خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات رضا خاتمی درباره‌ی انتخابات۸۸

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اظهارات رضا خاتمی درباره‌ی انتخابات۸۸ در برنامه‌ی تلویزیونی نگاه یک گفت: بعد از ۱۰ سال آمار پراکنده از رسانه‌ها گرفتید که تقلب شده و ۸ میلیون رأی جابجا شده است و حالا می‌گویی ثابت کن و می‌گویند شورای نگهبان بیاید و اعلام کند. شورای نگهبان که قبلاً اعلام کرده است. ضرورت ندارد من کدخدایی الان شهادت بدهم. شهادت را ما ۱۰ سال پیش دادیم و اسناد و مدارک روشن است. شما باید مدارک متقن و محکمه‌پسند داشته باشید. بنابراین این ادعای مضحک و کذبی است که ارزش پاسخگویی ندارد. به همین دلیل ما نه شکایت کردیم و نه تعقیب.

اظهارات کدخدایی در پاسخ به خاتمی را به نقل از خبرآنلاین می‌خوانید:

از این به بعد، از اینجا که بیرون رفتم ادعای عجیب و غریب می‌کنم و می گویم کره مریخ ۱۰ درجه شمالی منحرف شده و شاهدم آقای مهدی‌قلی است. در مورد ادعای عجیب و غریب نباید خیلی به آن توجه کرد. بسیاری از دوستان این فرد در سال ۸۸ اعلام کردند تخلفی صورت نگرفته است. در رسانه‌ها گفتند. بحث تقلب را خودشان اعلام کردند امکان‌پذیر نیست. نماینده آقای موسوی در شورای نگهبان نزد رهبری گفتند در کشور ما اصلاً تقلب امکان‌پذیر نیست. حالا بعد از ۱۰ سال آمار گنگی را که هر کسی در هر جایی و موقعیتی اعلام کرده است، کنار هم می‌گذارید و گفتید ایها الناس، تقلب شده و من کشف مهمی انجام دادم.

شورای نگهبان وظیفه دارد در انتخابات که همه آمار و ارقام را بررسی می‌کند و می‌گوید آمار نهایی این است. معمولاً آمار نهایی شورای نگهبان با آمار وزارت کشور متفاوت است. شورای نگهبان حجت و اسناد و مدارک داشته است که نتیجه را اعلام کرده است.

بعد از ۱۰ سال آمار پراکنده از رسانه‌ها گرفتید که تقلب شده و ۸ میلیون رأی جابجا شده است و حالا می‌گویی ثابت کن و می‌گویند شورای نگهبان بیاید و اعلام کند. شورای نگهبان که قبلاً اعلام کرده است. ضرورت ندارد من کدخدایی الان شهادت بدهم. شهادت را ما ۱۰ سال پیش دادیم و اسناد و مدارک روشن است. شما باید مدارک متقن و محکمه‌پسند داشته باشید. بنابراین این ادعای مضحک و کذبی است که ارزش پاسخگویی ندارد. به همین دلیل ما نه شکایت کردیم و نه تعقیب.

یعنی همه دستگاه‌های نظارتی چشم‌های خود را بستند و ۸ میلیون رأی اضافه شده است؟ شما این را می‌پسندید؟ دوستان ایشان که از ایشان هم تندتر هستند، در سال‌های قبل و ادوار گذشته مسئولیت اجرای انتخابات را داشتند. من اگر آمار آن دوره را بررسی کنم، خیلی آرای مخدوش می‌توانم در بیاورم. آیا دلیل این است همه انتخابات گذشته مخدوش بوده و تقلب صورت گرفته است؟ این ادعا سند می‌خواهد.

تناقض زمانی است که دو سند را کنار هم قرار بدهیم. وقتی اسناد مکتوب هنوز هست، چه تناقضی وجود دارد؟ باید با آرای ما متناقض باشد. شما سند معتبری بیاورید که شورای نگهبان دو عدد متفاوت گفته باشد. نتیجه انتخابات یک نتیجه واحد است و در این مدت تغییری نکرده است. طبیعتاً این نتایج با آماری که زید و عمر عنوان کرده، متفاوت است. وزارت کشور می‌گوید آقای زید گفته آرای تعرفه‌ها، آرای باطله و… این است. ما هم با سند این‌ها را بیان می‌کنیم. باید مدرک محکمه‌پسند اعلام کنند. در یک پرونده قضائی آمار متفاوتی اعلام شود اما در نهایت دادگاه اعلام می‌کند آمار صحیح این است و آن رأی قاطع است.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مسجد عزیزالله چطور؟ رد صلاحیت ها و تایید های لحظه نشان از فغقدان سیستم در شورای نگهبان است.

    1. بی علت نیست ان مسجد عزیزالله نامیده اند چون قرار عزیزان وعزیز شدگان درهمان مسجد است….

  2. وقتی خود اقای موسوی زنده است اینکه نماینده اش بهر علتی اعم از تهدید یا تطمیع چی گفته باشه چه اهمیتی داره؟ آیا مثلا اگه نماینده ولی فقیه حرفی بزنه و بعد رهبر اون رو رد کنه، شما حرف نماینده ایشون رو قبول می کنی اقای کدخدایی ؟ ! برخی چرا خودشون رو به اون راه می زنن ؟ حقوق و مزایای شورا و پست و مقام این دنیا، اینقدر ارزش داره ؟

  3. جناب سخنگو شما مخاطب این ابهامات نیستید……به می سجاده رنگین کن گرت پیرمغان گوید…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا