌مندی غیر عقلانی ترامپ برای نمایش “پیروزی” حتی در شرایط شکست است. او بی‌میلی خود را نسبت به اذعان حتی کوچک‌ترین اشتباهاتی که از همان ابتدای کار دولتش را درگیر کرده است، به اثبات رساند. پس از حدود دو سال مبارزه در دادگاه و در رسانه‌ها برای گنجاندن سوالی درباره وضعیت شهروندی، ترامپ این هفته تاکید کرد این امر ضرورتی ندارد چون تبادل اطلاعاتی فدرال اطلاعات بسیار دقیق‌تری فراهم خواهد کرد.

داله هو، مدیر سازمان “پروژه حق رای” می‌گوید: شاید امروز ترامپ مدعی پیروزی شده باشد اما این چیزی حز یک شکست کامل و تحقیرآمیز برای او و دولتش نیست.

به نظر می‌رسد که حامیان ترامپ هم دل خوشی از این ماجرا ندارند. اطلاعیه ترامپ با سکوت بسیاری از متحدانش همراه شد که همواره با اظهارات حمایتی خواستار اقدامات ریاست جمهوری می‌شدند.

این صحنه یادآور همان اتفاق شش ماه پیش است. در آن مورد ترامپ گفت “بسیار مفتخر” است که حصول توافقی برای خاتمه دادن به تعطیلی دولت فدرال را که به اصرار و پافشاری خودش و برای گرفتن اعتبار از کنگره برای ساخت دیوار مرزی آمریکا – مکزیک ایجاد شده بود، اعلام کند. به‌رغم لاف دلیری ترامپ، هیچگونه بودجه‌ای از سوی قانونگذاران ارائه نشده بود چون رییس‌جمهوری آمریکا در برابر افزایش انتقادها عقب‌گرد کرده بود اما به هر صورت مدعی پیروزی بود.

بسیار واضح است که ترامپ برای اذعان به شکست، حتی اگر حقیقت مثل روز روشن باشد، با مشکل و دشواری روبروست. به اعتقاد ترامپ، اذعان به شکست یک خطر سیاسی وجودی برای نامزدی ایجاد می‌کند که حامیانش را با وعده‌هایی دنبال خود می‌کشد؛ اینکه گفته شود “ما قرار است پیروزی‌های زیادی به دست آوریم، آنقدر که شما از این پیروزی‌ها خسته و دلزده شوید.”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا